عکس ، ردپای اژدهای اساطیری در حیات وحش!

به گزارش وبلاگ فروش، در حالی که اژدها موجودی اساطیری است و به افسانه ها تعلق دارد اما گونه های جانوری زیادی در حیات وحش وجود دارند که به مقدار اژدهای اساطیری جالب، ترسناک و مشهور هستند.

عکس ، ردپای اژدهای اساطیری در حیات وحش!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فروش، گونه های زیادی در حیات وحش امروزی در کره زمین یافت می شوند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارد؛ یکی از آن ها اژدهای کومودو است. اژدهای کومودو شکارژی بی رحم و گوشت خواری است.

بیشتر بخوانید:

عکس های لاکهیدمارتین X-59 منتشر شد؛ سریع ترین هواپیما بر روی زمین!

عکس | یک کهکشان، دو نما؛ تصویری که هابل و جیمزوب ثبت نموده اند

این بزرگ ترین مارمولک دنیا شباهتی عجیب با اژدهای اساطیری دارد؛ این خزنده بزرگ الجثه ظاهری ترسناک دارد و توانایی رسیدن به طول 3 متر را دارد. اژدهای کومودو دارای پاهای تنومند، دم ضخیم و دهان بزرگ پر از دندان های تیز است. از این دندان ها برای جدا کردن طعمه یا حمله به شکارچیان استفاده می گردد. نیش این اژدها سمی است و می توانند برای افراد کشنده باشد.

اژدهای ریش دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می نماید و بعلاوه به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده است. این به علت ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.

اژدهای ریش دار به علت ظاهر شبیه به اژدها، موجودی افسانه ای است و مانند اژدهای کومودو نام آن ها از این شباهت آمده است. برآمدگی های کوچکی در امتداد گردن آن ها و بعلاوه در اطراف بدن آنها وجود دارد که می تواند برای دور نگه داشتن شکارچیان مفید باشد.

ایگواناهای دریایی دیگر جانورانی در حیات وحش هستند که شباهت عجیبی به اژدهای اساطیری دارند؛ آنها فلس های خشنی دارند و بعلاوه برآمدگی هایی در پشت خود دارند که تا دم آن ها امتداد یافته است. تنها مارمولک دریایی در دنیا، ایگوانای دریایی است و این خزندگان بزرگ الجثه ظاهری دارند که آنها را شبیه اژدهای اساطیری می نماید. آنها می توانند سیاه یا سبز تیره باشند.

آنها بعلاوه دارای پنجه های بلند و تیز هستند که می توانند جلبک ها را پاره نمایند یا از آنها در برابر تهدیدات دفاع کند. این خزندگان دریایی ترجیح می دهند جلبک را به عنوان بخش اصلی رژیم غذایی خود مصرف نمایند. این جانوران نمی توانند زیر آب نفس بکشند در عوض می توانند هر بار تا 40 دقیقه نفس خود را حبس نمایند.

ظاهر فلس دار، آرواره قدرتمند و دندان های بزرگ و دم قدرتمند ویژگی های تمساح آمریکایی است که آن را به اژدهای اساطیری شبیه می نماید. این خزنده بزرگ الجثه ظاهری سخت دارد و پوسته ای زخیم دارد و فقط در منطقه های از ایالات متحده دیده می گردد.

سقنقور دیگر جانوری در حیات وحش است که بی شباهت به اژدهای اساطیری نیست. آن ها مارمولک هایی هستند که ظاهری شبیه به اژدها دارند. بسیاری از گونه ها با دم های بلند، طرح های رنگارنگ و زبان های مار مانند دیده شده اند. این موجودات معمولاً در حیات وحش آمریکای شمالی، آسیا و سایر منطقه ها دیده می شوند و بعلاوه به یک حیوان خانگی معروف تبدیل شده اند. در طبیعت آنها را می توان در زیر زمین برای سرپناه یافت.

اژدهای آبی چینی در بسیاری از منطقه ها به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده است، اما می توان آن را در طبیعت در ویتنام، چین، تایلند و کامبوج یافت. آنها در نزدیکی منطقه ها آب شیرین مانند نهرها و دریاچه ها رشد می نمایند و در شنا و غواصی عالی هستند. این خزندگان می توانند هر بار تا 90 دقیقه زیر آب بمانند. ظاهر سبز و برآمده آن ها چیزی است که این حیوانات را شبیه اژدها می نماید و بعلاوه نام آن ها نیز از این شباهت گرفته شده است.

مارماهی سبز موری در اقیانوس اطلس یافت می گردد و ظاهری خشن دارد که شبیه اژدها است. آنها آرواره های بزرگ و دهانی پر از دندان های تیز دارند. برخلاف نام، این موجودات در واقع قهوه ای هستند اما پوشیده از جلبک هستند. بدن پهن این مارماهی آن را شبیه یک مار دریایی وحشتناک می نماید.

اگر به منطقه ها بیابانی آفریقای جنوبی بروید، ممکن است مارمولک کوچکی را ببینید که بسیار شبیه اژدهای افسانه ای است. آرمادیلو با زره خود توپی را برای محافظت از خود در برابر شکارچیان تشکیل می دهد. برای امن ماندن زره آن با میخ هایی شکل داده شده است. این مارمولک تنها حدود 8 سانتی متر طول خواهد داشت. آنها را می توان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد، اما به ندرت می توان با یکی از این خزندگان در اسارت روبرو شد.

منبع: WILDLIFEINFORMER

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، ردپای اژدهای اساطیری در حیات وحش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ردپای اژدهای اساطیری در حیات وحش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید