بازیکن پرسپولیس به من گفت تو اینجا می میری! ، خانواده ام گفتند چرا باید به ایران برویم

به گزارش وبلاگ فروش، عملکرد قابل قبول کریستوفر کنت در لیگ بیست و دوم بهانه ای برای گفت وگو با این گلر اتریشی بود.

بازیکن پرسپولیس به من گفت تو اینجا می میری! ، خانواده ام گفتند چرا باید به ایران برویم

به گزارش وبلاگ فروش آنلاین، بعد از جدایی از سپاهان و پیوستن به فولاد، کمتر کسی پیش بینی می کرد کریستوفر کنت، یکی از برترین دروازه بان های این فصل فوتبال ایران لقب بگیرد.

سنگربان اتریشی که حالا در 32 سالگی شرایط فوق العاده خوبی در ایران دارد و عملکردش در لیگ قهرمانان آسیا هم تمجید بسیاری در پی داشت تا جایی که با پیشنهادات خارجی نیز روبرو شده است.

به بهانه درخشش گلر محبوب هواداران فولاد، از فرصت فراغت فولاد از بازی های لیگ در زمان برگزاری مسابقات حذفی استفاده نموده و با کنت گفت وگویی نسبتا مفصل داشتیم که در ادامه آن را می خوانید؛

*آقای کنت خیلی ممنون که دعوت ما را پذیرفتین. امکانش هست مقداری از خودتان برای ما بگویید لطفا؟

اول از هرچیزی بابت دعوت من از شما تشکر می کنم. من 32 سال سن دارم و از کشور اتریش می آیم و در حال حاضر دروازبان فولاد هستم و متاهلم. من دو تا فرزند دارم یکی 8 و دیگری 2 ساله هستند و این همه چیز راجع به من بود.

*چطور به ایران آمدی و چطور بعد از سپاهان به باشگاه فولاد پیوستی؟

خب داستانش طولانی است، قبل از اینکه من به ایران بیایم چند پیشنهاد از کشورهای اروپایی داشتم و بعلاوه منتظر نتیجه مذاکراتم با یک تیم عربستانی بودم.

*کدام تیم؟

الراعد یک تیم میانه در لیگ برتر عربستان است و خوشبختانه به نتیجه نرسید سپس از تیم سپاهان پیشنهاد دریافت کردم و با همسرم در این باره صحبت کردم و به او گفتم یک پیشنهاد از ایران دارم.

*همسرت گفت اوکی؟

اول گفت چرا برویم ایران؟ اول باید به آنجا برویم و شرایط آنجا و باشگاه و شهر را ببینیم و شرایط و سبک زندگی را بسنجیم چون برای من خیلی مهم است.

*مثل آب و هوا؟

بله بله و شرایط زندگی خیلی برای من مهم بود که مناسب باشد چون خانواده من همواره با من می آیند. سپس به ایران و اصفهان رفتم و فکر می کنم بعد 48 ساعت با خانمم صحبت کردم برای امضای قرارداد و به او گفتم زندگی در اصفهان خوبه، مردم خیلی مهربان هستند، در آنجا خوش آمد گرمی به من وخانواده ام دادند.

*هواداران سپاهان در ابتدای ورود شما خوش آمد گفتند.

بله می خواهم تشکر کنم از اقای ساکت زیرا از من بابت کارم قدردانی کردند و همواره خیلی خوب نگذاشتند در اصفهان مسئله ای وجود داشته باشد. ماجرا را در اصفهان آغاز کردیم زیرا ما روشن فکر هستیم و می خواهیم چیزهای نو را ببینیم و من به مدت یک فصل در آنجا بازی کردم و بعد از آن به ماجرای نو فکر می کردم. فولاد از من پرسید که آیا ممکن هست با ما قرارداد امضا کنی. من فولاد را می شناختم و می دانستم باشگاه حرفه ای است و گفتم بله این خوب است.

*تو فقط یک سال با سپاهان قراداد داشتی؟

نه قرارداد من دو فصل بود. در نیم فصل اول برای سپاهان 16 بازی انجام دادم که در 10 بازی کلین شیت کردم. این تخصص من است. در سپاهان دقیقا نمی دانم چی شد که رئیس با رشید مظاهری قرارداد امضا کرد برای بازی در نیم فصل دوم و من با سپاهان به توافق رسیدم که این ارتباط را انتها دهم و به تیم دیگری بپیوندم و الان هم راضیم.

*شرایطت در فولاد در حال حاضر با سرمربی نو چگونه است؟

اول از هرچیز من و خانواده ام خیلی اینجا (اهواز) حس خوبی داریم و برایمان مناسب است. من باشگاه و هواداران فولاد را دوست دارم، باشگاه فولاد حرفه ای است و این برای من مهم است و شکی ندارم که تصمیم خوبی گرفتم.

*خیلی ممنون می خواهم از تو راجع به لیگ قهرمانان آسیا بپرسم. شما به قطر رفتین شهر دوحه و یک بازی خیلی خوب مقابل الفیصلی انجام دادین با جواد نکونام اما ناگهان نکونام بعد از آن پیروزی تیم را ترک کرد، چه پیش آمد؟

قبل از هرچیزی باید بگم این فصل لیگ قهرمانان آسیا برای تیم ما یک چالش بزرگ بود، من بعلاوه قبل از آن برای سپاهان بازی نموده بودم ولی از گروه صعود نکردیم و این رویای من بوده که در لیگ قهرمانان شرکت کنم و مهم نبوده که در اروپا باشد یا در آسیا و در سپاهان این شانس را نداشتم ولی راضیم که با فولاد رویای من تحقق پیدا کرد و توانستم دو بازی برای تیمم در لیگ قهرمانان بازی کنم. اول از هرچیز فکر می کنم ما خیلی خوب بودیم و نماینده خوبی برای ایران بودیم.

*فکر می کنم در آنجا همه هواداران فوتبال ایران شما را حمایت کردند.

بله این را حس کردم که همه ایران پشت فولاد هست و خیلی خوب بود که دیدم کل کشور کنار هم ایستاده اند و مهم نیست هوادار پرسپولیس، استقلال یا سپاهان باشی.

*برخی از فوتبالیست های سرشناس ایرانی قبل از بازی شما با الفیصلی و الهلال به اردو شما آمدند مثل شجاع خلیل زاده، کنعانی زادگان یا پژمان منتظری.

بله راضی شدم و همانطور که گفتم کل کشور از ما حمایت می کرد. بعد از بازی اول و پیروزی ما مقابل الفیصلی عربستان همانطور که گفتی سرمربی ما را ترک کرد. این خیلی ناگهانی و یک سورپرایز بزرگ برای همه ما بود.

*آن موقع خیلی مهم بود چون شما باید مقابل الهلالی بازی می کردین که یکی از قوی ترین و حرفه ای ترین تیم های آسیا است. چه اتفاقی در اردو فولاد افتاد وقتی نکونام ناگهانی اردو را ترک کرد و به ایران برگشت.

ما شوکه شدیم و البته بازیکنان و کارمندان می گفتند ما با جواد صحبت می کنیم که بماند و لیگ قهرمانان را باهم تمام کنیم چون یک بازی مهم داریم و من نمی دونم دقیقا چی گذشت و همانطور که گفتم او یک علت داشت و ما باید به نکو احترام می گذاشتیم.

*تو فکر می کنی اگر اقای نکونام در بازی مقابل الهلال با تیم بود شما می توانستید بازی را برنده شوید؟ زیرا شما بدون نکو هم خیلی خوب بازی کردین، سر تو هم در آن بازی شکست و یکی از برترین عملنمودهای تو بود.

همانطور که گفتی دو بحث است، هم شوکه بودیم چون بازی مهمی بود و مربی نداشتیم از یک طرف هم کسی انتظاری از ما نداشت و چیزی هم برای از دست دادن نداشتیم، خوب عمل کردیم و حتی من فکر می کنم شانس بیشتری برای بردن داشتیم.

*روتین و زندگیت در اهواز چطوره؟

(با خنده) روتینم اینه میرم سر کار.

*تونستی با شهر سازگار شوی؟ چون تو از یک کشور سرد می آیی و اهواز شهر خیلی گرمی است.

وقتی می خواستم به فولاد بپیوندم با آدم های زیادی، مخصوصا دوست خوبم گیورگی گولسیانی از پرسپولیس صحبت کردم. توی سپاهان باهم بازی می کردیم.

*گولسیانی دوست نزدیک توست؟

بله، راجع به آن صحبت کردیم، من راجع به فولاد از او سوال پرسیدم و او گفت که باشگاه بی نظیری است اما اونجا می میری از گرما و من هم نمی توانستم تصورش رو بکنم و گفتم اوکی مسئله ای نیست. بعد وقتی اولین بار رسیدم به شهر، شوک شدم. از فرودگاه اومدم بیرون و داشتم عرق می کردم و بدنم کم آب شده بود و خیلی گرم بود. اما الان من و خانواده ام عادت کردیم بنابراین هیج مسئله ای نداریم و راجع به روتین هم وقتی صبح ها تمرین نداریم می روم به باشگاه و یکم دوچرخه کار می کنم و روی بدنم کار می کنم. و بعد از ظهرها تمرین داریم. بقیه زمان رو با خانوادم سپری می کنم، با بچه ها، پسرم رو خیلی وقت ها می برم برای تمرین و داریم اینجا لذت می بریم.

*فکر می کنم که هواداران فولاد تو را دوست دارند. پیامت به هواداران فولاد چیست؟

اون ها واقعا حامی هایی عالی هستن. البته که این فصل برای ما اونقدرها خوب پیش نمی رود اما آن ها باز هم به ورزشگاه می آیند و ما را تشویق می نمایند. و خیلی عالیه که جلوی آنها بازی کنی. همه آنها را دوست دارم و امیدوارم که فصل بعدی فصل بهتری داشته باشیم و راضیی بیشتری به زندگی اون ها اضافه کنیم. اون ها برای تیم می میرن و زنده می شن و این را می توانم حس کنم. این خوبه که می توانم حس کنم جمعیت پشت من است و من را دوست دارد.

*حالا تو در فولاد بازی می کنی و قبلا در سپاهان بازی کردی، و البته در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردی. تفاوت فوتبال در آسیا و اروپا چیه؟ البته به جز VAR.

نمی توانم راجع به VAR صحبت کنم چون لیگ بعدا من رو تنبیه می کنه و این خوب نیست. (با خنده) به نظرم تفاوت در سنین جوانیست. چون در اروپا می بینید که چه تعداد استعداد جوان بازی می نمایند. در همه لیگ ها و به نظر من این تفاوت اصلی است و ایران هم باید از این نظر رشد کند و از تیم های جوانان باید آغاز گردد. بازیکنان بهتری بسازن و مربی های بهتر و بهتری برای تیم های جوانان بیاورن. با مربی های خوب می گردد چیزهای زیادی را یاد داد. من فکر می کنم ایران خیلی بازیکنان فوتبال با استعدادی دارد. تفاوت ایران و اروپا همین است. وقتی بازیکن با استعدادی می بینند، می گذارند بازی کند. فکر می کنم با آقای منصوریان تیم فولاد خوب پیش برود. در 3-4 هفته گذشته بازیکنان تیم جوانان را می آورند تا تمرین نمایند و می توانید ببینید که استعداد دارند. اون ها سعی می کنن کوشش کنن اما باید بهشون شانس داده بشه و من فکر می کنم آقای منصوریان چون توی اروپا بازی می نموده، می داند که باید چه کار کند.

*مثل حزباوی

بله وقتی من دیدمش، استعدادش رو دیدم و تمرین کرد و مدام رشد کرد. و فکر می کنم در خصوص اون یکم هم شانس وجود داشت و برخی وقتا بهش احتیاج داشتیم و مربیان او را گذاشتند توی بازی.

*می توانست نتیجه بازی الهلال رو تغییر بده اما متاسفانه نشد.

من خیلی بهش افتخار می کنم و هر روز از تمرین باهاش لذت می برم و فکر می کنم آینده بسیار بزرگی دارد.

*هدفت از همکاری با فولاد تا چه زمانی است؟

اول بگم که من خیلی راضیم که باشگاه به من اطمینان داره و ما قرارداد رو تمدید کردیم. من پیشنهاداتی داشتم اما فکر می کنم که تیم توی مسیر خوبی قرار داره و من می خواهم که بخشی از آن باشم بنابراین تصمیم من این بود که بمانم و با فولاد ادامه بدهم. هدفم برای آینده این است که می خواهم سلامت باشم این از همه چیز مهم تره و بعد از اون هدف بزرگم این هستش که یک قهرمانی با فولاد داشته باشم و هواداران را راضی کنیم.

*درسته، دوست صمیمیت توی تیم کیه؟ چون یک بار گفتی که انگار اشکان دژاگه دوست صمیمی توست. فکر کنم چون شما با هم آلمانی صحبت می کنید.

بله، اول از همه ما یک خانواده بزرگ هستیم اما در نهایت در هر تیمی شما با برخی بازیکنان نزدیک تر هستید. توی سپاهان گولسیانی بود و الان اشکان دژاگه و ساسان انصاری.

*ساسان انصاری یک رکورد بزرگ در فولاد دارد. 250 بازی برای فولاد.

بله خیلی جالبه. من بعلاوه احترام زیادی برایش قائلم چون واقعا برای این باشگاه زندگی می کنه و واقعا باشگاه رو دوست داره. توی زمین می تونید ببینید که همه چیزش رو در هر بازی می ذاره و بعد بازی انگار داره می میره چون خیلی دویده. و خیلی مهربونه. بعلاوه اون کاپیتان دومه بعد از ایوب. ایوب خیلی بازیکن بزرگیه و همه او را می شناسند.

*خیلی هم پرهوادار چون فقط برای فولاد تاحالا بازی نموده.

بله بله ایوب واقعا آدم جالبیه و کاپیتان عالی ای است. حتی وقتی بازی نمی کنه تیم رو سخت حمایت می کنه و اون ها رو کنار هم نگه می داره و بعلاوه ساسان. اون کاپیتان دوم ما هست و همانطور که گفتم بازیکن مهمی هستش نه فقط در زمین، بلکه بعلاوه در رختکن.

*عالی، فکر می کنی کدام دروازه بان برترین در تاریخ یا در حال حاضر هستش؟ دروازه بان مورد علاقه ات کیه؟

در جهان؟

*بله، هم در حال حاضر هم در تاریخ.

من هوادار بزرگ دروازه بانان آلمانی هستم مثل نویر و ترستگن.

*ما می گوییم ترشتگن.

اره بامزه است.

*در تاریخ الیورکان؟

بله، الیورکان. وقتی من در مدرسه بودم هوادار پروپاقرص اون بودم و یک ارائه راجع به الیورکان داشتم. دروازه بان محبوبم بود و فکر می کنم تا آخر بماند.

*تیم ملی مورد علاقه تو چیست؟

من هوادار هیچ تیم ملی نیستم، اتریش. تیم های خوب زیادی وجود دارن در جهان.

*مسی یا رونالدو؟

من مسی رو انتخاب می کنم.

*چرا؟

چون کاری که می کنه به نظر آسونه و انگار راحته.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازیکن پرسپولیس به من گفت تو اینجا می میری! ، خانواده ام گفتند چرا باید به ایران برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیکن پرسپولیس به من گفت تو اینجا می میری! ، خانواده ام گفتند چرا باید به ایران برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید