قهوه و باریستا، مهارتی کاربردی و پول ساز برای نسل نو

به گزارش وبلاگ فروش، باریستایی مهارتی تازه و مجذوب کننده است. مهارتی که با توسعه روزافزون صنعت قهوه و کافه آینده ای روشن دارد. اگر به فکر سرمایه گذاری روی خودتان یا بچه ها تان هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قهوه و باریستا، مهارتی کاربردی و پول ساز برای نسل نو

مهارت های قهوه و باریستا چیست؟

باریستا کسی است که به صورت حرفه ای قهوه دم می کند. علم قهوه و دم آوری کاملا تازه و تخصصی است. قهوه این دانه جادویی و محبوب، دنیایی بی انتها از عطر و طعم است. یک باریستا کاربلد است که می تواند با دانش و مهارتی که دارد آدم ها را به این دنیای مجذوب کننده دعوت کند.

در دنیای امروز اگر مهارت های باریستایی را بلد باشید امکان ندارد بی کار بمانید. کافه ها و رستوران های زیادی برایتان سر و دست می شکنند. و آدم های زیادی عاشق شما و قهوه هایی که دم می کنید هستند.

مهم نیست که خانم هستید یا آقا، 14 سال تان ست یا 60 سال، اگر فکر می کنید به این حوزه علاقه مند هستید می توانید با کمی مهارت آموزی وارد حرفه باریستایی شوید.

باور رایج این است که سرمایه گذاری باید روی ملک، ماشین، طلا یا ارز دیجیتال باشد ولی سرمایه گذاری روی خودتان یا استعدادهای بچه ها تان خیلی مهم تر است. اگر مهارتی داشته باشید که بتوانید همیشه از آن پول دربیاورید امنیت روانی و شغلی خواهید داشت.

باریستایی مهارتی بین المللی است

قهوه و باریستا سرفصل هایی بین المللی هستند و در همه جای دنیای استانداردهای مشابهی دارند. یعنی یک باریستا می تواند در همه جای دنیا مشغول به کار شود.

پس اگر برای تحصیل، پیشرفت یا افزایش درآمد به کشورهای دیگر می روید می توانید با داشتن مهارت و مدرک باریستایی شغلی با درآمد مناسب در کافه ها و رستوران های کشور مقصدتان پیدا کنید.

برای باریستا شدن به چه آموزش هایی نیاز دارید؟

آموزش باریستا شامل 4 سرفصل است که برای فعالیت در این حوزه باید بلد باشید:

1. تئوری قهوه و باریستا

یک باریستا قهوه را مانند کف دستش می شناسد و با قوانین و اصول کار کردن پشت بار کافه کاملا آشناست.

تئوری قهوه و باریستا شامل موارد زیر است:

· تاریخچه قهوه

· گیاه شناسی قهوه

· نژادهای قهوه

· فرآوری قهوه

· برشته کاری قهوه

· نگهداری از قهوه

· شناخت دیفکت و خرابی های قهوه

· کاپینگ (یا قهوه آزمایی)

· ویژگی قهوه اسپشیالتی و تفاوت آن با سایر قهوه ها

· اصول و قواعد کار پشت بار کافه

2. بار گرم (قهوه ها و نوشیدنی های گرم)

گل دوره باریستا آموزش آیتم های بار گرم است. این قسمت شامل موارد زیر می شود:

· تنظیم اصولی دستگاه آسیاب قهوه و استفاده از بروئینگ چارت

· فوم گیری اصولی شیر

· تنظیم دستگاه آسیاب قهوه

· آموزش اسپرسو بار (اسپرسو، آمریکانو، کاپوچینو ماکیاتو، موکا، آفوگاتو و …)

3. آموزش لته آرت (طراحی روی قهوه)

لته آرت یا هنر شیر قهوه نگاری جلوه و ویترین کار یک باریستا است.

4. آموزش بار سرد

کار و تخصص اصلی یک باریستا قهوه است. ولی بهتر است بار سرد و طرز تهیه نوشیدنی های سرد را هم بلد باشد. بار سرد شامل موارد زیر است:

· آموزش شیک ها

· طرز تهیه فراپه ها

· طرز تهیه اسموتی ها

· طرز تهیه موکتل ها

موسسه معتبر آموزش باریستایی

احتمالا انتخاب یک موسسه آموزشی برای یادگیری قهوه و باریستا دغدغه شما هم باشد. خیلی مهم است جایی را انتخاب کنید که دوره های به روز و کاربردی-عملی برگزار می کند.

آکادمی کافه نیرو یکی از موسسه های معتبر آموزش قهوه و باریستا ست که در طی سال ها فعالیت تخصصی، باریستاهای زیادی را به بازار کار قهوه و کافه معرفی کرده است. می توانید با خیال راحت این آکادمی را برای فراگیری مهارت های قهوه و باریستا انتخاب کنید.

چرا آکادمی کافه نیرو انتخاب مناسبی است؟

  • دوره های این آکادمی کاملاً عملی است و در طول دوره بارها و بارها اصول و تکنیک های باریستایی را به صورت عملی تمرین می کنید.
  • آکادمی کافه نیرو فضایی بسیار مجهز با امکانات کامل و به روز دارد.
  • دوره باریستا طبق سرفصل های استاندارد دنیای برگزار می شود و مدرسین کاملاً حرفه ای عمل کرده و نسبت به آموزش و یادگیری شما حریص هستند. پس از آموختن کنار آنها لذت خواهید برد.
  • بسکمک از هنرجویان آکادمی کافه نیرو در کافه های مختلف ایران و سایر کشورها مشغول به کار هستند.
  • با توجه به آموزش هایی که می بینید و منابعی که استفاده می کنید، هزینه بسیار معقولانه ای می پردازید.
  • تیم اجرایی کافه نیرو امکان کارآموزی و تجربه کار در فضای واقعی در کافه های مختلف را برای هنرجویان فراهم کرده است.

فرصت کارآموزی در کافه های مختلف

دانش واقعی را زمانی فرا می گیرید که از نزدیک و در فضای واقعی کار کنید. البته یادگیری تئوری نیز اهمیت زیادی دارد و شما را برای تجربه عملی آماده می کند. ترکیب تجربه و دانش برای تبدیل شدن به یک باریستای حرفه ای الزامی است.

آکادمی کافه نیرو بعد از اتمام دوره های آموزشی قهوه و باریستا، امکان کارآموزی در کافه های مختلف را برای هنرجویانش فراهم کرده است تا علاوه بر کسب مهارت های حرفه ای، با فضای واقعی کار کافه هم آشنا شده و کسب تجربه کنند.

از طریق شماره های زیر می توانید با کارشناسان آموزشی کافه نیرو تماس بگیرید:

02188785856

02188664549

09190812575

کدام مدرک باریستایی معتبر است؟

با یک سرچ ساده در فضای مجازی با انبوهی از تبلیغات و عناوین مختلف برای مدرک باریستایی روبرو می شوید. بعضی جاها ادعا می کنند که از نوبل آلمان و آکسفورد انگلیس مدرک می دهند. گول تبلیغات و این مدل کلاهبرداری های آموزشی را نخورید.

در ایران تنها مدرک معتبر در حوزه قهوه و باریستا مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای است. این مدرک قابل ترجمه بوده و ارزش بین المللی دارد.

آکادمی کافه نیرو مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای دارد و مدرک دوره هایش مدرک سازمان فنی و حرفه ای است.

یک باریستا چه فرصت های شغلی دارد؟

بازار قهوه و کافه در ایران رونق داشته و رشد خیلی خوبی را تجربه می کند. با داشتن مهارت باریستایی می توانید شغلی مجذوب کننده با درآمد مناسب داشته باشید.

باریستایی یک مهارت بین المللی است. با کسب این مهارت می توانید در سراسر دنیا مشغول به کار شوید. به ویژه اگر قصد دارید در کشور دیگری زندگی کنید این حرفه برای پیدا کردن شغل و درآمد در کشور مقصد بسیار کمک تان می کند.

خیلی از رستوران ها و هتل ها قسمت بار کافه را راه اندازی کرده اند. به عنوان یک باریستا در رستوران ها و هتل ها هم می توانید مشغول به کار شوید.

شرکت های مختلف در حوزه نفت و پتروشیمی، نرم افزار، خودروسازی و ... برای پذیرایی از پرسنل و مهمان های خود پرسنل باریستا استخدام می کنند.

در نهایت هنر قهوه، مجذوب کننده و هیجان انگیز است حتی اگر قصد فعالیت حرفه ای در این حوزه را ندارید می توانید برای دل خودتان یا مهمان هایتان قهوه های درجه یک دم کنید.

برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید به سایت کافه نیرو مراجعه کنید:

www.cafeniro.com

منبع: همگردی

به "قهوه و باریستا، مهارتی کاربردی و پول ساز برای نسل نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه و باریستا، مهارتی کاربردی و پول ساز برای نسل نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید