روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

به گزارش وبلاگ فروش، مسعود ویژه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در همدان، از پذیرفته شدن پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان همدان مبنی بر نامگذاری یک روز به نام همدان که به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده بود، اطلاع داد و اضافه نمود: یکم شهریور در تقویم رسمی به نام روز همدان مصوب شد.

روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

وی بیان نمود: شورای فرهنگ عمومی استان همدان سال گذشته 67 جلسه با 120 دستور کار و 350 مصوبه در 9 شهرستان استان برگزار کرد که دو مورد از مهمترین مصوبات این جلسات پیشنهاد مصوبه نامگذاری روز همدان و سند مهندسی فرهنگی استان است.

ویژه با بیان اینکه یکم شهریور زادروز ابوعلی سینا و روز همدان است اضافه کرد: سال هاست همدانی ها این روز را جشن گرفته و به پاس این روز برنامه های مختلفی اجرا می گردد که رسمی شدن این روز از ضروریات بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه 60 درصد مجموع مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شده است گفت: برای اجرای مصوبات سه ایراد کلی وجود دارد که بعضی از آنها پشتوانه مالی می خواهد و متاسفانه در این زمینه ما دارای امکانات مالی و اعتبارات ویژه نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی از پشتیبانی اجرایی لازم برخوردار نیستند مطرح کرد: در این راستا احتیاج به قانون بالادستی است.

ویژه با اشاره به اینکه سال جاری در 6 محور برنامه های فرهنگی استان پیگیری و اجرا می گردد یادآور شد: کادرسازی هنری مانند تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر، بحث اقتصاد فرهنگ و راه اندازی فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای اصل 44 قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، برگزاری جشنواره و رویدادها، تقویت بنیه اعتقادات دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره شهدا محورهای اصلی برنامه های استان در حوزه فرهنگ است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید