مدل های پرو آیفون 14 برآمدگی دوربین بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند

به گزارش وبلاگ فروش، با اینکه حدود 4 ماه تا زمان احتمالی رونمایی از سری نو گوشی های هوشمند اپل فاصله داریم، اما همیشه شایعات مربوط به سری آیفون 14 جزء جدایی ناپذیر اخبار دنیای تکنولوژی به حساب می آیند. به همین دلیل، امروز تصویر قاب های محافظی که برای 4 مدل آینده سری آیفون 14 ساخته شده در فضای مجازی منتشر شد که اطلاعات خوبی در خصوص مقدار آن ها به ما می دهند. بعلاوه این عکس تأیید می نماید که مدل های پرو برآمدگی دوربین بیشتری نسبت به مدل های غیر پرو دارند.

مدل های پرو آیفون 14 برآمدگی دوربین بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند

این تصویر به وسیله کاربر چینی به نام Duanrui در توییتر به اشتراک گذاشته شد. ظاهراً این کاربر تصویر قاب های محافظ سری آیفون 14 را در شبکه اجتماعی ویبو پیدا نموده است. با دقت روی این تصویر در می یابیم که این قاب های محافظ از سمت چپ به راست به ترتیب احتمالاً مربوط به گوشی های آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی، آیفون 14 مکس 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 6.1 اینچی هستند.

تصویر منتشر شده اول از همه تأیید می نماید که عمر آیفون مینی به خاتمه رسیده و در سری آیفون 14 ما شاهد این گوشی که خیلی هم هوادار ندارد، نخواهیم بود. به جای آیفون مینی یک مدل غیر پرو مکس جایگزین خواهد شد که در کنار آیفون 14 قرار خواهد گرفت. نکته دیگری که با آنالیز این تصاویر می توان به آن دست یافت این است که آیفون 14 پرو و پرو مکس برآمدگی دوربین نسبتاً زیادی دارند. بعلاوه سنسور دوربین اصلی این گوشی های هوشمند به علت اینکه قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به جای دوربین 12 مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است.

اگرچه سنسور 48 مگاپیکسلی این گوشی ها احتمالاً سیستم دوربین آن ها را به برترین دوربین های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد نمود، اما مقدار آن بیش از 57 درصد بزرگ تر از لنز قبلی که جایگزین آن می گردد، خواهد بود و بعلاوه باید به افزایش 5 تا 10 درصدی ارتفاع آن هم اشاره کنیم. در آن طرف، آیفون های 14 و 14 مکس برآمدگی دوربین بسیار کمتری دارند و برخلاف مدل های پرو با سیستم دوربین دوگانه روانه بازار گوشی های هوشمند خواهند شد. در خصوص سنسورهای اولترا واید و تله فوتوی این سری گوشی ها خبر مهمی منتشر نشده است. شنیده ها حاکی از آن است که استفاده از سنسور پریسکوپی برای افزایش زوم دیجتیال در این گوشی ها بعید به نظر می رسد.

اگرچه اپل میخواهد از سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی برای مدل های پروی آیفون 14 بهره ببرد، اما شایعات نو می گویند که ماژول دوربین مدل ها غیر پرو نسبت به ماژول آیفون 13، مقدار ای بزرگ تر خواهد داشت که این مقوله نشان می دهد که اپل سیستم دوربین این سری را دستخوش تغییرات زیادی خواهد نمود. بعلاوه گفته می گردد که همه مدل های سری آیفون 14 با دوربین سلفی پیشرفته تر و پشتیبانی از فناوری فوکوس اتوماتیک در اختیار کاربران قرار می گیرد. باید اشاره کنیم که دیافراگم گسترده تر اجازه می دهد که نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین سلفی در مدل های آیفون 14 برسد. دوربین سلفی ارتقاء یافته این گوشی ها می تواند با بهبود عمق میدان کیفیت عکس و فیلم ها در حالت پرتره را افزایش دهد و قابلیت فوکوس اتوماتیک در فیس تایم و تماس های ویدیویی می تواند تصاویر بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

بر اساس نوترین اطلاعات منتشر شده، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالاً محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. علاوه بر این ها، رندر های نو آیفون 14 پرو نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد.

مدتی قبل اعلام شد که فقط مدل های پرو آیفون 14 از چیپست نو بهره مند می شوند و مدل های استاندارد بار دیگر با چیپست قدیمی A15 به دست کاربران می رسند. اما طبق گزارش های نوتر، این شرکت میخواهد A15 را هم به طور محدود ارتقاء دهد و تحت عنوان A16 دوباره معرفی کند. به همین دلیل تراشه استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 14 به عنوان A16 پرو ارائه خواهد شد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدل های پرو آیفون 14 برآمدگی دوربین بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های پرو آیفون 14 برآمدگی دوربین بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید