خطر غرق شدن کدام کشورها را تهدید می نماید؟

به گزارش وبلاگ فروش، تغییرات آب و هوایی در حال حاضر باعث افزایش سطح آب دریاها در سراسر دنیا شده است.

خطر غرق شدن کدام کشورها را تهدید می نماید؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فروش، تنها در قرن بیستم، تخمین زده می گردد که میانگین سطح آب دریاها بین 11 تا 16 سانتی متر افزایش یافته است. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، تقریباً 360 میلیون نفر در سراسر دنیا تا سال 2100 در معرض خطر سیل سالانه خواهند بود.

در بین کشورهای قاره آفریقا، کشور مصر، بیش از سایر کشورها در معرض خطر سیل است؛ بیش از 95 درصد از جمعیت مصر در امتداد رودخانه نیل زندگی می نمایند و بعضی دیگر در منطقه ها کم ارتفاع ساکن هستند. پایین ترین نقطه این کشور 133 متر زیر سطح دریا است.

جمعیت آسیا بیش از هر منطقه دیگری که تحت تأثیر سیل قرار خواهد گرفت؛ بر اساس پیش بینی ها، 70 درصد از افرادی که تحت تاثیر افزایش سطح آب دریاها قرار خواهند گرفت، تنها در هشت کشور آسیایی، چین، بنگلادش، هند، ویتنام، اندونزی، تایلند، فیلیپین و ژاپن قرار دارند.

در ایران شهرهایی داریم که ارتفاع شان پایین تر از 900 متر از سطح دریا است؛ یزد شهری در بین رشته کوه های شیرکوه و خرانق است که از تاریخی ترین شهرهای ایران به شمار می رود. ارتفاع یزد از سطح دریا برابر با 1,230 متر است. بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، شهری در شمال شرق ایران است که ارتفاع آن از سطح دریا برابر با 1,086 متر است. مشهد کلان شهر و شهر زیارتی محبوب ایرانیان، دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران و مرکز افشاریان است. این شهر ارتفاعی برابر با 1,065 متر از سطح دریا دارد.

یکی از کشورهایی که خطر سیل برای آن ها تهدیدی جدی است، هلند است. طبق آخرین آنالیز های انجام شده نیمی از جمعیت این کشور 17 میلیون نفره در منطقه های زندگیی می نمایند که پایین تر از سطح دریا واقع شده است.

در آمریکای شمالی، مردم کشورهای کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا بیش از سایر کشورها در معرض خطر سیل هستند و در آمریکای جنوبی نیز برزیل بیش از سایر کشورها در معرض خطر سیل است.

چرا سطح آب دریاها در حال افزایش است؟

بر اساس تحقیقات ناسا، از سال 1975، میانگین دما در سراسر دنیا هر دهه 0.15 تا 0.20 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

این گرمای دنیای باعث شده است که یخ های قطبی آغاز به ذوب شدن نمایند. در کمتر از دو دهه، تقریباً 28 تریلیون تن از یخ های دنیا از دست رفته اند. در همین بازه زمانی، سطح آب دریاهای دنیا به طور میانه 36 میلی متر افزایش یافته است. این بالا آمدن سطح دریا خطرات زیادی را به همراه دارد، از جمله آلودگی خاک، از دست دادن زیستگاه و وقوع سیل.

58227

منبع: خبرآنلاین

به "خطر غرق شدن کدام کشورها را تهدید می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر غرق شدن کدام کشورها را تهدید می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید