مصالح ساختمانی

ردپا های غول پیکر باستانی که در اثر خشکسالی آشکار شدند

خشکسالی اخیرا موجب خشک شدن بخشی از یک رودخانه در مرکز استان تگزاس شده و یک راز بسیار قدیمی را آشکار نموده است: ردپای دایناسور هایی که 113 میلیون سال قبل در این منطقه قدم زده بودند!

13 شهریور 1402

ادارات این شهرستان ها به علت آلودگی هوا تعطیل شد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد در روز یکشنبه، تعطیل اعلام شد.

8 مرداد 1402

اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟

اگر به ایده اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای در ساختمان علاقه مند هستید و تمایل به اجرای آن در ساختمان خود دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که مزایا و معایب سقف شیشه ای چیست؟

25 خرداد 1402

کره شمالی، آمریکا را به مشارکت در تبانی نظامی ژاپن با ناتو محکوم کرد

ایسنا نوشت: کره شمالی با محکوم کردن واشنگتن به علت ایجاد یک بلوک نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه،گفت: آمریکا در پشت اقدام ژاپن مبنی بر تبانی نظامی با ائتلاف نظامی ناتو قرار گرفته است.

25 اردیبهشت 1402

چهار تولیدکننده روغن و گریس در جهان

فراورینمایندگان برتر در زمینه روغن و گریس در جهان، مواد باکیفیت و ملول های روغن و گریس صنعتی درجه یک و مهندسی شده فراوری می نمایند. این شرکت ها از فناوری نوین و روش های فراوری پیشرفته برای اطمینان از اعمال بالاترین استانداردهای کیفیت استفاده می نمایند....

10 اردیبهشت 1402

رازگشایی از داستان مومیایی کردن مردگان

همشهری آنلاین نوشت: محققان بر این باورند که معنای جدیدی در پس مومیایی سازی مصریان باستان کشف نموده اند که با دیدگاه رایج در خصوص چرایی انجام این فرآیند در تضاد است.

6 آذر 1401

70 کیلومتر خط کشی محوری برای کاهش تصادفات ، سرقت نوارهای گاردریلی بزرگراه آزادگان؛ بلای جان رانندگان

شهرداری منطقه18 اجرای اقدامات و طرح های ویژه ای را در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان، افزایش ایمنی در سفرهای درون و برون شهری و کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی در دستور کار قرار داده است.

5 آبان 1401

نصب همزمان ست کنترل و منبع انبساط [شرایط و مراحل]

امروزه یکی از مسائل شهرنشینی که مردم با آن دست وپنجه نرم می نمایند، فشار کم آب در ساختمان ها است. اخیرا یکی از راهکارهای موثر برای حل این مشکل راه اندازی همزمان ست کنترل و منبع انبساط است که به وسیله متخصصان ارائه شده است.

19 شهریور 1401

با دیدنی های تویسرکان آشنا شوید!

چقدر با دیدنی های تویسرکان آشنا هستید؟ تویسرکان یکی از زیباترین شهرهای استان همدان است که در مرکز شهرستان تویسرکان قرار گرفته و طبق اخرین سرشماری در سال 1395 حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر زیبا و دیدنی همدان در جنوب کوه الوند و شهر همدان واقع شده...

12 شهریور 1401

خانه مشروطه تبریز ، یادگاری از زمان ستارخان و باقرخان

شهر زیبای تبریز در استان آذربایجان شرقی که در شمار بزرگ ترین شهرهای ایران واقع شده است، یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران محسوب می گردد. تبریز، خواستگاه دلاوران و قهرمانان در ادوار مختلف تاریخ است و به علت دارا بودن مکان های تاریخی، موزه ها و طبیعت زیبای...

12 مرداد 1401

مدرسه تومانیان تبریز

پنجره های بلند تاقی، دو سنتوری برفراز ورودی بنا، دو قوس هلالی در طرفین آسمانه و مجموعۀ آجرکاری هایی که در نهایت بلوک های آجری سه بُعدی را به نمایش می گذارند، نمای کلی این بنا در هر دو جانب آن را ساخته اند. کل بنا به گونه ای تداعی گر ترکیبی از کلیساهای...

11 مرداد 1401

بارسلونا: کنترل ترافیک با اجرای ابر بلوک ها

ازدحام جمعیت و ترافیکی که مردم در شهرهای بزرگ به وجود می آورند یکی از مسائل بزرگ شهرهای پرجمعیت است. در ادامه ببینید شهر بارسلونا چه راهکاری برای مقابله با مشکل ترافیک و ازدحام جمعیت انجام داده است.

22 فروردین 1401

کدام محصولات در شش ماهه اول امسال بیشترین تولید را داشتند؟

بر مبنای گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در نیمه نخست امسال، از مجموع 35 محصول منتخب صنعتی و معدنی که همه روزه بررسی و پایش می شوند، 20 محصول با رشد تولید روبرو شدند. بر اساس این گزارش در این مدت بیشترین آمار رشد تولید مربوط به ردیف محصولات کامیون، کامیونت...

8 اسفند 1400

مسجد امام سجاد گلزار اثری از قریحه کویرنشینان است

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، مسجد امام سجاد گلزار اثری از قریحه کویرنشینان است.

24 بهمن 1400

حمایت از طرح های مالی در اولویت قرار گیرد

خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان در بازدید از بعضی پروژه های مالی خرم آباد بر لزوم حمایت از آنها تأکید کرد.

17 دی 1400

چالش عرضه سیمان در بورس کالا

بازار تامین و توزیع سیمان درحالی طی هفته اخیر با نوسانات قیمتی روبه رو شده که این کالا هم مانند فولاد و بعضی دیگر از نهاده های ساختمانی، به تازگی در بورس کالا کشف قیمت می گردد، اما رسیدن قیمت هر پاکت 50 کیلویی آن با افزایش بیش از 600درصدی به 110هزار تومان،...

25 مرداد 1400

جزییات 9 افزایش سرمایه بورسی

خبرنگاران: 9 شرکت بورسی تازه ترین شرایط افزایش سرمایه خود را اعلام کردند.

17 تیر 1400

مدل معین ارزش 940 هزار پارسل شهر تهران مبتنی بر موقعیت مکانی تهیه می گردد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از تهیه مدلی برای برآورد ارزش واقعی تک تک املاک شهر تهران خبرداد و گفت با تهیه این مدل عوارض صدور پروانه و گواهی های ساختمانی مبتنی بر ارزش و مرغوبیت واقعی املاک محاسبه خواهند شد.

19 آذر 1399

مدل کناف اتاق خواب با طرح های جدید و شیک

کناف اتاق خواب طرح های مختلفی همچون کلاسیک و مدرن دارد. نورپردازی و ترکیب رنگ مناسب در طرح کناف اتاق خواب جلوه بسیار زیبایی به آن می بخشد.

7 آذر 1399