استقرار 256 راهدار در پایگاه های زمستانی اردبیل، ماشین آلات راهداری افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ فروش، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: 256 راهدار در 22 پایگاه زمستانی استان برای زمستان پیش رو مستقر شده اند.

استقرار 256 راهدار در پایگاه های زمستانی اردبیل، ماشین آلات راهداری افزایش می یابد

به گزارش گروه استان های وبلاگ فروش از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از آنجایی که اردبیل استانی سردسیر از نظر شدت سرما و زمستان طولانی است، به تعداد بیشتری پایگاه راهداری زمستانی نسبت به دیگر استان ها احتیاج دارد.

او با بیان اینکه ادارات راهداری شهرستان های استان، از جمله پایگاه های راهداری زمستانی هستند، اضافه نمود: بقیه پایگاه ها در گردنه ها استقرار یافته اند که الماس در محور خلال - اسالم، حیران در محور اردبیل - نمین - آستارا، صائین، مرادلو در محور مشگین شهر - پارس آباد و لنگان تعدادی از مهم ترین گردنه های استان هستند که در آن ها راهدارخانه مستقر نموده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با یادآوری اینکه مهر ماه اولین بارش برف زمستانی کشور در محور گردنه الماس را تجربه کردیم، توضیح داد: چهارم آبان نیز با تشدید سرما شاهد نشست برف در بعضی از گردنه ها بودیم؛ بنابراین در مرحله اول تعدادی از راهداران را در گردنه ها مستقر نموده ایم، اما استقرار اصلی و کامل نیرو ها از اواخر آبان در پایگاه ها آغاز خواهد شد.

وثوقی بعلاوه به استقرار 256 راهدار استان در زمستان سال جاری اشاره نمود و درباره تجهیزات در اختیار گفت: سال جاری 182 دستگاه ماشین آلات زمستانی را در پایگاه ها به کار گرفته ایم که البته تعداد آن ها به مرور با اجاره ماشین آلات مورد احتیاج در طول فصل به بیش از 220 دستگاه افزایش خواهد یافت.

او از آغاز عملیات آماده سازی ماشین آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت یک اطلاع داد و اضافه نمود: بقیه ماشین آلات نیز در طول آبان در محل های ویژه خود مستقر خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل بعلاوه درباره عمر ناوگان استان نیز گفت: مجموع عمر ناوگان سنگین و نیمه سنگین اداره کل راهداری اردبیل زیاد است؛ به گونه ای که میانگین عمر ناوگان سنگین شامل بولدوزر، لودر و گریدل 25 و ناوگان نیمه سنگین همانند کامیون ها 23 سال برآورد می گردد.

به گفته وثوقی، خودرو های سواری این اداره کل با میانگین عمر 12 سال شرایط بهتری نسبت به سایر ناوگان آن دارند.

او با بیان اینکه تجهیزات و ماشین آلات از ابزار های مهم و اساسی در بحث نگهداری زمستانی به شمار می فرایند، تاکید نمود: تا زمانی که ماشین آلات و تجهیزات راهداری خوبی نداشته باشیم، نمی توانیم خدمات قابل قبولی به ویژه در راهداری زمستانی ارائه بدهیم؛ بنابراین حساسیت خاصی در بحث نوسازی ماشین آلات داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان نمود: در بحث نوسازی ماشین آلات سال جاری ما 5 دستگاه ماشین سنگین نو با رقم حدودی 16 میلیارد تومان خریداری و به ناوگان خود اضافه کردیم؛ در کنار آن اورهال و تعمیر و بازسازی ماشین آلات را انجام می دهیم.

وثوقی با بیان اینکه از سال گذشته شتاب بیشتری به بازسازی ماشین آلات راهداری داده اند، گفت: بدین ترتیب توقف ماشین آلات اداره کل اردبیل زیر 10 درصد است که برای این ناوگان شرایط بسیار خوبی به شمار می رود.

او با بیان اینکه ماشین آلات اداره کل راهداری اردبیل احتیاجمند تعمیرات اساسی نیستند، اضافه نمود: مشکل اصلی کم بودن تعداد ماشین آلات است؛ هم اکنون اداره کل اردبیل دارای 270 دستگاه ماشین آلات دارد که 182 دستگاه آن ویژه عملیات های زمستانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل درباره مواد مصرفی مورد احتیاج برای راهداری زمستانی نیز توضیح داد: حدود 30 هزار تن شن، ماسه و نمک را برای مصرف زمستانی فراهم نموده ایم.

وثوقی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی در هفته پیش رو با روسای ادارات شهرستان ها، عوامل اجرایی، استانداری و سایر دستگاه های شهرستانی همانند پلیس راه، هلال احمر و اورژانس گفت: علاوه بر این در سال های اخیر سازمان هواشناسی همکاری بسیار خوبی با اداره کل راهداری استان داشته است.

او با یادآوری اینکه اداره کل راهداری استان در راهداری زمستانی، احتیاج بیشتری به داشتن اطلاعات از شرایط محور ها دارد، گفت: در کنار استفاده از اطلاعات پیش بینی هواشناسی، سایت ها، تلفن گویای 141 و داشتن ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت راه ها، اداره کل هواشناسی همواره تغییرات جوی را برای اداره کل راهداری ارسال می نماید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در پاسخ به این پرسش که اداره کل راهداری استان چقدر از سیستم های هوشمند و نرم افزار های هواشناسی جاده ای بهره می گیرد، شرح داد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل از سیستم هوشمند مستقیم برخوردار نیست و فقط از اطلاعات دو سیستم موجود سازمان هواشناسی در گردنه ها استفاده می نماید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل یادآور شد: اداره کل راهداری استان مجهز به 42 دوربین نظارت تصویری در سطح استان برای مدیریت راهداری و حمل ونقل جاده ای، دستگاه های ترددشمار و ثبت تخلفات و سرعت، تابلو های سیار اطلاع رسانی شرایط محور ها است.

وثوقی چالش اصلی راهداری اردبیل در زمستان را گردنه های استان بیان نمود و گفت: در استان اردبیل چالش درباره حجم بارندگی ها نداریم بلکه مشکل اصلی ما بیشتر در بحث کولاک و نداشتن دید رانندگان در گردنه ها و نقاط کولاک گیر است؛ به گونه ای که گاهی راهداران تا یک هفته به صورت شبانه روز برای بازسازی جهت کوشش می نمایند.

فرماندار اردبیل گفت: سال جاری از محل منابع ملی و استانی حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای احداث، بهسازی و نگهداری راه های روستایی و تامین تجهیزات راهداری شهرستان اردبیل اختصاص یافته است.

مسعود امامی یگانه اضافه نمود: راهدارخانه محور اردبیل به سرعین با هزینه کرد اعتبار 3 میلیارد تومان ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد و احداث 2 راهدارخانه دیگر نیز در محدوده شهرستان اردبیل برای ارائه خدمات بهتر در محور های مواصلاتی در دستور کار واقع شده است.

او از آمادگی تجهیزات، ماشین آلات و عوامل راهداری شهرستان برای ارائه خدمات بهینه به مردم در ایام بارش بویژه در فصل زمستان در شهرستان اردبیل اطلاع داد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استقرار 256 راهدار در پایگاه های زمستانی اردبیل، ماشین آلات راهداری افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 256 راهدار در پایگاه های زمستانی اردبیل، ماشین آلات راهداری افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید