بهداشت در سفر را جدی بگیرید!

به گزارش وبلاگ فروش، با رعایت مسائل بهداشتی سفری خاطره انگیز داشته باشید!

بهداشت در سفر را جدی بگیرید!

معمولاً بعد از مدت طولانی کار و دوندگی، سفر برترین چیزی است که حال و هوای افراد را عوض می نماید. نکات لازم و ضروری درباره بهداشت در سفر وجود دارد که رعایت آن به حال خوب شما و تداوم سلامتی تان یاری می نماید. فرقی نمی نماید که این مسافرت ها داخلی یا خارجی باشند، چون در هر سفر ما با جاده، شهر و روستا روبرو ایم. گاهی برای تماشا آثار باستانی یک ملت مجبور می شویم به نقاط خارج از محدوده شهری و روستایی برویم. پس فرقی ندارد کجا می روید؛ این نکات فقط برای آمادگی ذهنی و جسمی شما برای تجربه یک مسافرت لذتبخش است. با وبلاگ فروش پیغام در ادامه مسیر سلامت سفر همراه باشید.

رعایت بهداشت فردی در سفر

مسئله فقط بهداشت در سفر نیست؛ بهداشت فردی به طور معمول یک چیز روتین است که شما به انجام تمامی جوانب آن احتیاج دارید. حتی در خارج از مسافرت، وقتی در خانه یا محل کارتان هستید یا در حال گذر از خیابان، باید این موارد را رعایت کنید. رعایت نکاتی بهداشتی که در حیطه شخص شما وجود دارد، به سلامت روانی و جسمی شما یاری می نماید. در ادامه به جزئیات بیشتری از بهداشت فردی می پردازیم:

خواب و استراحت

سعی کنید پیش از اینکه خانه را به سمت جاده یا فرودگاه برای سفرتان ترک کنید؛ خوب بخوابید یا استراحت کافی داشته باشید. در صورتیکه راننده نیستید بهتر است قبل از سفر قهوه یا چای غلیط را از خود دور کنید تا بتوانید در مدت زمان طی مسیر به خوبی تنش های محیط یا خستگی روز را کنار بگذارید.

برای احتمالات هم که شده حتماً چشم بند بردارید، ممکن است در شهر یا روستا، در قطار یا تاکسی بنشینید که نور آفتاب مزاحم چشمانتان گردد.

خوابتان حساس است و حتما باید چشم بند داشته باشید؛ پس نباید فراموش کنید. در طی سفر نیز پس از هر گشت و گذار و هر بازدید باید مدت زمانی مشخصی را برای استراحت در نظر بگیرید زیرا ممکن است بنابر تغییرات آب و هوایی فشار خون یا دمای بدنتان تغییر کند. در این حالت نباید به خود زیاد فشار بیاورید.

لباس های مناسب

حتماً پیش از آغاز سفر لباس های راحت بپوشید؛ فکر کنید در قطار، هواپیما یا ماشین نشسته اید و دکمه شلوار تنگتان اذیتتان می نماید یا پیراهنی پوشیده اید که حتماً باید دکمه هایش تا آخر بسته باشد و احساس راحتی نمی کنید. با انتخاب لباس های راحت، وقتی به مقصد رسیدید، سرحال هستید. حتماً پیش از سفر آب وهوای مدت زمان سفرتان را در محل اقامت یا مقصد مورد نظرتان آنالیز کنید، و متناسب با آن به میزان کافی لباس بردارید.

لوازم شخصی

برداشتن لوازم شخصی در سفر بستگی به مقصد شما دارد؛ ممکن است بخواهید به منطقه ها شهری بروید پس لازم نیست شامپو و از این دست شوینده ها را با خود بردارید. اما در حالت کلی برای اینکه خیالتان تخت باشد؛ باید داروهایی که احساس می کنید به آن ها احتیاج پیدا می کنید را به همراه داشته باشید. علاوه بر این، شوینده های شخصی، مسواک و خمیر دندان، ژل ضد عفونی، دستمال کاغذی، در صورت احساس احتیاج ملحفه و روبالشتی، جعبه کوچک لوازم یاری های اولیه و لوازمی از این دست را بردارید.

جداسازی زباله ها و مواد بازیافتی

زباله می تواند بزرگترین تهدید بهداشت در سفر شما باشد! پس دقت کنید همواره چند پلاستیک در کوله یا چمدان خود داشته باشید تا زباله ها را در آن قرار دهید. زباله های تر را از خشک جدا کنید، پوست تخمه و آجیل را با توجیه بازگشت به طبیعت در طبیعت رها نکنید.

بهداشت مواد غذایی در سفر

مهم ترین نکته در تمام طول سفر مواد غذایی است که میل می کنید. هیچ کس دوست ندارد با معده درد یا با مشکل در هضم ماده غذایی به بازدید اماکن برود یا از منطقه ها زیبا سیاحت کند. پس در انتخاب ماده غذایی برای رعایت بهداشت در سفر دقت کنید.

رستوران ها و فست فودها

از فست فودهای بین راهی اجتناب کنید، بعلاوه بسیاری از رستوران ها نیز ظاهر شیکی دارند اما نقطه ضعفشان در سلامت غذایی است که ارائه می دهند. سعی کنید مواد خام و نیم پز نخورید، ممکن است در معده به خوبی هضم نشوند. شما مزاج خود را می شناسید، پس بهتر است غذاهایی را تست کنید که احتمال می دهید با بدن شما سازگار است؛ برای مثال اگر با خوردن غذاهای سرد بدنتان از حالت تعادل خارج می گردد بهتر است غذاهای دریایی با طبع سرد را در سفر امتحان نکنید.

لبنیات محلی

هر منطقه ای خلاقیت های غذایی خود را دارد و امتحان کردن هریک از ابداعات خوراکی منطقه ها مختلف یکی از لذت هاست. البته افرادی که بدن حساسی دارند باید به این نکته دقت نمایند که ممکن است برای آنها چندان لذتبخش نباشد از این رو در خوردن ماست ها و پنیرهای محلی و دستی که تاریخ فراوری و انقضاء مشخصی ندارند دقت کنید. شیرهای محلی اگر به درستی جوشیده نشوند موجب بیماری تب مالت می شوند.

کنسروها و مواد غذایی فروشگاه ها

چنانچه قصد خرید کنسروهای تن ماهی یا دیگر محصولات غذایی کنسروی را دارید حتماً باید آنها را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. غذاهای کنسروی با داشتن سم بوتولیسم یکی از مهم ترین عوامل خطرآفرین هستند پس بخشی از بهداشت در سفر را با جوشاندن کنسروها رعایت کنید. بعلاوه باید با دقت کافی تاریخ فراوری و انقضاء هر محصولی را که خریداری می کنید مشاهده کنید.

بهداشت در سفر با آب آشامیدنی

در حالت کلی استفاده از آب سالم یک بحران جهانی به شمار میرود، پس شما در سفر هوس استفاده بکر از طبیعت را کنار گذاشته و از استفاده آب رودخانه و دریا خودداری کنید. در صورتیکه آب کافی به همراه نداشتید برای استفاده از آب محیط طبیعی حتماً باید آن را بجوشانید.

در پارک ها و خیابان ها نیز به علامت آب آشامیدنی توجه کنید؛ محصولات غذایی و سبزیجاتی را حتماً باید با آب پاکیزه و آشامیدنی بشویید. بهتر است پیش از سفر، چند بطری آب معدنی در ماشین قرار دهید تا در تنگناها از آن بهره ببرید.

سرویس و حمام بهداشتی

اصلاً احتیاجی نیست که حساسیت بیش از میزان به خرج دهید، اما ظاهر سرویس های بهداشتی بین راهی ایجاب می نماید که الکل ضد عفونی نماینده، کاور توالت فرنگی، مایع دستشویی کافی و دستمال مرطوب و کاغذی را به همراه داشته باشید.

اگر در هتل ساکن می شوید، لازم نیست نسبت به حمام کردن حساس باشید اما بهتر است محیط را آبکشی کنید و سپس استفاده نمایید. حوله شخصی و لوازم شخصی حمامتان را با خود ببرید. پس از استحمام بدنتان را کاملاً خشک کنید و حوله تان را در هوای آزاد قرار دهید تا رطوبت آن خشک گردد.

خاتمه بندی

نباید فراموش کنید که موارد بهداشت در سفر، ضامن سلامتی شماست. در واقع بخشی از آسودگی خاطرتان در حین سفر با رعایت نکات بهداشتی فراهم می گردد؛ چنانچه چیزی را فراموش کردید یا جا گذاشتید لزومی به ناراحتی خاطر نیست، همه چیز قابل فراهم کردن است، فقط کافیست به بهداشت عمومی بدن و محیطی که در آن قرار می گیرید توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: روش های جلوگیری از بیماری در سفر چیست؟منبع: پیام دلتا

به "بهداشت در سفر را جدی بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهداشت در سفر را جدی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید