همه چیز درباره فاجعه زیردریایی تایتان

به گزارش وبلاگ فروش، سرنوشت تراژیک کشتی تایتانیک با مسافرانی در طبقات مختلف مالی آن برای انسان معاصر قصه ای آشناست. از 2200 نفر سرنشینان این کشتی پس از برخورد با کوه یخ، تنها 700 نفر باقی ماندند.

همه چیز درباره فاجعه زیردریایی تایتان

زیردریایی تایتان که برای یک ماجراجویی مهیج به تماشای تایتانیک رفته بود، در سرنوشت اندوهناک کشتی تایتانیک شریک شد. پنج نفر از علاقمندان به ماجراهای کشتی تایتانیک با این زیردریایی که ساخته شرکت اوشن گیت بود، روانه آب های عمیق اقیانوس اطلس شدند، اما هیچوقت بازنگشتند. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ فروش همراه باشید.

کشتی تایتانیک بعد از صد سال قربانی می گیرد

ثروتمندان تفریحات جاه طلبانه بسیاری دارند. یکی از این تفریحات برای ماجراجویان بازدید از عمق اقیانوس ها با یاری زیردریایی های مجهز است.

شرکت اوشن گیت که مالکیت زیردریایی تایتان را بر عهده دارد، برای هر تور 8 ساعته تماشای تایتانیک در اعماق از بازدیدنمایندگان نفری 250 هزار دلار عایدی کسب می کرد. اما این بار سرنوشت دیگری در انتظار کسانی بود که در این زیردریایی کوچک مهمان اقیانوس اطلس بودند.

سرنوشت سرنشینان زیردریایی تایتان

زیردریایی های توریستی شبیه به تایتان گنجایش پنج نفر را دارند که یکی از آن ها ناخدای زیردریایی و باقی مسافران آن هستند. در زیردریایی تایتان هیمیش هاردینگ، شاهزاده داوود و پسرش سلیمان داوود و پل هانری از فرانسه حضور داشتند. استاکتون راش مدیر اجرایی اوشن گیت، ناخدای زیردریایی بود.

هامیش هاردینگ: میلیاردر بریتانیایی 58 ساله که سفرهایی متعدد به قطب جنوب نموده بود. ماجراجویی او به حدی بود که سفر به فضا را هم از سر گذرانده بود.

شاهزاده داود: این شهروند بریتانیایی پاکستانی الاصل 48 سال سن داشت و از حامیان اصلی بنیادهای خیریه پادشاه بریتانیا بود.

سلیمان داود: پسر 19 ساله شاهزاده داود که علی رغم میل باطنی خود به این سفر برده شد.

پال هنری نارگول: محقق 77 ساله، عضو سابق نیروی دریایی فرانسه که علاقمند به تحقیق درباره کشتی تایتانیک بود و عضو اولین تیم جستجوی بقایای تایتانیک در سال 1987 بود.

استاکتن راش: ناخدای زیردریایی تایتان ، 61 ساله و از سهامداران اصلی شرکت اوشن گیت بود و راهنمایی زیردریایی را به عهده داشت.

این زیردریایی که در روز یکشنبه 18 ژوئن به قصد بازدید از بقایای تایتانیک در فاصله 600 کیلومتری ساحل نیوفاندلند کانادا در بستر اقیانوس اطلس به آب انداخته شد، بعد از زمان یکوتاه ارتباط خود را با کشتی مبدأ از دست داد.

دلیل حادثه در زیردریایی تایتان

گارد ساحلی بعد از اعلام مفقودی زیردریایی اعلام کردند که سرنشینان برای 4 روز اکسیژن کافی خواهند داشت و همین آن ها را بر آن داشت تا جستجوی گسترده ای را برای یافتن زیردریایی شروع نمایند.

بعد از چند روز جستجو بقایای زیردریایی تایتان پیدا شد. دلیل انهدام آن، انفجار داخلی آن درست چند ساعت بعد از جدا شدن از کشتی مادر عنوان شد.

طبق گزارشات لحظه حادثه، حتی ممکن است بازدیدنمایندگان پیروز به تماشای تایتانیک نشده باشند اما در وحشتی که سرنشنیان تایتانیک صد سال قبل تجربه کردند و غمبارتر از آن در مرگ میان آب های اقیانوس با آن ها شریک شدند و زیردریایی تایتان از میان موج های زمان به کشتی تایتانیک پیوست.

پیشنهاد مطالعه: ساختمان های هرمی تمدن مایا در اعماق جنگل های مکزیک را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "همه چیز درباره فاجعه زیردریایی تایتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فاجعه زیردریایی تایتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید