دقیقاً چه ساعتی به رختخواب برویم؟

به گزارش وبلاگ فروش، افراد روش های مختلفی برای بهره مندی از یک خواب کامل به کار می گیرند. تحقیقات نشان دادند که خواب برای روحیه، فکر و سلامت عمومی افراد بسیار لازم است و افراد پس از یک خواب و استراحت خوب، احساس بهتری دارند. با این حال، چگونه متوجه می شویم که مدت زمان خواب ما کافی است؟ این موضوع همواره فکر افراد را درگیر نموده و فهمیدن آن سخت است؛ اما ظاهراً دانشی وجود دارد که مدت زمان کافی برای خواب را تشخیص می دهد.

دقیقاً چه ساعتی به رختخواب برویم؟

Micheal Breus، متخصص خواب و نویسنده کتابی در این زمینه می گوید: مطمئناً زمان مناسبی برای رفتن به رختخواب وجود دارد. این زمان با توجه به افراد مختلف، فرق دارد؛ اما فرمولی وجود دارد که به وسیله آن شما می توانید زمان مناسب رفتن به رختخواب خود را به دست آورید.

وی اضافه کرد: مدت زمان معمولی یک چرخه خواب 90 دقیقه است و یک انسان معمولی هر شب 5 چرخه خواب را تجربه می نماید. این بدین معنی است که همه افراد به 7.5 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند. طبق گفته وی، 8 ساعت خوابی که همه جا توصیه می گردد، غیرعلمی است. 7.5 ساعت خواب برای تمام افراد مناسب است؛ اما بعضی افراد کمی بیشتر و بعضی افراد کمی کمتر به خواب احتیاج دارند.

چگونه می توانیم 7.5 ساعت را محاسبه کنیم؟ وی می گوید: از زمانی که بیدار می شوید، 7.5 ساعت به عقب برگردید. این زمان معمولاً به وسیله ساعتی که باید سرکار بروید، بچه ها را آماده کنید و عوامل دیگر مشخص می گردد. در نتیجه اگر باید ساعت 6 و 30 دقیقه صبح بیدار شوید، 7.5 ساعت به عقب برگردید. در این صورت متوجه می شوید که زمانی که باید به رختخواب بروید، ساعت 11 شب است.

Breus گفت: این ساعت خواب را به مدت 10 روز و به طور مرتب ادامه دهید. بدین طریق به صورت طبیعی چند دقیقه قبل از این که زنگ ساعت به صدا درآید، بیدار خواهید شد. این رمز موفقیت در استمرار این فرایند است و این گونه سیستم شبانه روزی بدن به برترین نحو عمل می نماید. خواب بیشتر در روزهای تعطیل باعث تغییر سیستم شما می گردد و شما تمایل پیدا می کنید که دیرتر به رختخواب بروید و دیرتر بیدار شوید. به همین علت روزهای شنبه، بیدارش سخت است.

اما افرادی که نمی توانند سر ساعت 11 شب بخوابند، چه نمایند؟ این موضوع کاملاً به زمانی که بیدار می شوید، مرتبط است. اگر نمی توانید سر ساعت 11 شب بخوابید، مهم نیست. اگر هر روز سر ساعت 6 و 30 دقیقه صبح بیدار شوید و به این فرایند ادامه دهید، بدن شما ساعت خواب را تغییر خواهد داد.

در ادامه 3 روش برای بهبود ساعت خواب، آورده شده است.

1. زنگ ساعت را برای شب تنظیم کنید. اگر می خواهید ساعت 11 شب بخوابید، زنگ ساعت را برای ساعت 10 و 30 دقیقه شب تنظیم کنید. این زنگ به شما یادآوری می نماید که برای خوابیدن آماده شوید. اگر سر ساعت خاصی در صبح بیدار شوید و به این فرایند ادامه دهید، دیگر لازم نخواهد بود که زنگ ساعت را برای صبح تنظیم کنید.

2. اگر کل روز با کامپیوتر کار می کنید، از برنامه f.lux بهره ببرید. این برنامه اندازه روشنایی صفحه مانیتور را بر اساس زمان تنظیم می نماید و در شب ها گرم تر و روزها روشن تر همچون خورشید خواهد بود. این برنامه برای کار در اواخر شب بسیار مناسب است؛ زیرا اگر قرار است نصف شب کامپیوتر خود را چک کنید، دوست ندارید که یک صفحه بسیار روشن ببینید.

3. زمانی که بیدار شدید، سریعاً در فضای آزاد یا در معرض نور خورشید قرار بگیرید. اگر برای این کار باید بیرون بروید و روزنامه تهیه کنید یا کنار پنجره بایستید و چای میل کنید، این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید. گرفتن نور خورشید باعث می گردد که ساعت شبانه روزی بدن دوباره تنظیم گردد و به ریتم طبیعی خواب وبیداری بدن یاری می نماید.

منبع: فوت و فن

به "دقیقاً چه ساعتی به رختخواب برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دقیقاً چه ساعتی به رختخواب برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید