اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟

به گزارش وبلاگ فروش، اگر به ایده اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای در ساختمان علاقه مند هستید و تمایل به اجرای آن در ساختمان خود دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که مزایا و معایب سقف شیشه ای چیست؟

اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟

طراحان دکوراسیون داخلی امروزه به افرادی که علاقه مند هستند نور خورشید یا ابرها را در سقف آشپزخانه یا اتاق خود ببیند یا حتی قطرات باران را روی سقف مشاهده نمایند سقف های شیشه ای را پیشنهاد می نمایند.

حتماً شما هم تا به امروز زیبایی هایی که این سقف ها به ساختمان ها می دهند را مشاهده نموده اید. فرقی نمی کند این سقف در وسط یک مجتمع بزرگ تجاری و تفریحی مورد علاقه شما باشد یا در یک اتاق معمولی؛ زیبایی های بصری به وجود آمده از این مدل سقف ها بسیار خیره نماینده است.

در ادامه با مجله وبلاگ فروش همراه باشید تا ویژگی های انواع سقف شیشه ای اسکای لایت را آنالیز کنیم و به این نکته بپردازیم که کاربرد هر یک از انواع سقف شیشه ای چیست؟

در صورتی که شما در این زمینه یا خدمات تخریب ساختمان و بعلاوه امور بازسازی خانه احتیاج به مشاوره و خدمات دارید، می توانید به وسیله ثبت سفارش در وبسایت وبلاگ فروش از کارشناسان و متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • درصورتی که اسکای لایت به درستی فیکس گردد و به صورت استاندارد نصب گردد در برابر شرایط جوی بحرانی مقاومت دارد.
  • برای طراحی سقف شیشه ای باید شیشه را بین یک چارچوب فلزی یا آلومینیومی یا چوب ضدآب قرار داد و سپس آن را محکم نمود.
  • سقف های شیشه ای به دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شوند.

سقف شیشه ای یا اسکای لایت چیست؟

اسکای لایت یا سقف شیشه ای یکی از مجذوب کننده ترین ایده هایی است که در سقف بسیاری از خانه ها و ساختمان های تجاری و تفریحی اجرا می گردد. در این مدل سقف ها به جای استفاده از مصالح ساختمانی معمول از شیشه استفاده می گردد.

طراحان این سبک، شیشه را بین قالب های چوبی یا آلومینیومی قرار می دهند تا علاوه بر افزایش مقاومت و استحکام جلوه های خاصی نیز ایجاد نمایند.

ویژگی انواع سقف شیشه ای چیست؟

با توجه به فضایی که شما دارید می توانید از انواع سقف شیشه ای متحرک و ثابت بهره ببرید. این سقف ها از نظر ابعاد و مساحت به طورکلی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: مهم ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای

1. اسکای لایت ثابت

در مدل ثابت شیشه به صورت یکپارچه نصب می گردد این مدل ها علاوه بر منعکس کردن نور به محیط زندگی شما می توانند جلوه های زیبایی از طبیعت و آسمان را برای شما به ارمغان آورند و موجب ایجاد حس آرامش برای اعضای خانواده و افراد ساکن در ساختمان گردد.

2. اسکای لایت متحرک

اما در مدل متحرک این سقف ها، می توان به یاری ریل های مخصوص و با نیروهای مکانیکی و برقی دریچه ها را بازوبسته کرد.

شاید بپرسید که مزیت نوع متحرک سقف شیشه ای چیست؟ باید گفت که با تعبیه این نوع سقف، علاوه بر ایجاد یک نورگیر زیبا، می توان از ورود هوای آزاد به داخل ساختمان هم لذت برد. البته اسکای لایت متحرک بیشتر برای مراکز تفریحی یا رستوران ها کاربرد دارد.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

3. سقف شیشه ای بازشو

این سقف ها که زیرمجموعه ای از سقف های متحرک هستند به منظور جلب رضایت مشتریان رستوران ها و مراکز مختلف تفریحی و در مکان های خاصی تعبیه می شوند.

سقف های شیشه ای بازشو به یاری نیروی مکانیکی و موتورهای برقی بازوبسته می شوند و در طول سال بدون محدودیت قابل استفاده هستند و لذت تماشای برف و باران و آسمان را امکان پذیر می نمایند.

البته نصب و استفاده از این مدل سقف ها باید به وسیله نیروهای متخصص انجام گردد.

انواع سقف شیشه ای Sky Light بر اساس شکل ظاهری

علاوه بر دسته بندی که بیان کردیم سقف های شیشه ای از نظر ظاهری به مدل های مختلفی از جمله گنبدی، نیمه استوانه و هرمی تقسیم می شوند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

سقف شیشه ای هرمی

در این طراحی سقف به صورت یک هرم چند وجهی بر روی یک چارچوب مربع شکل قرار می گیرند.

سقف شیشه ای گنبدی

همان طور که از نام این مدل تعیین است این سقف به صورت یک گنبد طراحی می گردد. یکی از سوالات پرتکرار در مورد سقف شیشه ای گنبدی این است که تفاوت سقف گنبدی با سایر مدل های سقف شیشه ای چیست؟

در پاسخ باید گفت که در سقف شیشه ای گنبدی نور به طور کاملاً یک دست در سرتاسر اتاق پخش می گردد و استفاده از آن برای برجسته کردن نمای خارجی یک ساختمان بسیار کاربردی است.

سقف شیشه ای نیمه استوانه

این سقف ها که به شکل یک استوانه ناقص هستند برای مکان های تفریحی، لابی ساختمان ها و قسمت های احتیاجمند نور زیاد، یک طراحی کاربردی و ارزان به شمار می آیند.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم وبلاگ فروش

مزایای سقف شیشه ای چیست؟

سقف های شیشه ای مزایای متعددی دارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • طول عمر نسبتاً بالا
  • ایجاد جلوه های بصری کم نظیر
  • مقاومت نسبتاً بالا در برابر قطرات باران و برف
  • یاری به تهویه هوا
  • نورگیری بی نظیر
  • کاهش اتلاف انرژی
  • امکان بازیافت مجدد و کاهش استهلاک

معایب سقف شیشه ای چیست؟

در کنار ویژگی های منحصربه فرد این سقف ها، بهتر است بدانیم نقاط ضعف سقف شیشه ای چیست؟ تعدادی از معایب سقف شیشه ای به توضیح زیر است:

  • وزن نسبتاً بالای سقف های متحرک
  • مشکل تمیز نگه داشتن شیشه ها در طولانی مدت
  • قیمت بالای سقف های متحرک نسبت به سقف های ثابت
  • گرم شدن بیش از حد اتاق در بعضی از ساعات روز
  • تعویض کل شیشه در صورت ترک خوردن قسمتی از آن

جمع بندی

از زمان استفاده از شیشه در ساختمان ها برای ایجاد جلوه های بصری مدت زمان زیادی نمی گذرد. امروزه طراحان دکوراسیون داخلی و معماران برای افزایش جلوه های بصری در منازل و بعلاوه کاهش مصارف انرژی نگاه ویژه ای به استفاده از شیشه در ساختمان ها دارند.

سقف های شیشه ای که بسته به کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند می توانند برای شما جلوه های بصری ویژه ای فراهم نمایند و محیط بیرون و داخل را به هم متصل نمایند.

اما ضروری است قبل از شیشه ای کردن سقف، به این نکته مهم توجه داشته باشید که مزیت یا معایب سقف شیشه ای چیست و آیا با بودجه و سبک زندگی شما مطابقت دارد یا خیر.

سؤالات متداول

ضخامت شیشه های سقف شیشه ای چقدر است؟

ضخامت شیشه ها بستگی به مکان مورداستفاده دارد و اندازه نیرویی که قرار است تحمل کند. معمولاً ضخامت این شیشه ها بین 10-12 میلی متر است، البته برای ایمنی بیشتر معمولاً از شیشه های لمینت شده استفاده می گردد.

سقف های شیشه ای به چه صورت طراحی می شوند؟

برای طراحی باید شیشه را بین یک چارچوب فلزی یا آلومینیومی یا حتی یک چوب ضدآب قرار داد و سپس آن را محکم نمود.

آیا امکان دارد باران به وسیله اسکای لایت وارد منزل گردد؟

درصورتی که اسکای لایت به درستی فیکس گردد و به صورت استاندارد نصب گردد در برابر شرایط جوی بحرانی مقاومت دارد.

هزینه نصب سقف های شیشه ای چطور محاسبه می گردد؟

بسته به انتخاب شما و شکل موردنظر و بعلاوه ابعاد و مساحت این هزینه ها متغیر خواهد بود.

منبع: آچاره

به "اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید