محرومیت الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا منتفی است!

به گزارش وبلاگ فروش، در روزهای گذشته بحث احتمال محرومیت الهلال عربستان از لیگ قهرمانان 2021 آسیا در رسانه های این کشور داغ بود. روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی مدعی شده بود که مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان کوشش گسترده ای برای جلوگیری از محرومیت الهلال و حذف این تیم به کار بسته اند. علت این اتفاق، کنار رفتن الهلال از لیگ قهرمانان فصل گذشته به دلیل ویروس کرونا و خودداری از ارائه لیست 13 نفره در بازی مقابل شباب الاهلی امارات عنوان شده بود.

محرومیت الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا منتفی است!

خبر روزنامه الشرق الاوسط موجی از نگرانی را در میان طرفداران الهلال ایجاد کرد و رسانه های عربستان هم هرکدام به نوعی این موضوع را بازتاب دادند.

با این حال عبدالخالق مسعود نایب رئیس عراقی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه ترین صحبت های خود، حذف الهلال از آسیا را منتفی دانست.

مسعود گفت: همانطور که می دانید، مسابقات لیگ قهرمانان 2020 آسیا در شرایط بحران ویروس کرونا برگزار گردید و به همین دلیل ما باشگاهی مانند الهلال سعودی، قهرمان دوره 2019 را داشتیم که با شرایط بسیار سختی روبرو شد و باعث خروجش از مسابقات شد. همچنین باشگاه جوهر دارالتعظیم مالزی و الوحده امارات که برخورد با آنها استثنایی است و مطابق معمول نیست؛ آنطور که برای مجازات باشگاه ها و محرومیت دو ساله آنها می گردد.

نایب رئیس کمیته مسابقات AFC با اشاره به کرونایی بودن اعضای تیم الهلال تاکید نمود: تقریباً همه اعضا اتفاق نظر داشتند که بحث باشگاه الهلال به کمیته انضباطی ارجاع نگردد. ابراهیم القاسم عضو سعودی کمیته مسابقات هم کوشش زیادی برای آگاهی دادن به همه اعضا درباره اتفاقات اتفاق افتاده انجام داد. او با مدارک و شواهد توضیح داد که الهلال تحت چه مسئله ای قرار گرفته است تا از ارجاع مجازات به کمیته انضباطی جلوگیری کند.

مسعود یادآور شد: شرایط باشگاه الهلال سزاوار همدردی و بودن در کنار آن است! کمیته مسابقات هم آنچه را که توافق شده بود، به عنوان روال اداری به کمیته اجرایی ارسال کرد.

به گزارش وبلاگ فروش، مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان 2021 روز چهارشنبه این هفته برگزار می گردد.

سیدبندی این مسابقات به توضیح زیر است:

سید یک

الدحیل قطر

الهلال عربستان

پرسپولیس ایران

الشارجه امارات

السد قطر

سید دوم

النصر عربستان

تراکتور ایران

شباب الأهلی امارات

الریان قطر

الأهلی عربستان

سید سوم

پاختاکور ازبکستان

الوحدات اردن

گوا هندوستان

استقلال تاجیکستان

استقلال ایران

سید چهارم

الشرطه عراق

(سایر تیم ها بعد از مرحله پلی آف تعیین می شوند. فولاد خوزستان در مرحله پلی آف باید با العین امارات بازی کند و در صورت صعود در سید چهارم قرار می گیرد.)

زمابندی مسابقات فصل 2021

مرحله مقدماتی (تک بازی)

7 اپریل (18 فروردین)

مرحله گروهی (رفت و برگشت)

14 تا 30 اپریل (25 فروردین تا 10 اردیبهشت 1400)

مرحله یک هشتم نهایی (تک بازی)

13 و 14 سپتامبر (22 و 23 شهریور)

مرحله یک چهارم نهایی (تک بازی)

27 و 28 سپتامبر (5 و 6 مهر)

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)

رفت: 19 و 20 اکتبر (27 و 28 مهر)

برگشت: 26 و27 اکتبر (4 و 5 آبان)

فینال (رفت و برگشت)

رفت: 21 نوامبر (30 آبان)

برگشت: 27 نوامبر (6 آذر)

منبع: خبرگزاری مهر

به "محرومیت الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا منتفی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا منتفی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید