دیدنی های سوباتان، زندگی بر فراز ابرها !

به گزارش وبلاگ فروش، اگر در پی مقصدی هیجان انگیز و رویایی بر فراز ابرها هستید کافیست از محل زندگیتان فرار نموده و به دور از هوای آلوده و سرو صدای اطرافتان، غرق در طبیعت شوید. برای این کار حتما لازم نیست به سوئیس سفر کنید چون روستایی با همین خصوصیات در شمال کشور وجود دارد که بهشت ایران نامیده می گردد. سوباتان یکی از روستاهای نزدیک به تالش است که با جاذبه های طبیعی و بکر محاصره گشت! از شمال با روخانه خروشان لیسار، از جنوب با ییلاق های دیدنی آسبومار، از شرق با جنگل های بی نظیر تالش و از غرب با دریاچه مجذوب کننده نئور احاطه شده است! تمامی این موارد می تواند دست در دست یکدیگر داده و شما را برای مدتی هر چند کوتاه از زندگی روتین و خسته کننده جدا کند پس چمدانتان را هر چه سریع تر آماده کنید. در هنگام سفر، شما با تجربه های جدیدی نظیر زندگی ییلاقی، آداب و روسوم، طبیعت بکر و مرتفع و غذاهای محلی بی نظیر آشنا می شوید. پس تا خاتمه مطلب دیدنی های سوباتان در مجله گردشگری خبرنگاران همراه ما باشید. در مقاله تاریخچه سوباتان هر چه بیشتر شما را با دسترسی به سوباتان آشنا می سازیم.

دیدنی های سوباتان، زندگی بر فراز ابرها !

آشنایی با روستای ابری

یکی از روستاهای ابری و سرد شمال کشور که در فصل زمستان ساکنان آن به ناچار مجبورند دو یا سه نفر از افراد مورد اعتماد خود را انتخاب نمایند تا مراقب خانه و زمین هایشان باشد و بقیه برای سه الی چهار ماه زندگی به شهرستان های اطراف می روند. بیشتر عایدی روستاییان این منطقه از راه کافه و رستوران هایست که در تمام طول سال آماده پذیرایی از مهمانان هستند و بعلاوه خانه های چوبی و کلبه های گرمی در سوباتان وجود دارند که ساکنان آن با اجاره خانه ها به توریستان بعضی از هزینه های روستا را در دیدنی های سوباتان تامین می نمایند. از منطقه ها زیبای سوباتان که باعث جذب توریست و حتی توریسم می شود می توان به آبشار ورزان، پارک جنگلی آلچالق، قلعه سلسال، قوری دره، دریاچه نئور، دشت گل های شقایق و چشم انداز و چشم اندار ابری روستا اشاره نمود. به طور کلی هر محله از سوباتان دارای نام خاصی است نظیر محله میله بلاغی، برون بالا و پایین، گزنه هونی.

میله بلاغی: این بخش در تاریخچه سوباتان یکی از زیباترین محله های روستا به شمار می رود که حدود 50 خانوار در آن زندگی می نمایند و در تابستان تعداد آن ها بیشتر می شود.

برون بالا و پایین: روستاهای کوچک اطراف سوباتان هستند که سکنه آن به صورت دائمی و حتی در زمستان هم در آنجا زندگی می نمایند

گزنه هونی: حدود 50 خانوار در این محله زندگی می نمایند که بیشتر آن ها دارمدار هستند. نژاد آن ها به فوم شاندرمن باز می شود.

سوباتان، روستای پرطرفدار شکموها!

همانطور که گفتیم این روستا کافه و رستوران های متعددی دارد که آماده پذیرایی از مهمانان با غذاهای لذیذ محلی هستند. بیشتر این رستوران ها در بازار محلی قرار دارند که می توانید لذت چشیدن غذاهای ویژه سوباتان نظیر کباب بره، گوزلی بریان، قورتماج و سوجا دیله را در آن ها امتحان کنید. از مشهورترین و پرطرفدارترین غذاهای تاریخچه سوباتان می توان به کباب بره و پندیره ویسوج اشاره نمود.

پندیره ویسوج(پنیر سرخ نموده): پندیره ویسوج یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار سوباتان می باشد که پنیر را به همرا آب پنیر می جوشانند و سپس آن را یا روغن های محلی سرخ می نمایند و با برنج میل می نمایند. بعلاوه زنان محلی سوباتان به پخت نان های خوشمزه و خوش بویی با نام سوجانون و کومبه مشغولند که به هیچ عنوان نباید آن ها را از دست داد. این نان ها جز سوغاتی های محلی سوباتان به حساب می آیند و شما می توانید برای مصرف شخصی یا سوغاتی به همراه خود از سفر در زمان دسترسی به سوباتان بیاورید.

خانه های دوست داشتنی بر فراز ابرها!

طبیعت بکر و ابری سوباتان تمام نشدنی است اما باید گفت به غیر از زیبایی طبیعی، جذابیت های بی شمار دیگری نیز دارد که ساخته دست انسانند! یکی از آن ها خانه های کوچک با سقف های شیروانی شده می باشد که از چوب درختان جنگل لیسار ساخته می شوند. داخل این خانه ها بسیار گرم است که مناسب با آب و هوای این روستا هستند. به طور کلی این خانه ها برای مردم محلی از اهمیت زیادی برخورداند گویی نمادی از سنت و پیشینه آن ها در تاریخچه سوباتان به شمار می روند.

چگونه به سوباتان برویم؟

با آنکه دسترسی به سوباتان با دشواری هایی رو به روست که هر کسی تحمل آن را ندارد اما به جرات می توان گفت بازدید از این قطعه بهشت ابری، ارزش ساعت ها خستگی را دارد. برای رسیدن به مقصدتان مسیرهای گوناگونی پیش رو دارید که ما تمامی مسیرهای دسترسی به سوباتان را برایتان به اشتراک می گذاریم.

استفاده از وسیله نقلیه شخصی

مسیر اول- ابتدا به رشت بروید و به وسیله راه جنگلی لیسار به سمت مقصد خود حرکت کنید. البته باید گفت در این مسیر هیچ گونه امکاناتی چون مرکز خرید، استراحتگاه و سرویس بهداشتی بین راهی وجود ندارد و به همین علت این راه برای رسیدن به دیدنی های سوباتان مورد توجه و استقبال توریستان قرار نمی گیرد.

مسیر دوم- ابتدا به رشت و بعد به سمت هشت پر حرکت کنید. پس از رسیدن به این منطقه باید ماشین خود را در مکان امنی پارک کنید و با استفاده از نیسان ها محلی یا اگر مسیر را بلدید با کرایه کردن جیپ، از جاده جاده اق اولر به سمت روستای ابری سوباتان بروید.

مسیر سوم- ابتدا به اردبیل و سپس به خلخال بروید و بعد آن باز هم باید ماشین های محلی کرایه کنید و از جاده نئور به سمت تاریخچه سوباتان حرکت کنید.

توریستانی که علاقه به بازدید از دیدنی های سوباتان دارند می توانند حتی از وسیله نقلیه عمومی نیز استفاده نمایند و سوار اتوبوس های آستارا شوند و بعد از رسیدن به هشت پر پیاده شوند و با استفاده از ماشین های محلی در این منطقه خود را به بهشت ابری برسانند.

منبع: همگردی

به "دیدنی های سوباتان، زندگی بر فراز ابرها !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سوباتان، زندگی بر فراز ابرها !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید