(تصاویر) امرار معاش با موشک ها و خمپاره های عمل نکرده!

به گزارش وبلاگ فروش، اعضای یک خانواده سوری در شمال غربی استان ادلب گورستانی از خمپاره ها و مهمات به کار رفته در درگیری بین نیرو های ارتش و مخالفان دارند.

(تصاویر) امرار معاش با موشک ها و خمپاره های عمل نکرده!

به گزارش وبلاگ فروش، این مکان در حومه منطقه معرة مصرین در ادلب واقع شده است و حسن جنید 37 ساله آن را اداره می نماید. او که پدر چهار فرزند است می گوید: سلاح های جنگی که قبلا مردم را بمباران می کردند اکنون به ابزاری برای امرار معاش تبدیل شده اند.

چهار سال پیش حسن جنید به همراه برادرانش و خانواده هایشان از استان حماه به منطقه معرة مصرین آمدند. قبل از انتقال جنید مدت ها در جمع آوری و فروش فلزات قراضه کار می کرد. او پس از آمدن به اینجا مکانی را برای جمع آوری خمپاره ها و مهمات جنگی به کار رفته در جنگ تاسیس کرد.

حسن می گوید وقتی به اینجا آمدم مورد جدیدی برای تجارت یافتم: موشک های شلیک شده که هنوز منفجر نشده بودند. اکنون 15 بزرگسال و کودک در گورستان مهمات جنگی کار می نمایند و افراد بزرگسال کار های خطرناکتر ازجمله جابجایی خمپاره های عمل ننموده را انجام می دهند.

وی گفت: گاهی اوقات مردم پس از یافتن مواد منفجره عمل ننموده در نزدیکی خانه های خود تماس می گیرند و می خواهند آن را بفروشند. ما همچنان به مناطقی که قبلا تحت بمباران و حملات بوده سر می زنیم.

این شهروند سوری اظهار کرد: اعضای تیمش پس از یافتن خمپاره، موشک، گلوله های مسلسل و یا بمب های خوشه ای عمل ننموده هرگونه مهمات منفجر نشده آن را استخراج می نمایند. پس از خلاص شدن از خطر، فلز آن را به مشتریان می فروشیم.

حسن گفت: از فلزات برای ساخت بخاری استفاده می گردد، بعضی نیز آن ها را ذوب نموده و برای ساخت میلگرد استفاده می نمایند.

او گفت که معادن سنگ نیز مواد منفجره استخراج شده را برای منفجر کردن سنگ ها خریداری می نمایند.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) امرار معاش با موشک ها و خمپاره های عمل نکرده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) امرار معاش با موشک ها و خمپاره های عمل نکرده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید