1000 تغییر تازه برای پرتاب دوباره استارشیپ ، ایلان ماسک درباره مهم ترین تغییرات شرح می دهد

به گزارش وبلاگ فروش، اسپیس ایکس بیش از 1000 تغییر در استارشیپ قبل از پرتاب بعدی انجام می دهد. پرتاب قبلی استارشیپ که در 20 آوریل امسال با هدف فرستادن مرحله فوقانی استارشیپ به اطراف زمین انجام شد با سقوط در اقیانوس آرام پس از انفجاری کنترل شده در نزدیکی هاوایی به انتها رسید.

1000 تغییر تازه برای پرتاب دوباره استارشیپ ، ایلان ماسک درباره مهم ترین تغییرات شرح می دهد

به گزارش وبلاگ فروش و به نقل از سایت اسپیس،کمپانی اسپیس ایکس ظاهرا از اولین پرواز آزمایشی موشک غول پیکر استارشیپ که در حدود دو ماه پیش که به شکست انجامید، چیزهای زیادی آموخته است. ایلان ماسک در این باره می گوید استارشیپ بعدی نیز همان اهداف را دنبال می نماید، اما برای رسیدن به ان اهداف و انجام پرتابی موفقیت آمیز تغییرات فنی بسیاری در استارشیپ انجام گرفته است.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس ایکس،در گفت وگویی توییتری به اشلی ونس خبرنگاری که زندگینامه ای از وی را در سال 2015 انتشار داده، گفت که این شرکت از زمان پرتاب استارشیپ در 20 آوریل که با تخریب کنترل شده این فضا پیمای غول پیکر بر فراز خلیج مکزیک به سرانجام رسید، بیش از 1000 تغییر در طراحی استارشیپ ایجاد نموده است.

اسپیس ایکس پس از اینکه استارشیپ با مسائل متعددی روبرو شد، فرمان خود تخریبی را ارسال کرد، از جمله این مسائل جدا نشدن دو مرحله ای این فضاپیما طبق برنامه ریزی قبلی بود. ماسک گفت که این شرکت کوشش می نماید تا مطمئن گردد که مشکل اخیر در پرواز بعدی استارشیپ تکرار نمی گردد.

ماسک گفت: بنابراین، ما تغییراتی انجام دادیم که این جدا سازی دیر هنگام تر انجام گردد که واقعا برای نحوه عملکرد جداسازی مرحله ای بسیار مهم است، به همین منظور مرحله داغ را به مراحل جداسازی اضافه نموده ایم .

در مرحله داغ، موتورهای طبقه بالایی فضا پیما پیش از خاموش شدن موتورهای مرحله اول بوستر آغاز به کار می نمایند. ماسک گفت: این استراتژی که معمولا روی موشک های روسی به کار می رود، باید ظرفیت حمل بار استارشیپ به مدار را تا حدود 10 درصد افزایش دهد.با این حال، تصمیم به اجرای مرحله داغ نیازمند مجموعه ای از تغییرات طراحی در استارشیپ بود.

ماسک گفت: پلاسمای بسیار داغ موتورهای مرحله بالایی باید از جایی خارج گردد. بنابراین ما بخش بوستر را توسعه می دهیم که تقریبا همه دریچه های تهویه بوستر را شامل می گردد. به طوری که به نوعی تهویه بوستر تقویت گردد و باعث خود انفجاری آن نگردد.

پرتاب 20 آوریل بعلاوه آسیب قابل توجهی به پایه پرتاب مداری در استار بیس، تأسیسات اسپیس ایکس در ساحل خلیج تگزاس جنوبی وارد کرد. این شرکت برای تعمیر پایه پرتاب و محافظت از آن در برابر آسیب های مشابه در پرتاب های آینده اقدام نموده است.

به عنوان مثال، اسپیس ایکس در حال ریختن حدود 1000 متر مکعب بتن با مقاومت بالا در این پایه این تاسیسات است. ماسک گفت این شرکت در حال نصب یک صفحه فولادی بخش نماینده آب نیز در آنجا است.

او به ونس گفت: این صفحه فولادی مانند یک سر دوش غول پیکر وارونه است که اساسا در حالی که موشک روی پد قرار گرفته است، آب را با شدتی زیاد به سمت بالا پرتاب می نماید می نماید تا با گرمای فوق زیاد بدنه فضا پیما مقابله کند.

این گرما از 33 موتور رپتور در مرحله اول استارشیپ می آید؛ پوستر غول پیکری که شرکت آن را فوق سنگین(Super Heavy) می نامد. مرحله فوقانی، فضاپیمای 50 متری استارشیپ، دارای شش رپتور است.

ماسک گفت: استارشیپی که در 20 آوریل پرواز کرد، به وسیله رپتورها نیرو می گرفت، طراحی این فضاپیما تا حدودی ملغمه ای بود از مجموعه ای که در طول یک سال یا بیشتر ساخته و آزمایش شده بود. استارشیپی که برای پرواز بعدی آماده می گردد دارای موتورهای یکنواخت تر با چندین پیشرفت جزئی اما مهم خواهد بود. این کارآفرین میلیاردر به ونس گفت: این تغییرات بسیار فنی هستند.

بیشتر بخوانید:

  • استارشیپ را خودمان منفجر کردیم! | پرواز طبق برنامه پیش نرفت
منبع: همشهری آنلاین

به "1000 تغییر تازه برای پرتاب دوباره استارشیپ ، ایلان ماسک درباره مهم ترین تغییرات شرح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1000 تغییر تازه برای پرتاب دوباره استارشیپ ، ایلان ماسک درباره مهم ترین تغییرات شرح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید