با شهر وین بیشتر آشنا شوید

به گزارش وبلاگ فروش، آشنایی با وین

بهشت اروپا که تمام موهبت ها را با هم دارد. طبیعت زیبای این سرزمین زبانزد است و انسان ها و طبیعت با صلح و صفا کنار هم زندگی می نمایند. آرامش و سکوت از مشخصه های اصلی این شهر است و می تواند برای گردشگران یک خاطره بسیار منحصر به فرد را خلق کند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این شهر بدانیم.

با شهر وین بیشتر آشنا شوید

با ورود به مرز اتریش این تابلو در کنار بزرگراه به چشم می خورد: چراغ ها را روشن کنید! عجیب است در آن آفتاب درخشان و تلالو کوه های آلپ، پیغام این تابلو کمی عجیب می نماید. در اتریش اتومبیل ها موظف هستند حتی در نور روز، با چراغ روشن رانندگی نمایند. زندگی شهرنشینی در این کشور قواعد خاص خود را دارد. سیستم حمل ونقل وین در اروپا نمونه است طوری که هر کس می تواند برنامه روزانه اش را طوری تنظیم کند که بدون استفاده از اتومبیل شخصی در کوتاه ترین زمان ممکن به هر نقطه ای از شهر دسترسی پیدا کند. رسیدن به ایستگاه مترو، اتوبوس یا تراموا کمتر از 5 دقیقه وقت می خواهد و در ایستگاه نیز تابلوها نشان می دهند که وسیله نقلیه مورد نظر در چه ساعتی به ایستگاه خواهد رسید یا اتوبوس یا مترو بعدی را چه موقع باید سوار شد.

در ساعت های پر رفت و آمد، بیش از 5دقیقه بین حرکت دو وسیله نقلیه عمومی فاصله نمی افتد. سر وقت به قرار رسیدن در وین، امری عادی است و اگر قرار باشد تاخیری هرچقدر کوتاه در حرکت وسایل نقلیه پیش آید، مسافران از طریق بلندگوهایی نصب شده در ایستگاه از آن آگاه خواهند شد. هر کس وظیفه خود را به نحو احسن نجام می دهد و جای اعتراض برای کسی نمی ماند. اطلاع رسانی به گونه ای است که مسافر حتی پیش از ورود به اتریش می داند که چطور باید در این کشور رانندگی کند و این اطلاع رسانی در همه زمینه ها به چشم می خورد. مسافران در پرواز های هواپیمای اتریشی راهی وین، در همان زمان پرواز می توانند برنامه حرکت شان را روی زمین برنامه ریزی نمایند. مهماندار هواپیمای اتریشی پرواز بعدی را هماهنگ خواهد نمود و در صورتی که از او خواسته گردد، برنامه حرکت اتوبوس به داخل شهر را نیز با کمال خوشرویی به اطلاع مسافر خواهد رساند. فراتر از آن اگر پرسشی در رابطه با پرواز و هماهنگی پرواز دیگری باشد، تمام خدمه پروازی هواپیمای اتریشی وظیفه خود می دانند پاسخ آن سوال را پیدا نمایند. هرگز پیش نمی آید که کسی پاسخگو نباشد. دلچسبی و آرامش بخشی پس از پرواز بر فراز آسمان ها، روی زمین نیز با رسیدن به مقصد ادامه می یابد. در فرودگاه، انتظار برای رسیدن به پرواز بعدی یا سوارشدن از طریق ای که راهی مرکز شهر است از قبل قابل پیش بینی است. قیمت ها معین و ساعت حرکت نیز دقیقاً مشخص شده است.

با ورود به فرودگاه هرگونه اطلاعات مورد نیاز به صورت چاپی و یا به صورت شفاهی از باجه های اطلاعات قابل دریافت است. رزرو هتل امری ساده است که از همان فرودگاه، بدون هیچ هزینه اضافه ای انجام می گردد. اگر نیاز به اتومبیل باشد، با ارائه گواهی رانندگی، بلافاصله کلید اتومبیل مورد نظر در دستان شماست. در این شهر که آمیزه ای از قدمت تاریخی و زندگی مدرن است، عابر پیاده جایگاه معینی دارد و این امر باعث شده است رفت و آمد عابر در این شهر به تفریحی به یاد ماندنی تبدیل گردد. مسافر شرقی که به سر و صدای مشرق زمین خو گرفته است تا مدتی فکر می نماید شنوایی اش را از دست داده و گرنه چگونه ممکن است در یک شهر میلیونی، صدای بوق از هیچ اتوموبیلی در نیاید؟

منبع: الی گشت

به "با شهر وین بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر وین بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید