آن هایی که هر دو دسته صندلی در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟

به گزارش وبلاگ فروش، صندلی در هواپیما به خصوص در پروازهای طولانی می تواند یکی از عوامل راحتی و کیفیت پرواز شما محسوب شود. یکی از مسائلی که در مورد صندلی های هواپیما وجود دارد، در اختیار گرفتن کامل دسته مشترک بین صندلی هاست. مسلما در صندلی های به هم چسبیده هواپیما تعداد دسته های صندلی با تعداد دست ها مساوی نیست و این میان یکی باید از خودگذشتگی کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد که دسته صندلی به کدام مسافر تعلق می گیرد، بیشتر توضیح دهیم.

آن هایی که هر دو دسته صندلی در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟

ارتباط صندلی در هواپیما و شخصیت افراد

جالب است بدانید که بعضی روانشناسان معتقدند انتخاب نوع صندلی در هواپیما می تواند تا حدودی نشانگر شخصیت افراد باشد. در کنار انتخاب صندلی، همین مساله در اختیار گرفتن دسته صندلی نیز تا حدودی می تواند، زوایایی از شخصیت شما را بازگو کند. در تمام ردیف های 3 نفره در هواپیما، تنها 4 دسته جایگاه وجود دارد و 6 دست که تمایل دارند روی آنها قرار بگیرند. تو چنین وضعیتی شما چه واکنشی نشان خواهید داد؟ آیا به این فکر می کنید که دسته های صندلی متعلق به نفر وسط است تا کمی جای ناخوشایند او جبران گردد؟ چه راه حل مودبانه ای برای در اختیار گرفتن دسته صندلی هواپیما به ذهنتان می رسد؟

شخصی که در وسط نشسته است

یکی از مشاوران آداب معاشرت می گوید: در ردیف های سه نفره هواپیما شخصی که کنار راهرو نشسته یک دسته صندلی را در اختیار دارد و این امکان نیز برای او وجود دارد که آزادانه در راهرو حرکت کند. شخصی که کنار پنجره نشسته نیز یک دسته اختصاصی صندلی را در اختیار دارد و علاوه بر این می تواند از نمای زیبای بیرون لذت ببرد. بنابراین منطقی به نظر می رسد اگر دو دسته صندلی وسط را متعلق به مسافر وسطی بدانیم که هیچکدام از مزایای دو صندلی دیگر را ندارد.

جودی جیمز (Judy James) یک کارشناس زبان بدن است که نتیجه گیری شگفت انگیزی از این ماجرا می کند. او معتقد است در صورتی که مسافری که وسط نشسته است تنها یک دسته را بردارد، به او حس آزار دست می دهد و به شخص کنار حس خودبینی. جیمز به این نتیجه می رسد که بهتر است در چنین موقعیتی ایده آل گرایی اصل بزرگترین راضیی (اصل فایده مندی بیشترین خوشی و لذت برای بیشترین افراد) را مدنظر قرار داد. او می گوید بر اساس تحلیل منطقی-ریاضی، بهتر است مسافری که در صندلی وسط نشسته از هیچ کدام از دسته ها استفاده نکند تا به این ترتیب حداقل دو مسافر دیگر کاملا راضی و راضی باشند!

سلطه گر یا فرمان بردار؟

جیمز معتقد است بحث و عدم توافق در خصوص دسته هواپیما به این موضوع برمی گردد که چه کسی باید تابع و فرمان بردار گردد. معمولا افراد تمایل دارند تا در چنین شرایطی خود را قوی تر و سلطه گرتر از آن چیزی که هستند، نشان دهند و از اینکه دسته هواپیما را به مسافر کناری واگذار کنند، حس ضعف پیدا می کنند و این در حالی است که در طرف مقابل حس پیروزی و خودمختاری ایجاد خواهد شد. بنابراین او تمایل دارد که مانند پادشاهان بر تخت سلطنت تکیه کند و این حس را با باز گذاشتن دستهایش به دیگران نیز نمایش می دهد. اما مشکل اینجاست که در بعضی مواقع روحیه و طرز فکر افراد چنان به یکدیگر نزدیک است که هیچکدام از حق و حقوق خود کوتاه نیامده و تمایل دارند بر دیگری تسلط پیدا کنند.

آیا باید دسته صندلی در هواپیما را تصاحب کنیم؟

اگر اصرار دارید که حتما از دسته های صندلی در هواپیما استفاده کنید، می توانید از مسافر بغل دستی خود مودبانه خواهش کنید که از این دسته به صورت مشترک استفاده کنید. در این شرایط ممکن است همه چیز به آرامی و خوشی ختم به خیر گردد. اما گیلبرت اوت (Gilbert Ott) که یک توریست و کارشناس سفر است چنین نظری ندارد. او که در سال بیش از 100 پرواز دارد، معتقد است همه چیز به این موضوع باز می گردد که چه کسی برای اولین بار دسته صندلی در هواپیما را در اختیار می گیرد.

او می گوید اگر شما اولین نفری باشید که این کار را انجام می دهد، بدون هیچگونه کلامی پیامی را انتقال می دهید که می گوید: اصلا فکرش را هم نکن که دسته صندلی را به تو بدهم. اوت معتقد است که برای این کار باید بی رحم باشید و تا آخر پرواز نیز تحت هیچ شرایطی جایگاه خود را از دست ندهید. حواستان باشد که اگر مجبور شدید به سرویس بهداشتی بروید، همه چیز را از دست خواهید داد.

شرایط مصالحه آمیز، بهترین گزینه است

واضح است که در چنین شرایطی، مصالحه و سازش بهترین راه حل است. واقعیت این است که هیچ قانون ثابتی در خصوص اینکه دسته صندلی در هواپیما به نفر وسط تعلق می گیرد، وجود ندارد. موضوع دیگری که در این مورد مطرح می گردد، این است که دسته های صندلی در هواپیما جایی برای قرار دادن کل دست نیست و فقط باید آرنج را روی آن قرار داد. اگر با این دید به قضیه نگاه کنید، جای نگرانی و درگیری باقی نمی ماند، چرا که به راحتی دو آرنج بر روی دسته صندلی های هواپیما و حتی مکان های عمومی دیگر مانند سینما جای می گیرند و هر دو نفر می توانند از یک دسته بهره ببرند.

صندلی هواپیما از شخصیت شما چه می گوید؟

بسیاری از مسافران نشستن کنار پنجره را به خاطر تماشای منظره بیرون، لذت بردن از ارتفاع و داشتن حریم خصوصی نسبی دیواره کابین ترجیح می دهند، این در حالی است که بعضی دیگر از مسافران راحتی نشستن بر روی صندلی سمت راهرو را به تماشای منظره بیرون ترجیح داده و تمایل دارند بتوانند از جای خود بلند شوند و بدون ایجاد مزاحمت برای مسافر کناری از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده کنند. نمی توان تعیین کرد که کدام صندلی در هواپیما بهترین انتخاب است، چرا که افراد با روحیات و اخلاقیات متفاوتی وجود دارند که برای هر کدام از آنها نوعی از صندلی هواپیما مناسب و خوشایند است. بعضی ترجیح می دهند کنار پنجره بنشینند و بعضی صندلی های راهرو را انتخاب می کنند.

بکی اسبیلمن یکی از روانشناسانی است که در این مورد نظریات خود را ارائه کرده است. او معتقد است مسافرانی که صندلی کنار پنجره هواپیما را دوست دارند، تمایل دارند که خواسته ها و تمایلات دیگران را کنترل کنند. به عقیده این روانشناس، این مسافران به سرعت عصبانی شده، خودخواه هستند و دوست دارند در انزوای خود به سر ببرند.

اسپیلمن معتقد است که در مقابل افرادی که صندلی کنار راهرو هواپیما را ترجیح می دهند، انسان هایی گشاده رو با خودخواهی کمتر هستند که توجه آنها به اطرافیان نسبت به گروه قبلی بیشتر است. روانشناس رفتاری، جو همینگز (Jo Hemmings) نیز با نر اسپیلمن موافق است و می گوید: مسافرانی که روی صندلی سمت راهرو می نشینند، معمولا اجتماعی تر بوده و تا حدودی از نظر دیگران قابل تحمل تر هستند.

آمارها نشان می دهند که تقریبا 55 درصد افراد تمایل دارند صندلی های کنار پنجره را هنگام سفر داشته باشند و حاضرند برای این کار مبلغ بیشتری را پرداخت کنند.

انتخاب صندلی هواپیما در سفرهای هوایی

شاید اطلاع نداشته باشید که در بعضی پروازها می توانید صندلی خود در هواپیما را انتخاب کنید. برای این کار روش بسیار ساده ای وجود دارد. پس از خرید بلیط اینترنتی هواپیما، شما می توانید کارت پرواز خود را نیز به صورت آنلاین تهیه کرده و در این مرحله، صندلی خود را در هواپیما نیز انتخاب کنید. همچنین می توانید در چکینگ حضوری از پرسنل ایرلاین درخواست کنید که این کار را برایتان انجام دهند. به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید صندلی در هواپیما را خودتان انتخاب کنید، باید کمی زودتر در فرودگاه حضور یابید. با این وجود این امکان برای تمام پروازها نیز وجود ندارد.

کدام صندلی در هواپیما بهتر است؟

همانطور که گفته شد، تعریف ثابتی از بهترین صندلی های هواپیما وجود ندارد، چرا که افراد علایق متفاوتی دارند. در ادامه بهترین صندلی های هواپیما را از جهات مختلف بررسی می گردد:

1. صندلی کنار پنجره

معمولا صندلی های کنار پنجره هواپیما بیشترین طرفدار را در بین مسافران دارند. همه خوب می دانند که صندلی های کنار پنجره دید بهتری را در اختیار مسافر قرار می دهند. تماشای منظره دورنمای زمین و معلق بودن بین زمین و آسمان حسی است که تقریبا بیشتر افراد تمایل دارند آن را تجربه کنند. همچنین اگر از آن دسته مسافرانی هستید که سریعا به خوابی عمیق فرو می روید، صندلی های کنار پنجره هواپیما بهترین گزینه برای شما می باشد. در این صندلی ها از صدای رفت و آمد مسافران، مهمانداران و چرخ دستی آنها در امان بوده و از طرفی نیازی نیست برای رد شدن مسافر بغل دستیتان از خواب بیدار شوید.

2. صندلی هواپیما در راهرو

این صندلی ها را معمولا افرادی انتخاب می کنند که تا حدودی ترس از پرواز دارند و تمایلی ندارند منظره و ارتفاع بیرون را تماشا کنند. همچنین رفت و آمد راحت در راهرو هواپیما و باز بودن جای پا از دیگر مزیت هایی است که مسافران را به انتخاب صندلی های راهرو ترغیب می کند. از طرفی صندلی های راهرو باعث می گردد مسافر سروصدای کمتری از موتور را حس کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور مختصر اطلاعاتی در خصوص صندلی در هواپیما به دست آوردید. با اصول استفاده از دسته صندلی آشنا شدید، رابطه صندلی هواپیما و شخصیت افراد را شناختید و در خصوص انواع صندلی های هواپیما و مزایای آنها اطلاعاتی کسب کردید. پس از مطالعه این مطالب احتمالا سفر هوایی بهتری را تجربه خواهید کرد و انتخاب هوشمندانه تری در خصوص صندلی هواپیما خواهید داشت. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید سفری هوایی داشته باشید، می توانید از طریق وب سایت وبلاگ فروش نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. در نظر داشته باشید که کارشناسان وب سایت وبلاگ فروش پشتیبانی 24 ساعته را در خصوص خدمات موجود در سایت ارائه می دهند.

1. شخصی که دو دسته صندلی هواپیما را برای خود تصاحب می کند، چه شخصیتی دارد؟

به گفته روانشناسان چنین فردی شخصیتی سلطه گر و کنترل کننده دارد.

2. تفاوت شخصیتی مسافران صندلی کنار پنجره و راهروی هواپیما چیست؟

مسافر کنار پنجره هواپیما ممکن است شخصیتی منزوی و فرد نشسته در صندلی های راهرو گشاده رو و اجتماعی تر هستند.

3. صندلی کنار پنجره هواپیما چه مزیت هایی دارد؟

تماشای منظره بیرون و خواب راحت تر از جمله مزایای این نوع صندلی هاست.

4. صندلی های راهروی هواپیما چه مزایایی دارد؟

رفت و آمد راحت، ترس کمتر از پرواز و جای پای وسیع تر از جمله ویژگی هایی است که این نوع صندلی ها را در بین مسافران محبوب می کند.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "آن هایی که هر دو دسته صندلی در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن هایی که هر دو دسته صندلی در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید