دیدنی های استراسبورگ؛ هفتمین شهر بزرگ فرانسه

به گزارش وبلاگ فروش، استراسبورگ شهری تاریخی و چند فرهنگی است که در منطقه مرزی آلمان و فرانسه قرار گرفته است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری است

دیدنی های استراسبورگ؛ هفتمین شهر بزرگ فرانسه

اگرچه استراسبورگ اکنون در فرانسه قرار گرفته است، ریشه آلمانی آن بسیار مشهود است. این شهر دارای خانه هایی چوبی، میدان های سنگ فرش شده و یکی از بزرگ ترین محله های قرون وسطایی در اروپا است. فرهنگ دوگانه آلمانی و فرانسوی این شهر، حتی بر غذاهای آن تأثیر گذاشته است. البته این موضوع اصلاً تعجب آور نیست؛ چراکه استراسبورگ در مرز آلمان و فرانسه قرار گرفته است و در طول سال ها، مالکیت آن بین این دو کشور تغییر نموده است. امروزه، این شهر تاریخی نه تنها مرکز ناحیه گرانت است (Grand Est) در فرانسه است، بلکه محلی برای نشست های رسمی مجلس اروپا محسوب می شود. در ادامه نگاهی به برترین دیدنی های استراسبورگ خواهیم لنداخت۔ اگر به این شهر سفر می کنید، بازدید از مکان های دیدنی این شهر زیبا و تاریخی را از دست ندهید.

کلیسای جامع نوتر دام استراسبورگ

کلیسای جامع استراسبورگ یکی از شگفت انگیزترین نمونه های معماری گوتیک در دنیا است. این کلیسای باشکوه به مدت 227 سال تا 1874 میلادی، بلندترین ساختمان دنیا بود. با این وجود، کلیسای جامع استراسبورگ هنوز هم بلندترین ساختمان به جا مانده از دوران قرون وسطی محسوب می شود. این کلیسا بعلاوه ششمین کلیسای بلند در دنیا است و افراد بسیاری از آن به عنوان زیباترین کلیسای گوتیک در اروپا یاد می نمایند. در ساخت کلیسای جامع استراسبورگ که با نام کلیسای جامع نوتر دام (Cathédrale de Notre-Dame) هم شناخته می شود، ترکیبی از معماری رومی و گوتیکی استفاده شده است و طراحی داخلی بسیار چشم نوازی دارد.

فرانسه کوچک

فرانسه کوچک (Petite France) یکی از زیباترین محله های قدیمی در اروپا است و در آن خانه های چوبی قرون وسطایی و بر جا مانده از قرن 16 و 17 میلادی وجود دارد؛ بسیاری از جاذبه های مشهور استراسبورگ در این محله واقع شده است. این محله تاریخی برترین مکان برای پیاده روی است و رستوران ها و کافه های بسیاری دارد.

کلیسای سنت پیر لوژون

کلیسای سنت پیر لوژون (Saint-Pierre Le Jeune Church)، تقریباً برای 200 سال به دو قسمت تقسیم شده بود، که یک قسمت برای پروتستان ها و قسمتی دیگر برای کاتولیک ها بود. این کلیسا در ظاهر هم هویتی دوگانه و فضای بیرونی خیره نماینده ای دارد که هر رهگذری را وسوسه می نماید؛ اما طراحی داخلی آن با نقاشی های رنگارنگ متعلق به قرن 14 و 15 کاملاً فرق دارد. این کلیسا از قدمت بالایی برخوردار است و بقایای یک کلیسای کوچک قرن هفتمی در آن به چشم می خورد و قدمت صومعه آن به 1000 سال پیش بازمی شود. کلیسای سنت پیر لوژون به علت آثار هنری و معماری زیبا و چشم نوازی که دارد به عنوان یکی از مهم ترین کلیساهای استراسبورگ شناخته می شود.

موزه لوور نوتر دام

در سال 1349، کارگران مسئول نگهداری کلیسای جامع، موزه لوور نوتر دام (LOeuvre Notre-Dame Museum) را تأسیس کردند. قسمت شرقی ساختمان، قدیمی ترین بخش آن است که در قرن 16 میلادی بازسازی شد، و قسمت غربی آن از 1579 تا 1585 ساخته شده است. امروزه این ساختمان قدیمی محل موزه لوور نوتر دام است که یکی از ارزشمندترین مجموعه های هنر قرون وسطایی اروپا در آن نگهداری می شود. این مجموعه، هفت قرن تکامل هنری استراسبورگ و منطقه جلگه راین بالا را به نمایش می گذارد. نمونه های اصلی مجسمه های کلیسای جامع و بعلاوه نقاشی ها و پنجره های شیشه ای هم در این موزه قرار گرفته است.

پارک اورانژری

پارک اورانژری (Parc de lOrangerie)، قدیمی ترین پارک در استراسبورگ است که در سمت جنوب شرقی کاخ اروپا (Palais de lEurope) قرار گرفته است. این پارک زیبا در اوایل قرن 19 میلادی برای ملکه ژوزفین ساخته شد. امروزه از عمارت ژوزفین که در این پارک قرار گرفته است برای برگزاری نمایشگاه ها و مهمانی های مختلف استفاده می شود. پارک اورنژری، محیطی عاشقانه و مناسب پیک نیک دارد و یک دریاچه و آبشار هم زیبایی آن را تکمیل می نماید. یک مزرعه مینیاتوری، یک باغ وحش کوچک و رایگان، رستوران و سالن بولینگ هم در این پارک وجود دارد.

کاخ روهان

کاخ روهان (Palais Rohan)، زمانی محل اقامت شاهزادگان اسقف و کاردینال های خاندان روهان بوده است. این کاخ در اوایل دهه 1700 میلادی ساخته شد و از آن پس میزبان شخصیت های تاریخی و مشهور بسیاری از جمله ماری آنتوانت و ناپلئون بوده است. این ساختمان تا زمان انقلاب فرانسه و پیش از به حراج گذاشتن، در دست خاندان روهان بود. کاخ روهان در طی این سال ها، صاحبان بسیاری داشت و زمانی هم به عنوان تالار شهر از آن استفاده می شد. امروزه، این کاخ باشکوه محل استقرار سه موزه باستان شناسی، هنرهای تزئینی و هنرهای زیبا است.

میدان گوتنبرگ

در مرکز میدان گوتنبرگ (Place Gutenberg)، مجسمه ای متعلق به قرن 19 میلادی قرار گرفته است که برای یادبود یوهانس گوتنبرگ، مخترع ماشین چاپ و صنعت چاپ ساخته شده است. در سمت جنوب غربی میدان، ساختمان رنسانسی قرار گرفته است که در اصل سالن شهر بوده است و در حال حاضر محل اتاق بازرگانی و دفتر اطلاعات گردشگری است. در گوشه ای از میدان گوتنبرگ و در نزدیکی خیابان Mercière منظره بسیار زیبایی از کلیسای جامع را می توان دید.

موزه تاریخ استراسبورگ

موزه تاریخ استراسبورگ (Historical Museum) در ساختمان قدیمی بازار گوشت شهر واقع شده است و در آن مجموعه های بزرگی از نقاشی ها، هنر گرافیکی، سلاح و ... به نمایش گذاشته می شود. این مجموعه ها متعلق به دوره قرون وسطی تا انقلاب فرانسه است و بخشی از آن هم به دوره ناپلئون و مدرن اختصاص دارد. بازدیدنمایندگان در این موزه با سیاست ها، جامعه و اقتصاد استراسبورگ در طول سال ها آشنا خواهند شد. در موزه تاریخ استراسبورگ، مجسمه هایی از شخصیت های مهم تاریخی از جمله ژنرال ژان باتیست کلبر وجود دارد. علاوه بر آن، لباس ها و لوازم شهروندان عادی هم زندگی روزمره اهالی استراسبورگ در گذر زمان را نشان می دهد.

پل وبان

پل وبان (Barrage Vauban)، سازه ای آهکی صورتی روی رودخانه ایل (River Ill) است که در اصل هدف از ساخت آن، محافظت از استراسبورگ بوده است. این پل با عنوان های سد وبان (Vauban Dam) یا قفل بزرگ (Great Lock) هم شناخته می شود و در زمان ساختش در قرن 17، یک دستاورد بزرگ مهندسی محسوب می شد. در مواقع حمله دشمن، این سد برای ایجاد سیل و ممانعت از رسیدن مهاجمان به استراسبورگ مورد استفاده بوده است. امروزه، بازدیدنمایندگان می توانند درون راهروی این پل سرپوشیده پیاده روی نمایند و بعلاوه به پشت بام آن بروند تا از منظره زیبای منطقه ها اطراف لذت ببرند.

موزه آلزاس

موزه آلزاس (Musee Alsacien) در یک خانه اشرافی قرار گرفته است که در سال 1620 میلادی ساخته شده است و مجموعه ای از هنرهای محلی، مبلمان، البسه و اشیای خانگی را به نمایش می گذارد. بازدیدنمایندگان می توانند هزاران اثر را ببینند که در قرن 18 و 19 میلادی به وسیله آلزاسی ها استفاده می شده است. این موزه دارای اتاق هایی است که سبک طراحی داخلی منطقه های مختلفی از آلزاس از جمله منطقه ها جلگه ای و کوهستانی ووژ (Vosges) را نشان می دهد. تجربه بازدید خود از دیدنی های استراسبورگ را با ما و سایر کاربران وبلاگ فروش به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / theculturetrip.com / touropia.com / planetware.com

به "دیدنی های استراسبورگ؛ هفتمین شهر بزرگ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های استراسبورگ؛ هفتمین شهر بزرگ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید