اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست رسیده، اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی صورت پذیرفت.

اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی

رضا شکاریان، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه موزه حیات وحش یکی از پروژه هایی بوده که روند ساخت آن از سال 92 در بجنورد متوقف شد و از آن مدت تا به امروز به صورت نیمه کاره در پارک باباامان بجنورد رها شده، اظهار کرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، برای تکمیل این پروژه مبلغ 8 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی گفت: طبق مصوبه به تصویب رسیده، این اعتبار به صورت مرحله به مرحله اختصاص می یابد که در حال حاضر مرحله اول این اعتبار اختصاص یافته است.

شکاریان افزود: اکنون در حال طی کردن مراحل اداری این پروژه هستیم تا عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به لحاظ برخورداری از گونه های گیاهی و حیوانی از تنوع خیلی زیادی برخوردار است، شرح داد: خراسان شمالی 10 درصد پارکهای ملی کشور را داراست و در آن منطقه ها شکار ممنوع، منطقه ها حفاظت شده و...وجود دارد و از سوی دیگر در این استان از گونه پلنگ گرفته تا یوزپلنگ در آن را میتوان به خوبی و وفور مشاهده کرد اما متاسفانه از داشتن موزه حیات وحش بی بهره است.

این مقام مسئول شرح داد: موزه حیات وحش در بجنورد هم اکنون تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ساخت مابقی آن نیز اعتبار مورد نیاز به صورت مرحله به مرحله اختصاص می یابد.

وی در ارتباط با سند این پروژه نیز گفت: پیگیری های لازم و قانونی برای اخذ سند این پروژه به نام محیط زیست در حال انجام است.

گفتنی است ساخت موزه حیات وحش پردیسان در پارک ملی باباامان بجنورد از سال 86 آغاز و در سال 92 متوقف شده است. این پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی متوقف شد در حالی که برای ساخت آن 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

مسئولان علت متوقف شدن این پروژه را اختصاص نیافتن اعتبار گفته اند.

منبع: همگردی

به "اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید