دریاچه ممرز نوشهر

به گزارش وبلاگ فروش، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای نوشهر یعنی دریاچه ممرز را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

دریاچه ممرز نوشهر

در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر شهرستان نوشهر، دریاچه ای با نام ممرز قرار گرفته است. این دریاچه که به تالاب ارواح نیز معروفیت دارد، در میان جنگل انبوه درختان پهن برگ منطقه ملا کلا واقع شده است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • نکاتی مهم برای خرید ویلا در نوشهر
  • پارک جنگلی سی سنگان نوشهر
  • تنگ دار نوشهر
  • دریاچه فراخین نوشهر
  • آبشار آب پری نور

دریاچه ممرز در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا واقع شده است. طول دریاچه در حدود 700 متر و عرض آن 300 متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که چشم انداز جالبی ایجاد نموده اند.

آنچه که در نخستین نگاه به دریاچه ممرز، توجه شما را به خود جلب می نماید، بازمانده هایی از تنه درختان هستند که در میان دریاچه قرار دارند و به درختان مرده مشهورند.

حضور این درختان نیز بر وهم فضا می افزاید و یکی از شگفتی های این دریاچه محسوب می گردد.

این دریاچه یکی از بکرترین منطقه ها گردشگری شمال کشور بشمار آمده که به دلیل دارا بودن ظاهری وهم انگیز، به دریاچه ارواح نیز معروفیت داشته و مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب می نماید.

فضای بکر و ساکت اطراف دریاچه، در بیشتر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی بوده که در هر لحظه به گوش می رسد. این اصوات که با وجود درختان خشکیده در میان دریاچه در هم می آمیزد، نفس هر بازدید کننده ای را در سینه حبس نموده و هیجان حضور در آن را به اوج می رساند.

بعلاوه به دلیل بکر بودن منطقه، امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

دریاچه ممرز در آغوش یک جنگل زیبا واقع شده است و در کنار تماشای دریاچه می توان، سری هم به درون این جنگل زده و از تماشا انبوه درختان سر به فلک کشیده که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند، لذت برد.

این دریاچه بسیار زیباست اما هیچ گونه امکاناتی در اطراف آن وجود ندارد و هنوز آنچنان که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. البته این نبود امکانات یکی از دلیل های بکر ماندن این طبیعت تماشایی است و برای برخی از افراد یکی از مجذوب کننده ترین قابلیت ها به شمار خواهد شد.

دسترسی

برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر 12 راستا نور به نوشهر بعد از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و پس از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. پس از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول 10 کیلومتر ادامه دهید. بعد از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز خواهد رساند. توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی احتیاج به خودروهای یاری دار دارد و به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

آدرس:مازندران - نوشهر 5 کیلومتری شمال روستای چلندر

منبع: تاپ تراول

به "دریاچه ممرز نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ممرز نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید