افزایش 2 تا 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار ، کوئیک، شاهین، پژو پارس، بسترن، هایما و چری چند شد؟

به گزارش وبلاگ فروش، قیمت خودرو امروز چهارشنبه 22 شهریور 1402 روند خود را افزایشی شروع کرد. بیشتر محصولات، گران تر از روز گذشته درحال معامله هستند و تعداد انگشت شماری، ثبات قیمتی دارند.

افزایش 2 تا 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار ، کوئیک، شاهین، پژو پارس، بسترن، هایما و چری چند شد؟

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز چهارشنبه 22 شهریور 1402 روند خود را افزایشی شروع کرد. در بازار خودروهای داخلی تعداد بیشتری از خودروها افزایشی بوده ولی در بازار خودروهای مونتاژی، تعداد افزایش قیمت ها کمتر است.

مهم ترین عامل افزایش قیمت ها، می تواند افزایش نرخ کارخانه چهار محصول ایرانی ساینا S، پارس XUP، پارس سفارشی XUP و پارس ELX با موتور XUP باشد. افزایش قیمت این چهار محصول با انتشار طرح فروش کارخانه، تأیید شده و منتظر اعلام مصوبه از سوی شورای رقابت نماند. همین عامل می تواند گواهی بر افزایش قیمت دیگر محصولات ایرانی باشد که روی قیمت بازار این خودروها نیز تأثیرگذار است.

قیمت خودروهای داخلی به تعداد بیشتری تغییر قیمت را تجربه می نماید. کوییک دنده ای S از هاچ بک های مالی شرکت سایپا به شمار می رود که نسبت به روز گذشته، دو میلیون تومان گران تر شده و با نرخ 342 میلیون تومانی خرید و فروش می گردد.

شاهین G که رکورددار افزایش قیمت در روز گذشته بود، امروز نیز با افزایش پنج میلیون تومانی، به قیمت 595 میلیون تومان رسیده و به این ترتیب، تنها پنج میلیون تومان با کانال 600 میلیونی فاصله دارد.

سمند سورن پلاس که یکی از سدان های میانه ایران خودرو به شمار می رود پس از گذشت حدود دو هفته، پایان تصمیم به افزایش قیمت گرفته و با رشد 10 میلیون تومانی به قیمت 580 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 از دیگر سدان های بازار بوده که دقیقاً همچون روز گذشته، تنها دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ 622 میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی از تغییرات کمتری نسبت به خودروهای داخلی برخوردار است.

چری آریزو 5 توربو نو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی به شمار می رود، حدود 30 میلیون تومان گران تر شده و با قیمت یک میلیارد و 130 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

جک S5 نیوفیس از معدود خودروی مونتاژی بازار است که نسبت به روز گذشته افت قیمتی دارد. این کراس اوور با افت پنج میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و 365 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از دیگر کراس اوورهای مونتاژی کشور محسوب می گردد که با افزایش 10 میلیون تومانی، به قیمت یک میلیارد و 530 میلیون تومان معامله می گردد.

فونیکس تیگو 7 پرو از دیگر خودروهای مونتاژی بازار بوده که از شروع امروز بیشترین افزایش قیمت را تجربه نموده است. این کراس اوور حدود 20 میلیون تومان گران تر شده و به نرخ یک میلیارد و 640 میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به تعطیلی بنگاه های خرید و فروش خودرو در روزهای آینده، امکان تغییر چشم گیر قیمت خودرو در این دو روز اشتباه است؛ اما با شروع روند معاملات از یک شنبه هفته آینده، احتمال تغییرات اندک و روبه بالا بسیار است. از سوی دیگر باید توجه داشت که در صورت تصویب افزایش نرخ درب کارخانه از سوی شورای رقابت، قیمت بازاری این خودروها نیز افزایش خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش 2 تا 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار ، کوئیک، شاهین، پژو پارس، بسترن، هایما و چری چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 تا 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار ، کوئیک، شاهین، پژو پارس، بسترن، هایما و چری چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید