طرح پاک سازی سواحل کیش با مشارکت گسترده کیشوندان اجرا شد

به گزارش وبلاگ فروش، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، از روحیه بالا و مشارکت گسترده مردم جزیره کیش در اجرای طرح پاکسازی سواحل این جزیره قدردانی کرد و آن را نشان از ایثار و فداکاری افراد در حفظ محیط زیست دانست.

طرح پاک سازی سواحل کیش با مشارکت گسترده کیشوندان اجرا شد

به گزارش مجله جهانگردی وبلاگ فروش و به نقل از ایلنا؛ محمدرضا لواسانی در روز آدینه 26 آذر میان عموم مردم جزیره کیش برای اجرای طرح پاکسازی سواحل این منطقه حضور پیدا کرد و این کار را اجر دنیوی و اخروی دانست. او گفت: زیبایی و پاکیزگی جزیره کیش به علت سطح فرهنگ و روحیه بالا و مشارکت ساکنان این جزیره است، اما برخی تصور می نمایند این کار از عوامل حاکمیتی و مسائل مالی سرچشمه گرفته است.

لواسانی مطرح کرد که تحقق اقتصاد چرخشی در حوزه پسماند و بازیافت جزیره کیش، تلاشی برای ارتقاء و حفظ محیط زیست است. او ارائه نتایج و توصیه های علمی را که در نشستی با استارت آپ های محیط زیست به دست آمد، درخواست کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز در این زمینه کار مطالعاتی قطعی انجام نشده و احتیاج است موضوع در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به این مطلب اشاره نمود که موفقیت سازمان های دولتی در اجرای این مسئولیت و تحقیق و نظارت بر آن ممکن نیست و اضافه کرد باید نهادهای مردمی و فعالان این حوزه که برای پاکسازی سواحل کیش فعالیت و مشارکت دارند، در راستای حفظ و ارتقا محیط زیست، گام های موثری بردارند.

لواسانی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که با مدیران عامل بازیافت چند کلان شهر مذاکره ای اجرا شده و به زودی از متخصصان و مطالعات و تجربیات آنها در حوزه بازیافت در کیش استفاده خواهیم کرد.

او بعلاوه با اشاره به لزوم اهمیت اجرای طرح جامع کیش، تاکید نمود ساخت وسازها از نظر کارشناسی محاسبه شده و سعی بر این است که در طرح جامع با تخلف مقابله کنیم.

لواسانی اعلام کرد در حوزه جهانگردی به تهیه زیرساخت های مناسب احتیاج است و باید به برنامه ریزی های لازم برای مدیریت افزایش تردد جهانگرد، متناسب با جمعیت جزیره توجه داشته باشیم. بعلاوه اضافه کرد با وجود برخورداری هتل های جزیره از تعداد 14 هزار تخت، این مقدار برای جزیره کیش بسیار کم است.

لواسانی در سرانجام سخنان خود گفت در صورت تکمیل پروژه های نیمه تمام هتل داری، ظرفیت مورد احتیاج در این حوزه، برای جزیره کیش به حد نصاب خواهد رسید.

حسین شیرازی منش، فعال اجتماعی و رئیس هیئت ورزش های همگانی کیش به کاهش برخی ار فعالیت ها به علت شیوع بیماری کرونا اشاره نمود و گفت با توجه به مدیریت و کنترل ویروس کرونا، رونق دوباره به جزیره کیش برگشته است. به همین علت به یاری تشکل ها و نهادهای مردمی، تصمیم بر اجرای طرح پاکسازی سواحل کیش در ده نقطه از جزیره، گرفته شد.

شیرازی منش در اختتامیه طرح پاکسازی جزیره کیش، از یک هزار پاکبانان، محیط بانان و رانندگان حمل ونقل تجلیل به عمل آورد. بعلاوه هدایایی به ارزش 500 میلیون تومان که از سوی فعالان بخش خصوصی جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد، شرکت فرودگاه و بنادر و عمران، آب و خدمات تامین شده بود، به آنها اهدا کرد.

همان طور که گفته شد، طرح پاکسازی سواحل کیش با همکاری طبیعت دوستان و فعالان محیط زیست برگزار گردید. هدف از اجرای این طرح ترویج اعتلای فرهنگ حفظ محیط زیست و جلب مشارکت جهانگردان و ساکنان در بهداشت و پاکیزگی سواحل زیبای این جزیره بود.

حدفاصل مسجد ماشه تا مسجد حضرت امیر(ع)، راستا ساحلی مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس تا اسکله تفریحی، پارک نیلوفر، روستای باغو، پارک سیمرغ، ایستگاه تله کابین تا سواحل میکا، سواحل اطراف هتل ترنج تا کلبه هور، مارینا، پارک ساحلی مرجان و کاخ کیش الیت، مکان هایی بودند که در این طرح پاکسازی شدند.

منبع: علی بابا

به "طرح پاک سازی سواحل کیش با مشارکت گسترده کیشوندان اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پاک سازی سواحل کیش با مشارکت گسترده کیشوندان اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید