کشف بقایای یک جاده هفت هزار ساله در اعماق دریای نزدیک به سواحل کرواسی

به گزارش وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست رسیده، کشف بقایای یک جاده هفت هزار ساله در اعماق دریای نزدیک به سواحل کرواسی صورت گرفت.

کشف بقایای یک جاده هفت هزار ساله در اعماق دریای نزدیک به سواحل کرواسی

جزیره کورچولا واقع در کرواسی خانه محوطه های باستان شناسی است که قدمت برخی از آنها به 20 هزار پیش از میلاد باز می گردد، اما کشف یک جاده هفت هزار ساله که زمانی یک مکان باستانی را به این جزیره متصل میکرد، کاملا دور از انتظار بود.

گروهی از باستان شناسان دانشگاه زادار این جاده را در سواحل کرواسی کشف کرده اند. این جاده در عمق پنج متری یک محوطه باستان شناسی غرق شده به نام سولین کشف شد که زمانی سکونتگاه نوسنگی بود.

باستان شناسان دریافتند که این جاده سکونتگاه مردم تمدن Hvar را به سواحل جزیره کورچولا متصل میکرد.

سرپرست گروه باستان شناسان می گوید که محققان در ابتدا بقایای سنگهایی را کشف کردند که یک جاده با عرض چهار متر را تشکیل داده بودند. سپس نتایج تاریخ گذاری رادیوکربن چوب هایی که در گل و لای دریا کشف شدند، نشان داد این مسیر در حوالی 4900 پیش از میلاد یعنی حدود هفت هزار سال پیش ساخته شده است. با توجه به اینکه کاوش های باستان شناسی قبلی که در این مکان اجرا شده بود به کشف ظروف سفالین و سایر اشیای مربوط به تمدن Hvar منجر شده بود، گمان می رود این جاده را نیز همین مردم ساخته باشند.

جزیره کورچولا که در دریای آدریاتیک واقع شده، با وجود چشم انداز ها چشم نواز و آبهای شفاف همواره جاذبه ای برای علاقمندان به آب و هوای آفتابی و تفریحات آبی بوده است. با این حال، در این جزیره کلیسای سن مارک و دیوارهای باستانی شهر کورچولا نیز وجود دارد.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای یک جاده هفت هزار ساله در اعماق دریای نزدیک به سواحل کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک جاده هفت هزار ساله در اعماق دریای نزدیک به سواحل کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید