طرز تهیه طرز تهیه کبه اهوازی خوشمزه و راحت با برنج

به گزارش وبلاگ فروش، کبه اهوازی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که از ترکیب برنج تهیه می گردد و شما می توانید با مواد میانی مختلف این کبه ها را پر کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

طرز تهیه طرز تهیه کبه اهوازی خوشمزه و راحت با برنج

شما می توایند این غذای اهوازی و خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید و یا اگر اندازهی برنج از شب قبل دارید می توانید این غذای خوشمزه و تازه را تهیه کنید و به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. این غذای خوشمزه را بهتر است با برنج ایرانی تهیه کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه کبه اهوازی

برنج ایرانی پخته 1 پیمانه

سیب زمینی 1 عدد

آرد سفید 1 ق غذا خوری

آرد سوخاری به اندازه لازم

تخم مرغ 1 عدد

گوشت چرخ نموده 100 گرم

پیاز 1 عدد

زرشک یا کشمش به اندازه لازم

زعفران دم نموده به اندازه لازم

رب گوجه 2 ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پاپریکا به اندازه لازم

طرز تهیه کبه اهوازی خوشمزه و ترد

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا باید برنج را از نیم ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید. دقت کنید برنج را می خواهیم به صورت کته دم کنید و اندازه آبی که روی آن می ریزید باید از کمی بند انگشت بالاتر باشد و بعد روی حرارت قرار دهید و برنج را دم بگذارید تا پخته و نرم گردد و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک گردد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

سیب زمینی را بشورید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته گردد و بعد پوست بگیرید و صبر کنید تا خنک گردد. در ادامه برنج و سیب زمیین خنک شده و تخم مرغ و آرد را داخل غذاساز بریزید و خوب مواد را میکس کنید تا خمیری یکدست بدست بیاد و اگر غذاساز ندارید با گوشتکوب دستی خوب بکوبید و مواد را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه برای تهیه مواد میانی باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه روغن کمی تفت دهید و بعد گوشت چرخ نموده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ گردد و بعد زعفران و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد و می توانید در پایان به دلخواه کمی جعفری اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه مواد میانی

در ادامه وقتی مواد میانی کاملا خنک شد باید از آن بردارید و در دست شبیه قایق کنید و از مواد گوشتی داخل آن قرار دهید و همه روزنه ها را بسته و شبیه به دوک کنید و داخل پودر سوخاری بغلطانید. داخل شیرجوش روغن ریخته و بگذارید تا داغ گردد و بعد کبه ها را دانه دانه سرخ کنید. نوش جان

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه طرز تهیه کبه اهوازی خوشمزه و راحت با برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه طرز تهیه کبه اهوازی خوشمزه و راحت با برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید