بیمه شدن 10 هزار هنرمند صنایع دستی در صورت تامین اعتبار

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران: معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، گفت: 10 هزار هنرمند واجد شرایط در صورت تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

بیمه شدن 10 هزار هنرمند صنایع دستی در صورت تامین اعتبار

مریم جلالی در حاشیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در نشست خبری با وبلاگ فروش با بیان اینکه بیمه یک مطالبه عمومی بوده و با توجه به شرایط ناترازی صندوق های بیمه ای قصوری دراین بخش به وجود آمد، اظهار کرد: سناریوهای مختلفی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی از قبیل ایجاد صندوق های حمایتی و بیمه های تکمیلی، بیمه های سلامت و عشایری هم مدنظر قرار گرفته است.

وی توضیح داد: موضوع صنایع دستی در دولت سیزدهم به یک دغدغه تبدیل شده و در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است. بعلاوه در برنامه هفتم توسعه به زیست بومی صنایع دستی توجه شده تا بتوان زنجیره ارزش آن را به پیش برد و صادرات نیز به نحو مناسبی انجام گیرد.

جلالی در ادامه به ثبت 38 مهر اصالت ایران در شورای جهانی بین المللی طی سال گذشته اشاره نمود و گفت: استان زنجان نیز چندین طرح داشت. باید پذیرفت که جهانی شدن اتصال به توسعه، اشتغال، عایدی ناخالص ملی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی تجلی بخش های قتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، اضافه کرد: 180 هنرمند از اقصی نقاط کشور در نمایشگاه صنایع دستی زنجان حضور دارند که این امر از ابعاد گوناگون آثار مثبتی در پی دارد.

معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه زنجان را می توان به علت همگرایی به عنوان یک نگاه جهانی معرفی کرد، یادآورشد: طبق اقدامات انجام گرفته خواهر خواندگی بین زنجان و یک از شهرهای جهانی در شورای جهانی صنایع دستی اعلام خواهد شد.

منبع: صدای میراث

به "بیمه شدن 10 هزار هنرمند صنایع دستی در صورت تامین اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه شدن 10 هزار هنرمند صنایع دستی در صورت تامین اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید