زنان عربستانی از رانندگی تا مکانیک خودرو

به گزارش وبلاگ فروش، زنان سعودی که چهار سال پیش حتی اجازه رانندگی نداشتند، حالا به گاراژ های تعمیر خودرو راه یافته اند.

زنان عربستانی از رانندگی تا مکانیک خودرو

به گزارش وبلاگ فروش، در گاراژ پترومین اکسپرس در جده، زنان تازه کار در کنار همتایان مرد خود، روغن را چک می نمایند و لاستیک ها را تعویض می نمایند، که بخشی از کوشش سراسری برای جذب زنان بیشتر به نیروی کار است.

با این حال، زنان کارآموز، شاید به ناچار با انبوهی از موانع روبرو شده اند که وارد عرصه ای می شوند که در سرتاسر دنیا تحت سلطه مردان واقع شده است و حتی بیشتر از آن در پادشاهی محافظه کار عربستان.

شماری از این زنان به خبرگزاری فرانسه گفتند که اولین ماه های کارشان در این کار جرقه هایی از شک به خود، بدبینی بستگان و خصومت آشکار بعضی از مشتریان را به همراه داشته است.

غاده احمد یکی از زنان مکانیک می گوید: یک پیرمرد که ماشین خود را به تعمیرگاه آورده بود با مشاهده ما به همه زنان دستور داد بیرون بروند و گفت که نمی خواهد نزدیک ماشین او شوند.

غاده در حالی که مانتو بلند آبی به تن داشت، گفت: در ابتدا، طبیعی است که به ما اعتماد ننمایند، زیرا من یک زن هستم و او به کار من به عنوان یک زن اعتماد ندارد. این برای آن ها چیز جدیدی است... پس از سال ها که فقط مردان را می بینند، اکنون یک زن می آید.

او روز های اولیه کارآموزی را به یاد می آورد: من با دست های متورم به خانه می رفتم، گریه می کردم و می گفتم: این کار برای من نیست. به نظر می رسد که حرف آن ها درست بوده است. اما همانطور که مهارت های او افزایش می یابد، با یاری سایر مشتریانی که تشویق نماینده بودند اعتماد به نفس او نیز بالا می رود

مردی آمد و گفت: من به تو افتخار می کنم، تاجی بر سر ما هستی!

توسعه حقوق زنان در برنامه منظره 2030 محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد وابسته به نفت و در عین حال ملایم ساختن وجهه افراطی عربستان سعودی، انجام شده است. بالاترین تغییر در سال 2018 رخ داد، زمانی که بن سمان به یک دهه ممنوعیت رانندگی زنان خاتمه داد.

با این حال، مکانیک های زن در جده به خبرگزاری فرانسه گفتند که هرگز نمی توانستند بدون رضایت همسرشان کار را آغاز نمایند.

طارق جاوید، از مسئولان پترومین اکسپرس گفت که شرکت وی اطمینان دارد که این ابتکار زنان بیشتری را برای پیوستن به صنعت خودرو در تمام مراحل تشویق خواهد نمود.

این شرکت می گوید که آموزش هایش همه خدمات سریع السیر، از جمله روغن، باتری، لاستیک ها، تهویه مطبوع و سایر الزامات خودرو را پوشش می دهد.

منبع: فرارو

به "زنان عربستانی از رانندگی تا مکانیک خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان عربستانی از رانندگی تا مکانیک خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید