تاثیر ثبت جهانی سرای افضل در گردشگری شوشتر

به گزارش وبلاگ فروش، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: ثبت سرای افضل در لیست میراث جهانی قطعا تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری شوشتر خواهد داشت.

تاثیر ثبت جهانی سرای افضل در گردشگری شوشتر

به گزارش وبلاگ فروش، داوود نجارآسیابان در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که از مزایای مهم ثبت سرای افضل در لیست میراث جهانی آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به جامعه جهانی در خصوص این بنای تاریخی است اظهار کرد: این موضوع موجب افزایش فعالیت گردشگری و در پی آن رونق اقتصاد محلی و عامه مردم می شود. بنابراین یکی از اثرات مهم ثبت جهانی سرای افضل افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان شوشتر است.

او با عنوان این مطلب که آنچه در صنعت گردشگری مطرح است و می تواند برای شهر، استان و حتی کشور مفید باشد بحث جذب گردشگران بیشتر از خارج کشور است گفت: ثبت سرای افضل در لیست آثار جهانی اقدامی موثر در جهت افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان این که ثبت جهانی سرای افضل می تواند به فروش صنایع دستی منطقه بیش تر یاری کند تاکید نمود: می توان از ثبت این سرا در لیست میراث جهانی به عنوان فرصتی برای معرفی صنایع دستی شوشتر استفاده کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر اعلام کرد: میراث جهانی نشانی قدرتمند و قابل عرضه در سطح بین المللی است و به همین علت آثار ثبت شده مانند آهن ربا نظر و تمایل بازدید گردشگران را به خود جذب می نمایند.

ثبت جهانی کاروانسرای افضل شوشتر موفقیتی فرهنگی در سطح جهان است

او افزود: بعلاوه بناهایی که در لیست میراث جهانی به ثبت می رسند از برنامه ها، اقدامات حفاظتی و شیوه های نظارتی فراملی بهره مند می شوند.

نجارآسیابان با اشاره به این که هم اکنون بهره بردار بخش خصوصی در سرای افضل فعالیت می نماید افزود: این سرا محل دایمی نمایشگاه و فروش صنایع دستی شوشتر است و افزون بر ارایه و عرضه صنایع دستی منطقه بالغ بر 100 صنعتگر در کارگاه های آموزشی این سرا فعالیت می نمایند.

وی یادآوری کرد: قدمت سرای افضل به دوران حکومت قاجار در ایران بازمی شود. کاروانسرای افضل مجموعه ای بزرگ است که شامل ساباط، مسجد، خانه های تاریخی، حمام و.. . است و یکی از بناهای این مجموعه بزرگ است . بنای پرشکوه و معماری بی نظیر این سرا از دیرباز تا به امروز توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است.

منبع: دنیای سفر

به "تاثیر ثبت جهانی سرای افضل در گردشگری شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ثبت جهانی سرای افضل در گردشگری شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید