برگزاری جشنواره ملی زمستانی سرعین تا خاتمه نوروز 97

به گزارش وبلاگ فروش، جشنواره ملی زمستانی سرعین تا انتها تعطیلات نوروزی 97 ادامه خواهد داشت

شهرستان سرعین در استان اردبیل سالانه پذیرای گردشگران بسیاری به سمت خود می باشد. این شهرستان با برگزاری جشنواره ای که سال جاری پنجمین دوره برگزاری آن است بسیار بر سر زبان های گردشگران داخلی و خارجی افتاده است. از این رو معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت که سال جاری این جشنواره که از 18 اسفند شروع می شود و تا انتها تعطیلات نوروز 97 ادامه خواهد داشت. خبرنگاران در ادامه بیشتر درباره جشنواره ملی زمستانی سرعین صحبت می نماید با ما همراه باشید.

برگزاری جشنواره ملی زمستانی سرعین تا خاتمه نوروز 97

قادر تقی زاده معاون گردشگری استان اردبیل 19 دی ماه روز سه شنبه بیان داشت:

جشنواره ملی زمستانی سرعین در سال های گذشته با استقبال با شکوهی از سمت مردم برخوردار بوده و در سال های گذشته این جشنواره در ماه های بهمن و اسفند برگزار می شده اما سال جاری به منظور جذب گردشگران نوروزی زمان شروع جشنواره به 18 اسفند تغییر نموده و تا سرانجام تعطیلات نوروزی به عبارتی اوایل نیمه اول فروردین ادامه خواهد داشت. این جشنواره در نظر دارد قابلیت های گردشگری زمستانی استان اردبیل را معرفی نماید و زمینه رونق سفرهای گردشگری در زمستان را برای این استان فراهم آورد.

بعلاوه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: به مانند دوره های گذشته بخش خصوصی، جامعه مراکز اقامتی، شهرداری، شورای شهر، انجمن صنفی آب های درمانی، شرکت آب منطقه ای استان و میراث فرهنگی استان در برگزاری جشنواره مشارکت خواهند داشت.تقی زاده این موضوع را خاطر نشان کرد که تا به اکنون به منظور برگزاری این جشنواره سه جلسه به ریاست فرماندار سرعین برگزار شده است، ادامه داد: ستاد برگزاری جشنواره نیز به ریاست فرمانداری تشکیل جلسه داده و آماده برگزاری هر چه مطلوب تر جشنواره ملی زمستانی سرعین هستیم.

با توجه به این که این جشنواره مورد استقبال تعداد قابل قبولی از گردشگران واقع شده است به همین منظور سال جاری این جشنواره به تمامی آژانس ها و دفاتر خدماتی مسافرتی در استان ها اطلاع رسانی شده است و در کنار برگزاری جشنواره دو رویداد ورزشی ملی و بین المللی ورزشی شامل مسابقات اسکی بانوان در تمام رده ها و مسابقات بین المللی اسکی نیز برگزار می گردد. او درباره جشنواره و مسابقات ورزشی که در این نمایشگاه بین المللی برگزار می گردد اشاره نمود و گفت: برای برنامه ریزی آژانس های مسافرتی پکیج های سفری مناسبی در نظر گرفته شده که زمان دقیق مسابقات ملی و بین المللی اسکی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام خواهد شد. به منظور این که مردم عزیز بتوانند خیلی راحت و سهل به این سفر بیایند ویژه برنامه ها در روزهای پنجشنبه و آدینه به عبارتی سرانجام هر هفته برگزار خواهد شد. با این وجود در سایر روزهای هفته نیز مسابقات متنوع از جمله مسابقه نقاشی و آدم برفی تدارک دیده شده است.

از جمله برنامه های متنوعی که در جشنواره ملی زمستانی سرعین برگزار می گردد عبارت است از شعر و موسیقی، دعوت از هنرمندان تلویزیون، دعوت از مجری های بنام و سرشناس ملی، مسابقات ورزشی، کوهنوردی و جشنواره آدم برفی برای این جشنواره تدارک دیده شده است و با تأکید استاندار اردبیل در نظر داریم از ایده های نو در برگزاری جشنواره استفاده کنیم. جشنواره زمستانی شهرستان سرعین به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرصت مناسبی است برای این تبلیغات گردشگری و جاذبه های توریستی این شهرستان به عموم افرادی که در آن حاضر می شوند و بعلاوه او در ادامه گفت: در مدت زمان این جشنواره تخفیفاتی برای مراکز اقامتی و آب های گرم معدنی در این شهرستان پیش بینی شده است تا رفاه برای گردشگران برقرار باشد.

استاندار اردبیل درباره شهرستان سرعین خاطر نشان کرد که با توجه به موقعیت جغرافیایی این سرعین و وجود کوه سبلان در آن می تواند به عنوان یکی از دلایل مهم برای جذب خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی به سمت استان اردبیل عمل بنماید. خدابخش در ادامه این جلسه خواهان همکاری بخش خصوصی و مردم و بعلاوه تمامی سازمان های شورای تامین استان و مسئولان ارشد شد، تا در برگزاری شکوهمند این جشنواره همیار این شهرستان باشند. چرا که برگزاری این جشنواره باعث ایجاد رونق مالی می گردد و بعلاوه فرصت مناسبی است تا سرعین گردشگران ایرانی و خارجی معرفی گردد.

شهرستان توریستی سرعین با مساحتی حدود 400 هکتار در فاصله 28 کیلومتری استان اردبیل قرار گرفته است. این شهرستان با توجه به این که با تبریز و ارومیه همسایه می باشد جزء مکان های جذابی برای سفر به شمار می رود. و سالانه گردشگران زیادی به این شهرستان سفر می نمایند. از جمله جاذبه های این شهرستان تعداد 22 چشمه آبگرم و سرد که دارای خواص درمانی هستند می باشد. در سال های اخیر هم که جشنواره ای در شهرستان سرعین برگزار شده که توانسته بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب نماید. با توجه به اخباری که از گردشگران حاضر در این جشنواره براورد شده حاکی از رضایت عمومی درباره این جشنواره بین مردم بوده است. به همین علت سال جاری برای پنجمین سال پیاپی شاهد برگزاری باشکوه تر جشنواره سرعین از 18 اسفند ماه تا سرانجام تعطیلات نوروزی سال 97 خواهیم بود.

منبع: الی گشت

به "برگزاری جشنواره ملی زمستانی سرعین تا خاتمه نوروز 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره ملی زمستانی سرعین تا خاتمه نوروز 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید