هزار سالن سینمایی تا سرانجام دولت سیزدهم، هنوز 188 شهر سینما ندارند

به گزارش وبلاگ فروش، سالن های سینما نسبت به دولت گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته، مدیران سینمایی در صدد تا تعداد سالن ها را تا خاتمه سال به هزار سالن برسانند.

هزار سالن سینمایی تا سرانجام دولت سیزدهم، هنوز 188 شهر سینما ندارند

تعطیلی یا تغییر کاربری سالن های قدیمی سینما از چند سال گذشته شروع شد؛ این موضوع حتی در شهرستان ها و شهرهای کوچک هم دیده می گردد؛ سالن های سینمایی که تعطیل شده و جلوی در این سالن ها بساط دستفروشان جایگزین صف تماشاگران سینما شده است، اما در پی ساخت وسازها، سالن های سینمایی در ساختمان های چندمنظور جایگزین شده اند.یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه زیرساختی سینما تعداد سالن های سینمایی است که فعالیت مستمر دارند. در هر دوره ای آمار و ارقامی مبتنی بر ساخت وساز این سالن ها داده می گردد.

188شهر سینما ندارند

محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری سازمان سینمایی از افزایش تعداد سالن های سینما در کشور به عدد یک هزار تا خاتمه دولت سیزدهم خبر می دهد و در شرح بیشتر می گوید: براساس تحقیقاتی که با هماهنگی ادارات کل ارشاد استان ها داشتیم، 188شهر بالای 50هزار نفر جمعیت داریم که فاقد سینما هستند. وی در ادامه درباره سالن های فعال سینمایی هم می گوید: 366سینما و مجموعه سینمایی در کشور فعالیت دارند که نسبت به دولت گذشته بیش از 30درصد رشد داشته است. در زمان حاضر بعلاوه 750سالن نمایش در کشور وجود دارد که امید است بتوانیم تا خاتمه سال1402 دست کم، 100سالن دیگر به این تعداد اضافه کنیم.

بهره برداری 11سالن در تیرماه

بعلاوه محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی چندی پیش در اصفهان و افتتاح سالن سینما عنوان نموده بود: پس از 4دهه تعداد سینماهای ما به 600سالن نمی رسند و در پی آن هستیم که در 4سال (دولت سیزدهم) 400سالن به این ظرفیت اضافه کنیم. وی بعلاوه عنوان نموده است: در 2سال گذشته حدود 200سالن بهره برداری شده و در این راستا تیرماه سال جاری 11سالن نمایش فیلم و 2581صندلی نیز به بهره برداری رسیدند.مدیران سینمایی دولت سیزدهم می گویند: در حال حاضر نزدیک 119شهر کشور با جمعیت بالای 50هزار نفر و 69شهر با جمعیت بالای 100هزار نفر، فاقد سینما و سالن نمایش هستند و در مجموع 188شهر سینما ندارند.با توجه به آمار و ارقام ارائه شده؛ در دوره فعالیت سال 1400 - 1399، 590سالن نمایش فعال در کشور وجود داشت که هم اینک به 756سالن رسیده است، اما سمفا تعداد سالن ها را 738سالن فعال اعلام نموده که بعضی از این سالن ها به علت تعمیرات یا بازسازی فعال نیستند.

شناسایی سالن های غیرفعال

یکی از موضوعاتی که در هر دوره مطرح می گردد، شناسایی مراکز غیرفعال است که به گفته فرجی بخش اعظم این مراکز، دولتی و عمومی وابسته به هلال احمر، شهرداری، کانون پرورشی، آموزش و پرورش یا حوزه هنری هستند که براساس مطالعات به عمل آمده و گفت وگوها، به سالن های سینمایی کشور اضافه می شوند. تعداد این سالن ها اندک است و شاید به صورت خیلی محدود باشند که براساس نتایج مطالعات به عمل آمده، اینها یا بازسازی شده یا پس از تخریب به پردیس سینمایی تبدیل می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هزار سالن سینمایی تا سرانجام دولت سیزدهم، هنوز 188 شهر سینما ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار سالن سینمایی تا سرانجام دولت سیزدهم، هنوز 188 شهر سینما ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید