راهنمای سفر به زوریخ

به گزارش وبلاگ فروش، راهنمای مسافرتی به شهر زوریخ

امروز می خواهیم به اتفاق هم راهنمای سفر به شهر زوریخ را به همراه شما مرور کنیم این شهر مرکز فرهنگی کشور سوییس می باشد، بعلاوه زوریخ عنوان گران ترین شهر جهان را با خود یدک می کشد و امید مالی تجار اروپایی شناخته می گردد؛ شهر زوریخ پرجمعیت ترین و در عین حال بزرگ ترین شهر سوئیس به شمار می رود. در این مطلب هر آن چه که درباره زوریخ و سفر به این شهر را باید بدانید در ادامه خواهید خواند. با خبرنگاران تا خاتمه این سفر همراه باشید.

راهنمای سفر به زوریخ

مختصری از تاریخ زوریخ

همانطور که در سطر بالاتر گفته شد، شهر زوریخ مرکز فرهنگی کشور سوئیس است و به عنوان یکی از شهرهای هنرمند پرور قاره اروپا نیز شناخته می شود. از جمله رشته های هنری که در سوئیس بسیار به آن پرداخته می شود، موسیقی است و سالیان سال است که هنرمندان بسیاری از شهر زوریخ به دنیا معرفی می شوند. البته این نکته هم دانستنش شاید برای شما جالب باشد که بدانید، زوریخ مقر فیفا، سازمان بزرگ و دنیای فوتبال در تمامی دنیا نیز هست. از دیگر القابی که تاریخ این شهر را متفاوت تر از دیگر شهرهای اروپایی می سازد، دانشگاه های این شهر است. دانشگاه پلی تکنینک زوریخ که در کنار خود دانشگاه های بسیار دیگری را جای داده است، از جمله برترین و سرآمدترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل علم می باشد.

از دانشگاه پلی تکنیک زوریخ تا به الان 21 نفر در طول تاریخ، برنده جایزه نوبل شده اند که البته معروف ترین آنان، آلبرت انیشتین است. درباه زوریخ این نکته نیز لازم به ذکر است که به عنوان یکی از مرکز های مهم تجاری دنیا به شمار می آید و بیشتر مسافران خارجی این شهر، تجاری هستند که برای داد و ستد و یا مذاکرات تجاری به این شهر آمده اند. با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از وبلاگ فروش ،سفری مطمئن و آرام به زوریخ داشته باشید.

اطلاعات کلی درباره زوریخ

زبان رسمی: آلمانی

واحد پول: فرانک سوئیس (CHF)

اختلاف ساعت با تهران: 2ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

واحد برق:230 ولت

کد تلفن:+41

فرودگاه ها: فرودگاه زوریخ

شماره های اضطراری

شماره تماس پلیس برای موارد غیر اضطراری: 11414

شماره تلفن پلیس در مواقع اضطراری و اورژانسی: 112

آب وهوا

آب وهوای سوئیس یه دلیل قرار گیری آن در دره ای مرتفع در بیشتر ایام سال در حالت معتدل است. تابستان های زوریخ، نسبتا گرم هستند اما، گرمایی آزار دهنده ندارد. زمستان هایش نیز برفی و سرد است. اما فصل بهار و پاییزش، آبوهوایی بسیار معتدل دارد و برترین زمان برای مسافرت به زوریخ است.

اقامت در زوریخ

در بالاتر اشاره نمودیم که زوریخ شهر گرانی است و متعاقبا این گرانی شامل بسیاری از هزینه ها از جمله؛ هزینه های اقامتی نیز می شود. قیمت هتل های زوریخ با قیمت هتل های شهرهایی همانند لندن و یا استکهلم در رقابتی تنگاتنگ است. اما به نسبت هزینه ای که دریافت می نمایند، خدمات بسیار خوب و مجللی در برترین حالات به مراجعین خود ارائه می دهند. هتل های سوئیسی به مجلل بودنشان معروف اند. برای اقامت در هاستل ها چه به صورت انفرادی و چه به صورت اشتراکی، هزینه های اقامت در حالت کمتری قرار می گیرد. از جمله هتل های شهر زوریخ می توان به هتل مارتا، هتل سنت جوزف، دولدر والزهاوس، هتل اوپرا و زوریخ ماریوت اشاره نمود.

شکم گردی در زوریخ

بیشتر غذاهای سوئیسی بر پایه ترکیبی از پنیر و سیب زمینی هستند. اگر کمی به این مواد دقیق تر شویم می بینیم که بیشتر این مواد به سهولت در دسترس :شاورزان بوده است. اما اگر بخواهیم کامل تر درباره غذاهای سوئیس و شهر زوریخ بگوییم ،متوجه می شویم که سوئیس غذای اصیل و منحصر به فردی ندارد و از هرکدام از همسایه های اطرافش همانند فرانسه و ایتالیا، تاثیر گرفته و در نهایت ریزه کاری هایی مخصوص به خود در آن انجام داده اند. البته این نکته را نباید درباره ذائقه غذایی سوئیسی ها فراموش کنیم که آن ها عاشق گوشت هستند. در ادامه ما چندی از غذاهایی که محبوب مردم زوریخ است را به شما معرفی می کنیم.

  • رستی (Rösti)

خوراک سیب زمینی که گاهی سرخ و گاهی به صورت چاشت دار مزه دار می شوند و در کنارش، گوشت بیکن، پیاز و پنیر هم به آن اضافه می شود.

  • راکلت (Raclette)

راکلت نوعی پنیر سوئیسی است که از شیر گاو تهیه می شود و بسیار در بین مردم زوریخ محبوب است. این پنیر بسیار خوشمزه و محبوب را بر روی سیب زمین های پخته شده، پیاز، نان و ترشیجات و گوشت کبابی میل می نمایند.

  • زورشرگشنتزتز (Zurchergeschnetzeltes)

ترجمه روان نام این غذا به زبان سوئیسی، برش گوشت به سبک زوریخی است. این غذا با استفاده از برش هایی باریک گوشت گوساله و جگر گوساله تهیه می شود. مواد دیگری که در این غذا استفاده می نمایند عبارت است از؛ قارچ و پیاز. البته این غذا در کنار نودل و یا برنج سرو می شود.

  • زاپف (Zopf)

از محبوب ترین نان های سوئیسی و پرطرفدار در شهر زوریخ، نان زاپف است. این نان که به صورت گیس باف پخته می شود، بافتی بسیار نرم و سفید دارد. در بعضی از افسانه ها آمده است که شکل این نان طلایی برگرفته از زنانی است که همسرانشان مرده اند و در هنگام دفن آنان، موهای خود را کوتاه نموده و به همراه آنان به خاک می سپردند.

حمل ونقل

سیستم حمل ونقل کشور سوئیس بسیار پیشرفته و منظم است. اصلی ترین وسایل حمل و نقل در این شهر، اتوبوس و تراموا و بعلاوه قطارهای محلی است که می توان گفت کل مسیرهایی که در شهر است را پوشش می دهند. پایانه اتوبوس سیلکوآی (Sihlquai)، در 100 متری ایستگاه قطار شهر زوریخ قرار گرفته است.ایسگاه قطار معروف HB زوریخ را می توان قلب خدمات حمل و نقل شهر زوریخ نامید. این ایستگا، قطارهای بین شهری در سوئیس و قطارهای کشورهای همسایه ای همانند، فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا را در خود دارد. با خرید سوئیس کارت شما می توانید از همه وسایل نقلیه بهره ببرید.

قیمت انواع کارت های سفری سوئیس به ترتیب زیر است:

کارت سفری 24 ساعته: 5 تا 8 فرانک سوئیس

کارت سفری شبکه محلی: از 37 تا 50 فرانک سوئیس

کارت سفری همه منطقه ها: از 175 تا 240 فرانک سوئیس

کارت های 6 روزه سفر رایگان و نامحدود (Multiple day pass)، شبکه محلی : از 24 تا 37 فرانک سوئیس

کارت های 6 روزه سفر رایگان و نامحدود (Multiple day pass)، همه منطقه ها: از 24 تا 158 فرانک سوئیس

جاذبه های گردشگری زوریخ

  • شهر قدیمی زوریخ (Old town)

در این خیابان پر است از ساختمان ها قرون وسطایی، تالارهای شهری رنسانسی، رستوران و کافه های خاص، فروشگاه های زنجیره ای زیاد. این خیابان یکی از جاذبه های دیدنی شه روزریخ است که بسیار مورد توجه گردشگران است و یکی از جاذبه های این شهر محسوب می شود.

  • کلیسای سنت پتر (St.Peterskirche)

قدمت این کلیسا به قرن 9 میلادی باز می شود و از معروف ترین جاذبه های شهر زوریخ است. این کلیسا در قرن 18 میلادی بازسازی شد. کلیسای سنت پتر به خاطر داشتن بزرگ ترین ساعت دراروپا به نسبت سایر کلیساهای دیگر نیز مشهور شده است.

  • باغ چینی زوریخ

آیا می دانستید شهر زوریخ در بین تمامی شهرهای دنیا یک خواهر هم دارد؟! شهر کونمینگ چین با شهر زوریخ خواهر هستند و باغ چینی زوریخ به عنوان نماد و هدیه ای به خاطر توسعه زیرساخت آبی این شهر از طرف کونمینگ در زوریخ ساخته شده است.

  • موزه ملی سوئیس

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تاریخ علاقه مندید، حتما به این موزه سر بزنید. می توانید با رفتن به این موزه تاریخی جامع از قرن 14 16 سوئیس را از نزدیک ببینیند و آنالیز کنید.

فستیوال ها

از جمله فستیوال های بسیار معروف دنیا که در شهر زوریخ برگزار می شود، می توان به فستیوال فیلم زوریخ اشاره نمود که از 22 سپتامبر تا 7 اکتبر سال 2018، برابر با 31 شهریور تا 15 مهر سال 1397 است، برگزار می شود.

بایدها و نبایدها

  • برترین نوع کارت مسافرتی برای مسافران، زوریخ پس است که با آن می توانید از موزه ها هم رایگان ملاقات کنیدو قیمت آن از 24 تا 48 فرانک است.
  • به مراکز اجاره دوچزخه بروید و با گذاشتن 20 فرانک ودیعه، حمل و نقلی رایگان در زوریخ برای خود داشته باشید.
  • آشپزی را خودتان به عهده بگیرید تا در هزینه هایتات صرفه جویی بزرگی نموده باشد.
  • برای سفر به زوریخ حتما باید ویزای شنگن داشته باشید.
  • به شکلات فروشی های سوئیسی حتما سر بزنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به زوریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به زوریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید