غلبه بر هوس های غذایی با بو کردن مواد غذایی!

به گزارش وبلاگ فروش، تهران (پانا) - نادیده گرفتن چیپس ها و شکلات های بسته بندی شده در فروشگاه کار کمی نیست اما کوشش برای نادیده گرفتن بوی هات داگ هایی که از یک اغذیه فروشی سر راه خانه بلند می گردد می تواند خودداری از خوردن خوراکی زمانی که گرسنه نیستید را دشوارتر کند.

غلبه بر هوس های غذایی با بو کردن مواد غذایی!

به گزارش آخرین خبر، واضح است که حس بویایی تأثیر زیادی بر انتخاب های غذایی شما دارد اما ممکن است محققان راه یاری به کنترل بهتر آن را کشف نموده باشند.

بر اساس پژوهشی که به وسیله محققان دانشگاه فلوریدای جنوبی صورت گرفته و در نشریه علمی Marketing Research منتشر شده، هر چه مدت زمان بیتشری غذایی که هوسش را نموده اید را بو بکشید، ممکن است کمتر آن را واقعاً هوس می کنید و با پرهیز از خوردن آن وزن بیشتری را می توانید کم کنید.

دیپایان بیسواس، مدیر این پژوهش و همکارانس در آن نوشته اند که در اغلب موارد صرف بو کردن یک خوراکی به مدتی آنقدر طولانی که اشتهای خوردن آن را کم کند، کفایت می نماید.

بیسواس می گوید: سیستم های بویایی و چشایی به شدت به هم پیوسته هستند و مراکز پاداش در مغز فرق بین محرک هایی که به وسیله سیستم های حسی مختلف به رمز درآمده اند را تشخیص نمی دهند.

بیسواس در اتاقی یک دستگاه پخش بو نصب نموده بود که گهگاه رایحه خوراکی های مختلفی را پخش می کرد. او تحقیقات میدانی ای هم در فروشگاه های بزرگ و کافه ها انجام داده است.

شرکت کنندگان تحقیق باید تعیین می کردند که آیا بوها بر روی اشتهای آن ها اثر گذاشته بود.

آن هایی که رایحه غذاهایی مثل پیتزا یا کوکی را به مدت 30 ثانیه بو نموده بودند معمولاً اشتهای بیشتری برای خوردن آن ها داشتند تا آن هایی که همان رایحه را به مدت 2 دقیقه کامل بو نموده بودند.

گروه دوم در نهایت خوراکی هایی مثل سیب و توت فرنگی انتخاب نموده بودند.

این تحقیق می گوید ممکن است صرف بو کردن غذایی که هوسش را نموده اند برای ارضا شدن تان کافی باشد. در اغلب موارد مغز واقعاً تشخیص نمی دهد منبع آن محرک خوشایند کجا است.

بدن شما اساساً متوجه نمی گردد که دارید غذایی را بو می کنید یا واقعاً مشغول خوردنش هستنید، به شرط آنکه فقط اشتهای یا هوس خوراکی مورد نظر را داشته باشید، نه اینکه واقعاً گرسنه باشید.

بار دیگری که در کشمکش مقاومت در برابر یک خوراکی بوید، فقط دو دقیقه ای صبر کنید، نفس تان را تو دهید و از بویش لذت ببرید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "غلبه بر هوس های غذایی با بو کردن مواد غذایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلبه بر هوس های غذایی با بو کردن مواد غذایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید