یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!

به گزارش وبلاگ فروش، آنتالیا یکی از شهرهای محبوب و توریستی ترکیه است که جزو پر مسافرترین نقاط گردشگری این کشور نیز محسوب می گردد. سواحل زیبای شنی و صخره ای، جاذبه های تاریخی، رستوران ها و مراکز خرید متنوع، هتل های لوکس و تفریحات آبی تنها بخشی از جذابیت های این شهر پر ماجرا هستند. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از خبرنگاران سفری به این شهر زیبا داشته باشیم و دیدنی ها و جاذبه های تفریحی آن را به همراه شما عزیزان آنالیز کنیم. با ما در سفر یک روزه به آنتالیا در خبرنگاران ، همراه باشید.

یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور آنتالیا از وبلاگ فروش اینجا کلیک کنید.

آغاز سفر یک روزه به آنتالیا

بدون شک آنتالیا یکی از برترین شهرهای ساحلی برای گذراندن تعطیلات مخصوصا در بهار و تابستان می باشد. در آنتالیا کافه ها و رستوران های زیادی به صورت شبانه روزی به مشتریان خود خدمات ارائه می دهند. تمامی سواحل دارای برنامه های پایکوبی و پایکوبی و جشن های مختلف اند و هتل های این شهر برترین امکانات تفریحی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهند. در این سفر یک روزه به آنتالیا قصد داریم تا تمامی مراکز تفریحی، تاریخی، رستوران ها و ساحل های معروف و مراکز خرید با کیفیت این شهر را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود از آن ها تماشا کنید و تعطیلات لذت بخشی را تجربه کنید.

بازدید از دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از دروازه های معروف ترکیه است که قدمت آن به حدود 130 سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. این دروازه هم مانند دیگر دروازه های ترکیه یک بنای تاریخی و ارزشمند است که تلفیق هنر و صنعت در گذشته دور را نشان می دهد و طرح ها و نقش های آن حکایت از فرمانروایی امپراطوری رم در این کشور دارد. برترین گزینه برای آغاز سفر یک روزه به آنتالیا گشت و گذار حوالی این دروازه و سپس میل کردن یک صبحانه مجذوب نماینده در کافه های آنتالیا است که در بخش بعدی برترین کافه ها و رستوران ها در آنتالیا برای صرف صبحانه را معرفی خواهیم کرد.

کافه های معروف شهر آنتالیا

در شهر آنتالیا مکان های زیادی برای انرژی گرفتن وجود دارد، اما کافه و رستوران های آنتالیا برترین درمان برای استراحت چندساعته است. کافه در هرجای دنیا بعنوان یکی از برترین تفریحات و تفریح های اوقات فراغت به شمار میرود. در ادامه قصد داریم برترین کافه های آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم، تا با بودن در کنار دریای مدیترانه و سواحل، لذت نشستن کنار خانواده و عزیزانتان را چندین برابر کنیم.

کافه وانیلا | Vanilla Cafe

کافه وانیلا یکی از کافه های دنج و باصفا در آنتالیا است که برای خوردن یک صبحانه دلچسب می توانید به آن سری بزنید.

آدرس: ترکیه - آنتالیا Kılınçarslan، Zafer Sk. No:15، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

کافه مَدو | Mado Café

کافه دیگری که می توانید در آنتالیا به آن بروید و یک صبحانه خوشمزه را امتحان کنید کافه مدو است. قهوه ها و چایی های این کافه معروف است و توصیه می گردد آن ها را امتحان کنید.

آدرس: ترکیه - آنتالیا Fender، Tekelioğlu Cd. No:70، 07160 Muratpaşa/Antalya، Turkey

بازدید از محله کالیچی

پس از اینکه صبحانه را نوش جان کردید، به سمت بافت قدیمی شهر و محله کالیچی راهی شوید. کالیچی یکی از قدیمی ترین منطقه ها آنتالیا است که تاریخ ساخت آن نیز به زمان امپراطوری رم بازمی گردد. این محله دارای بوتیک ها و مغازه های مختلفی است که برترین مکان برای خرید سوغاتی و یادگاری می باشد و قیمت های مناسبی دارد . گشت و گذار در این محله شما را با تاریخ و فرهنگ ترکیه بیشتر آشنا خواهد نمود و تماشای معماری قدیمی کوچه پس کوچه ها باعث می گردد گذر زمان را فراموش کنید!

موزه آنتالیا را از دست ندهید!

اگر جزو علاقه مندان به تاریخ هستید، توصیه می گردد که در سفر یک روزه به آنتالیا، بازدید از این موزه را از دست ندهید. موزه آنتالیا یکی از معروف ترین موزه های دنیا است که سیزده سالن بزرگ دارد و بخش اعظمی از آثار به جا مانده از امپراطوری روم باستان در این موزه نگهداری می گردد.

ناهار چی بخوریم؟

بعد از یک گشت و گذار مفصل در موزه باستان شناسی آنتالیا، نوبت یک ناهار درست و حسابی رسیده است. پیش از معرفی رستوران های خوب آنتالیا برای صرف ناهار به این نکته اشاره کنیم که به هر شهری از ترکیه که سفر کردید، حتما غذای سنتی ترکیه به نام بورک را امتحان کنید. بورک قدیمی ترین و معروف ترین غذای ترکی است که انواع مختلفی دارد و معمولا در تمامی رستوران های ترکی سرو می گردد. بورک را می توان در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام استفاده کرد. بیشتر هتل ها نیز در رستوران و کافه خود این خوراکی خوشمزه را تهیه و سرو می نمایند.

و اما رستوران های خوب آنتالیا برای صرف ناهار و شام عبارتند از:

رستوران حسن آقا | Hasanaga Restaurant

حسن آقا یکی از رستوران های محبوب آنتالیا است که می توانید در سفر یک روزه به آنتالیا برای صرف ناهار یا شام به آن سری بزنید. در رستوران حسن آقا می توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه ای را که شامل کوفته، کباب های مخصوص و غذاهای گیاهی می گردد را میل کنید. خبر خوب برای افراد شب زنده دار این است که رستوران حسن آقا در وعده های آخر شب موسیقی زنده برای مهمانان خود تدارک دیده است.

آدرس: Barbaros، Mescit Sk. No:17، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

رستوران Il Vicino Pizzeria

با اینکه ترکیه به غذاهای سنتی مجذوب نمایندهش معروف است اما ممکن است غذاهای ترکی باب طبع شما نباشد و تمایلی به امتحان کردن آن ها نداشته باشید. اگر دلتان غذاهای فست فودی خواست، می توانید به رستوران Vicino Pizzeria بروید، زیرا یکی از برترین رستوران های پیشنهادی در شهر آنتالیا به شمار می رود. برترین غذاهای ایتالیایی با مزه های فراموش نشدنی و انواع پیتزاها و ساندویچ ها که دارای طعم و مزه بسیار خوبی هستند، در این رستوران سرو می گردد و قیمت آن هم مناسب است.

آدرس: Tuzcular، Paşa Cami Sk. No:12، 07100 Muratpaşa/Antalya، Turkey

برترین مراکز خرید آنتالیا

بعد از خورد و خوراک نوبت می رسد به یک اصل مهم در سفر، یعنی پرسه زنی در مراکز خرید. همانطور که می دانید آنتالیا برترین مراکز خرید را دارد که اجناس برندهای ترک و اروپایی را با قیمت های مناسب و تنوع بالا عرضه می نمایند. در ادامه این سفر یک روزه به آنتالیا چند مرکز خرید خوب و معروف در نقاط مختلف شهر را معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید اوزدیلک | ÖzdilekPark Antalya AVM

در مرکز خرید اوزدیلک می توانید تمام چیزهایی که می خواهید را پیدا کنید. مرکز خرید Ozdilek در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و در ماه اوت سال 2009 افتتاح شده است. یک مرکز بزرگ با 100 فروشگاه، 20 رستوران، هایپر مارکت، فروشگاه فناوری، کافه ها، بولینگ، 7 سالن سینما، زمین بازی بچه ها و پارکینگ سرپوشیده برای 1100 خودرو و پارکینگ روباز با فضایی برای 300 خودرو وجود دارد که می توانید ماشین خود را با خیال راحت در آن پارک کنید و به خرید مایحتاج خود بپردازید. این مرکز خرید یکی از برترین مراکز خرید آنتالیا است و شما می توانید اجناس برند و باکیفیت زیادی را در این پاساژ مشاهده کنید.

آدرس: Fabrikalar، Namık Kemal Blv. No:9، 07090 Kepez/Antalya، Turkey

مرکز خرید دپو | Deepo Outlet Center

مرکز خرید دپو آنتالیا دارای 15 رستوران و کافی تریا و 90 مغازه و 5 سینما است که تقریبا در تمام روزهای سال به بازدیدنمایندگان خدمات ارائه می دهد. طبق نظر سنجی که از بازدیدنمایندگان صورت گرفت، 90 % اشخاص از شرایط مرکز خرید دپو آنتالیا و همینطور نرخ های اعلام شده از طرف مغازه داران راضی بودند. از برترین ویژگی های مرکز خرید Deepo آنتالیا این است که برای رفاه مشتریان از منطقه های مختلف آنتالیا به مرکز خرید وسیله رفت و برگشت رایگان تدارک دیده که در ساعت های معینی و طبق برنامه سرویس دهی می نماید.

آدرس: Altınova Sinan، Serik Cd. Yanyolu، 07170 Kepez/Antalya، Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya

در این مرکز خرید 155 مغازه و به علاوه تعدادی رستوران و پارکینگ بزرگی با گنجایش 3000 ماشین قرار گرفته است. معماری این ساختمان مدرن بوده و انواع مارک های معروف ترک و غیر ترک مانند مانگو، کتون، ماوی، اپل ف ناین وست و … در این مرکز خرید شعبه دارند. اگر برای خرید لباس به مرکز خرید مارک آنتالیا بروید، مطمئن باشید که دست خالی برنمی شد، زیرا برای هر بودجه و سلیقه ای چیز مناسبی پیدا می گردد.

آدرس: Elmalı، Şarampol Cd. No:65، 07040 Muratpaşa/Antalya، Turkey

مرکز خرید شی مال آنتالیا | Shemall Alışveriş Merkezi

یکی از مناسب ترین مراکز خرید ترکیه ، مرکز خرید شی مال است که نبش چهارراه ساحل لارا آنتالیا قرار گرفته است. این مرکز خرید اولین و بزرگترین مرکز خرید و مد آنتالیا محسوب می گردد و علاوه بر خرید می توانید، از سایر امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه مثل رستوران ها، سینما، تئاتر، مرکز تفریحی بچه ها، سالن ورزشی و کافه تریا بهره ببرید.

آدرس: Fener, Tekelioğlu Cd. No:3, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

البته به این نکته باید توجه داشته باشید که مسلما نمی توانید تمام این مراکز خرید را بشد پس بهتر است مطابق با نیازهای خود یک یا دو مورد از آن ها را انتخاب کنید.

سواحل آنتالیا

بدون شک مهم ترین و زیباترین جاذبه گردشگری در سفر یک روزه به آنتالیا، سواحل مجذوب نماینده و زیبای این شهر می باشد که می توان گفت ، سواحل آنتالیا یکی از عوامل مهم جذب گردشگر در ترکیه می باشد. آنتالیا شهریست با سواحل زیبا که در فهرست پر هوادار ترین سواحل ترکیه در میان گردشگر ها قرار گرفته است. سواحلی که در کنارش می توان آثار به جا مانده از تاریخ را دید. هر آنچه که از یک ساحل آرام، زیبا و البته ایمن انتظار دارید، در سواحل آنتالیا پیدا خواهید کرد، در ادامه قصد داریم به معرفی بعضی از سواحل آنتالیا بپردازیم.

  • ساحل لارا

ساحل لارا، که یکی از پرهوادارترین سواحل آنتالیاست، در شرق شهر واقع شده و بیشتر هتل های شهر هم در همین منطقه هستند. در این ساحل تمام امکانات رفاهی و تفریحی مهیا است و مسافران می توانند از گذراندن باقی روز خود در ساحل خستگی در نمایند.

آدرس: Antalya, Turkey / Güzeloba، Lara Cd. No:492، 07230 Muratpaşa/Antalya

  • ساحل کنیالتی

اگر در فصل بهار و تابستان به آنتالیا سفر می کنید، توصیه می گردد از ساحل کنیالتی غافل نشوید. این ساحل با طول 7 کیلومتر بزرگترین ساحل شنی آنتالیا می باشد و امکانات کامل و جامع تفریحی و رفاهی از جمله جایگاه آفتاب، تفریح های آبی و کافه و رستوران های متعدد را به مهمانان خود ارائه می دهد.

نتیجه گیری

کشور ترکیه یک کشور گردشگری است و به همین علت در شهرهای پرمسافر خود مانند آنتالیا، امکانات و تفریحات خوبی را برای گردشگران فراهم نموده است. در این مقاله سعی داشتیم تا نگاهی کلی به مجذوب نمایندهیت های شهر آنتالیا داشته باشیم و برترین و متنوع ترین تفریحات، خدمات و مراکز آن را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما همراهان مفید واقع شده باشد.

  • فاصله آنتالیا تا تهران چقدر است؟

آنتالیا در فاصله 2900 کیلومتری تهران قرار گرفته است.

  • برترین راه سفر به آنتالیا کدام است؟

برترین و رایج ترین راه برای دسترسی به آنتالیا خرید بلیط و سفر با هواپیما می باشد.

  • سواحل معروف آنتالیا کدام اند؟

ساحل لارا و ساحل کنیالتی دو ساحل معروف و زیبای آنتالیا می باشند.

منبع: الی گشت

به "یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید