توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد

به گزارش وبلاگ فروش، ایرنا/ براساس خبر و گزارشات منتشر شده، توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد.

توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد

رشید رجب پور یکی از مسائل اساسی و مهم صنعت توریستی کشور را غیرحرفه ای و غیر تخصصی بودن ایرلاین ها اعلام و اظهار کرد: تجربه های جهانی و نگاهی گذرا به کشورهای پیروز در صنعت توریستی نشان می دهد که آنها مسیر تخصص گرایی در ایرلاین ها را در پیش گرفته و هرگز در این حوزه از افراد ناکارآمد و غیر حرفه ای استفاده نمی نمایند.

وی ادامه داد: متاسفانه طی دهه های اخیر ایرلاین های ایرانی به دست عده ای افراد ناکارآمد که هیچ شناخت و حتی تجربه فعالیت در این حرفه بسیار مهم و معین نماینده نداشته اند، افتاده است و این مسیری است که صنعت توریستی را به قهقرا خواهد برد.

رجب پور افزایش روز افزون بلیتهای خطوط هوایی را تنها راه چاره ایرلاین های کشور برای برون رفت از بن بست درآمدی دانست و با تاکید بر اینکه این اقدامات در میان مدت و حتی کوتاه مدت ضربات مهلک به پیکره ایرلاین ها می زند، یادآور شد: اینکه بلیت تبریز آنتالیا با بهای بیش از 350 میلیون ریال فروخته می گردد، درست و منطقی نیست.

وی قیمت تمام شده و مناسب خط پروازی تبریز آنتالیا را 70 میلیون ریال اعلام و افزود: افزایش سرسام آور نرخ بلیتها نشان می دهد که هیچ تخصص و نگاه حرفه ای به بنگاه داری صنعت توریستی در ایران وجود ندارد و در این خصوص نیازمند تغییر و تحولات عمیق هستیم.

این فعال بخش خصوصی صنعت توریستی، ظرفیتهای توریستی و زمینه های جلب و جذب توریست داخلی و خارجی به کشور و آذربایجان شرقی را بسیار بالا و متنوع دانست و گفت: چنانچه دولت حمایتهای لازم و کافی را از فعالان حوزه گردگشری نه در شعار که در عمل و با اعطای تسهیلات ویژه عملی کند، بدون تردید کشور ظرف چند سال عقب ماندگی های گذشته را به سرعت جبران می نماید و خیل بزرگ توریست از داخل و خارج به استان های مختلف سرازیر می گردد.

رجب پور مسائل داخلی، مدیریتهای غیر تخصصصی و بی توجهی ها را عامل اصلی رونق نداشتن صنعت توریستی در ایران بیان نمود و ادامه داد: اینکه جاده ای خراب است و برای چند سال رسیدگی نمی گردد یا ناوگان حمل و نقل فرسوده شده و توجهی به نوسازی آن نمی گردد، همه مربوط به مسائل داخلی کشور است و تحریم ها در این زمینه تاثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه چالش های مربوط به هواپیما و نحوه خرید و فروش بلیت اصلا به تحریم ها ارتباطی ندارد، گفت: اگر مدیریتها در این سطوح به درستی تعریف نگردد و افراد کاربلد بر راس کار نباشند، آشفتگی خواهیم داشت و این موضوع به مرور زمان منجر به کاهش توریست می گردد.

رجب پور نقش آژانس های جهانگردی و مسافرتی در توسعه صنعت توریستی را بسیار مهم خواند و افزود: این نقش تاثیرگذار زمانی در میدان عمل خود را نمایان می نماید که افراد کاردان، متخصص و دردمند این عرصه را در دست بگیرند و با استفاده از فنون و تخصص های خود زمینه های ورود توریستان خارجی به کشور را فراهم نمایند.

وی نبود متولی واحد را از مسائل مهم آژانس های مسافراتی و جهانگردی دانست و اظهار کرد: آژانس ها و مجموعه های خدمات رسان عضو انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی باید متولی واحد و مشخصی داشته باشند.

رجب پور یکی از عوامل اصلی نابسامانی و بروز مسائل عدیده برای آژانس های توریستی و جهانگردی را وجود نهادها، سازمانها و ادارات مختلف صادر نماینده مجوز به این مجموعه ها دانست و افزود: چنین شرایطی موجب شده است مسائل و مسائل تورهای توریستی و آژانس های مسافرتی روز به روز بیشتر گردد و نهادی خاص برای برطرف این مسائل پا پیش نگذارد.

منبع: همگردی

به "توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه و رونق صنعت گردشگری ایران با تخصص گرایی ایرلاین ها محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید