پیگیری برگزاری دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها به صورت حضوری

به گزارش وبلاگ فروش، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزار شدن حضوری کلاس های عملی گفت وزارت آموزش و پرورش در کل آن چیزی را اجرا می کند که متناسب با سیاست ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و عموما با اولویت دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها به شیوه حضوری در حال پیگیری است.

پیگیری برگزاری دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها به صورت حضوری

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط آموزش دانش آموزان فنی و حرفه ای که کلاس های عملی دارند با توسعه شیوع کرونا، گفت: آموزش کار و دانش و فنی حرفه ای شایستگی محور است و رویه آموزش در این رشته ها دیگر مانند سابق نیست و به شکل پودمانی تغییر یافته است. بدین صورت که ما در فنی و حرفه ای و کاردانش در سال چند مرتبه امتحان با میانگین 45 روز داریم و از روزی که آموزش آغاز می شود ارزشیابی هم آغاز می شود، البته ارزیابی به شکل عملکردی است.

وی اشاره کرد: در گذشته برای رشته فنی و حرفه ای و کاردانش نوبت اول و دوم داشتیم، یعنی همانند متوسطه اول و دومی که اکنون در نظام آموزشی مشاهده می کنید. اما اکنون کار و دانش و فنی حرفه ای این طور نیست و فرق دارد و مبنا این نیست بلکه مبنا کسب شایستگی است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال از سوم مهر که آغاز رسمی مدارس بود، ارزشیابی در دروس شایستگی های شاخه فنی و حرفه ای و استاندارد آموزش کاردانش به صورت حضوری بوده است. سال اولی که کرونا شیوع پیدا کرد و اواخر سال 98، شرایط آموزش خیلی بهتر بود و خروجی هایی که مبنایی برای کسب این شایستگی بود به ما نشان داد شرایط آموزشی مساعد بوده است.

آذرکیش با بیان اینکه طبق تاکید ستاد مقابله با کرونا آموزش دروس عملی حضوری خواهد بود، بیان نمود: فارغ از رنگ بندی ها با مجوزی که ستاد مقابله با کرونا داده بود، این آموزش ها را به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال کردیم. در حال حاضر نیز طبق تاکیدات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین مجوزی که وزارت آموزش و پرورش در قالب بخش نامه ارسال کرده این ترکیب مجددا مطرح شده است.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در کل آن چیزی را اجرا می کند که متناسب با سیاست ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و عموما با اولویت دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها به شیوه حضوری در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری کارگاه های عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی است. برخی از کارگاه ها و سوله های ما بزرگ است و استاندارد کارگاه های ما 15 نفر هنرجو است. ممکن است یک مدرسه از قبل هنرستان نبوده باشد و ساختار هنرستانی نداشته باشد از این رو تعداد هنرجویان آن ها به دو دسته هفت یا هشت نفر تقسیم خواهند شد.

وی اشاره کرد: در هنرستان های بزرگ مثل هنرستان های کشاورزی و یا صنعتی که فضا بزرگ و باز است 15 نفر هنرجو حضور دارند به همین علت فاصله فیزیکی و اجتماعی حتما اعمال خواهد شد. زمانی که شرایط قرمز می شد به استان ها اعلام می کردیم با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت سختگیرانه تر پروتکل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند و سختگیرانه تر عمل کنند.

آذرکیش گفت: تاکید رئیس جمهور نیز بر آموزش به شیوه حضوری است. ستادهای مدیریتی کرونا و مدیریت های استانی به برخی از بخش ها تفویض شده کرده و عموما این طور نیست که همه شهرها در شرایط قرمز، زرد و یا نارنجی باشند و هر کدام متفاوتند و متناسب با ستادهای استانی اقدام می کنند.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در انتها گفت: در حال حاضر برای استان تهران هم اعلام شد که مدارس ابتدایی به صورت غیرحضوری باشد و آموزش به صورت غیر حضوری انجام گیرد. در مورد آموزش دروس مهارتی از اول سال تمام مصوبات و مجوزهایی که گرفتیم ناظر بر این بود که آموزش دروس عملی و کارگاهی به شیوه حضوری باشد. اکنون نیز اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای داشته باشد و لازم الاجرا باشد قطعا ما بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیگیری برگزاری دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها به صورت حضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری برگزاری دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها به صورت حضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید