معماری و عمران

توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد

ایرنا/ براساس خبر و گزارشات منتشر شده، توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد.

5 مهر 1402

تاثیر ثبت جهانی سرای افضل در گردشگری شوشتر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: ثبت سرای افضل در لیست میراث جهانی قطعا تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری شوشتر خواهد داشت.

1 مهر 1402

جزئیات جلسه هم اندیشی اعضای شورا در خصوص تراموا ، صادقی: خطوط پیشنهادی مورد آنالیز قرار گرفتند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران با موضوع موضوع تراموا توضیحاتی ارائه داد.

28 شهریور 1402

ردپا های غول پیکر باستانی که در اثر خشکسالی آشکار شدند

خشکسالی اخیرا موجب خشک شدن بخشی از یک رودخانه در مرکز استان تگزاس شده و یک راز بسیار قدیمی را آشکار نموده است: ردپای دایناسور هایی که 113 میلیون سال قبل در این منطقه قدم زده بودند!

13 شهریور 1402

هزار سالن سینمایی تا سرانجام دولت سیزدهم، هنوز 188 شهر سینما ندارند

سالن های سینما نسبت به دولت گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته، مدیران سینمایی در صدد تا تعداد سالن ها را تا خاتمه سال به هزار سالن برسانند.

8 شهریور 1402

ادارات این شهرستان ها به علت آلودگی هوا تعطیل شد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد در روز یکشنبه، تعطیل اعلام شد.

8 مرداد 1402

جدیدترین گوشی مقرون به صرفه قیمت چینی سر از ژاپن درآورد، عکس

گجت نیوز نوشت: اوپو رینو ای 9 - OPPO Reno 9A در کشور ژاپن معرفی گردید؛ یک گوشی 5G میان رده که با قیمت کمتر از 300 دلار به فروش می رسد.

26 خرداد 1402

اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟

اگر به ایده اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای در ساختمان علاقه مند هستید و تمایل به اجرای آن در ساختمان خود دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که مزایا و معایب سقف شیشه ای چیست؟

25 خرداد 1402

نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد 25 درصد گران شد

افزایش 25 درصدی نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد کلید خورد. مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها اظهار داشت نرخ عوارض آزادراه های کشور از ابتدای خرداد ماه افزایش یافت که به مرور به آزادراه های کشور ابلاغ می گردد.

19 خرداد 1402

شهرداری گنبد کاووس آماده یاری به بازسازی بلندترین برج آجری دنیا است

ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، شهرداری گنبد کاووس آماده یاری به بازسازی بلندترین برج آجری دنیا است.

9 خرداد 1402

رنگ بندی و طراحی خیره کننده گوشی تاشوی موتورولا، عکس

زومیت نوشت: رندرهای موتورولا ریزر 40 اولترا نشان می دهند این گوشی تاشدنی در سه رنگ به بازار می آید. ریزر 40 اولترا دوربین دوگانه خواهد داشت.

6 خرداد 1402

باغ خسرو شاهی یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باغ خسرو شاهی یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود.

29 اردیبهشت 1402

کره شمالی، آمریکا را به مشارکت در تبانی نظامی ژاپن با ناتو محکوم کرد

ایسنا نوشت: کره شمالی با محکوم کردن واشنگتن به علت ایجاد یک بلوک نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه،گفت: آمریکا در پشت اقدام ژاپن مبنی بر تبانی نظامی با ائتلاف نظامی ناتو قرار گرفته است.

25 اردیبهشت 1402

چهار تولیدکننده روغن و گریس در جهان

فراورینمایندگان برتر در زمینه روغن و گریس در جهان، مواد باکیفیت و ملول های روغن و گریس صنعتی درجه یک و مهندسی شده فراوری می نمایند. این شرکت ها از فناوری نوین و روش های فراوری پیشرفته برای اطمینان از اعمال بالاترین استانداردهای کیفیت استفاده می نمایند....

10 اردیبهشت 1402

آشنایی با جشن سیزده بدر: فلسفه، آداب و غذاهای سنتی آن

سیزدهمین روز از فروردین ماه که افراد در کنار عزیزان شان در طبیعت جشن می گیرند، سیزده بدر نامیده می گردد. در تقویم های رسمی ایران، این روز به روز طبیعت شناخته می گردد و تعطیل رسمی است.

12 فروردین 1402

سفر به کشور تایلند در فصل زمستان

بسیار سفر باید، تا پخته گردد خامی. اگر به این مصرع از شعر سعدی شیرازی اعتقاد دارید، سفر به تایلند را حتما در برنامه خود بگنجانید. تایلند، کشور فرهنگ های متنوع، معابد باشکوه و سواحل و کوهستان های زیبا است. سفر به این کشور، مانند یک ماجراجویی هیجان انگیز...

23 اسفند 1401

حفظ و احیای بناهای تاریخی با مشارکت دانشگاهیان

حفظ و احیای بناهای تاریخی از مقوله های مهم است و در این راستا انجام پژوهش های دانشگاهی کمک قابل توجهی به این موضوع می کند.

27 بهمن 1401

فراوری زخم پوش های نوین برای ترمیم زخم های عمیق

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، سمانه سادات میرحاجی و مرجان سلیمان پور دو دانشجوی کارشناسی ارشد بیوفیزیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران زیر نظر پروفسور علی اکبر صبوری استاد ممتاز دانشگاه تهران، در آزمایشگاه بیوترمودینامیک...

13 بهمن 1401

این ویرانه، خانه عارف قزوینی است

خانه منتسب به عارف قزوینی سال هاست شرایط خوبی ندارد و با وجود وعده های واهی به عنوان یک ویرانه آخرین نفس هایش را می کشد. نگران کننده تر آن که این خانه قاجاری که غفلت به بند بند آن نفوذ نموده، عاقبت به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟

10 بهمن 1401

بارسلون دیدنی ترین شهر اسپانیا

اگر قصد سفر به بارسلون را دارید، خوب است بدانید از نظر آب و هوایی، بارسلون زمستان هایی معتدل و مرطوب دارد و در فصل تابستان آب و هوای این شهر خشک و گرم است.

3 بهمن 1401
تعداد: (106)