پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران از ابتدای دی ماه ، ایثارگر محسوب شدن مدافعان سلامت همچنان در بلاتکلیفی

به گزارش وبلاگ فروش، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از پرداخت معوقه فوق العاده ویژه پرستاران از ابتای دی ماه سال آینده خبر داد.

پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران از ابتدای دی ماه ، ایثارگر محسوب شدن مدافعان سلامت همچنان در بلاتکلیفی

آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ فروش اظهار کرد: در بدو همه گیری بیماری کرونا که کنترل آن بسیار سخت محسوب می شد، اولین موردی که باید مورد توجه قرار می گرفت موضوع حفظ و ارتقاء روحیه پرستاران در کنار سایر پرسنل کادر درمان بود.

وی اضافه کرد: تشکیل ستادی در هیئت مدیره نظام پرستاری با عنوان همپا برای کمک به پرستاران شاغل در بخش کرونا و حمایت از آن ها نخستین اقدام نظام پرستاری در جهت رفع مسائل این قشر فداکار و همچنین پیگیری مطالبات معوقه آن ها بود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: مسائل پرستاران در نخستین روزهای شیوع بکمک کرونا مسائلی از نوع فراهم کردن ابزار و تجهیزات حفاظت فردی مثل ماسک و گان بود و ستاد همپا تمام تلاش خود در جهت این وسایل را به کار گرفت.

زارعیان گفت: در بازدید از بیمارستان های مختلف شهر تهران کم و کاستی های وسایل حفاظت فردی پرستاران مرتفع شد و با گذشت زمان مسئله پرداخت پاداش نقدی پرستاران هم که از اهمیت خاصی برخوردار است مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی همچنین گفت: پرستاران شاغل در بخش کرونا کار سختی را در یک شرایط سخت انجام می دهند و انتظار آن ها از منظر مادی و معنوی مورد حمایت واقع شدن، انتظاری به جا و درست است و رایزنی های بسکمک برای تحقق این خواسته ها صورت گرفت.

تشکیل کارگروه نظارتی برای نحوه پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران شرح داد: در وهله نخست وزارت بهداشت بودجه ای را در اختیار بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی قرار داد تا بر اساس نظر هیئت امنا بین پرستاران توزیع شود و مشکل عمده در اینجا نبود توازن لازم در توزیع بودجه و پرداختی پرستاران فوق بود.

زارعیان در ادامه گفت: هیئت مدیره نظام پرستاری برای توزیع عادلانه بودجه فوق کارگروهی را تشکیل داد و در این کارگروه نمایندگانی از بخش بیمارستان های دولتی و غیر دولتی حضور داشتند و شرایط فعلی را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی اضافه کرد: با کمیسیون بهداشت مجلس دهم نشستی مشترک داشتیم و شخص بنده در آن جلسه عرض کردم که اگر تدبیر درستی در موج اول کرونا اندیشیده نمی شد به تدریج فرسودگی شغلی پرستاران و همچنین افزایش تلفات حادث خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تاکید کرد: موضوع اطلاق شهید به پرستارانی که در نتیجه تلاش در بخش کرونا جان خود را از دست می دهند و ایثارگری آن ها نیز از جمله مواردی بود که توسط نظام پرستاری با جدیت دنبال شد که موضوع شهید تلقی شدن پرستاران فوت شده در بخش کرونا مرتفع شد اما ایثارگر محسوب شدن پرستاران فوق همچنان حل نشده باقی مانده است.

دریافتی پرستاران متناسب با سنوات و تحصیلات آن ها

زارعیان اضافه کرد: یکی از بغرنج ترین مسائل پرستاران بحث پرداخت معوقات و ناهماهنگی و عدم توازن آن ها در دریافت پاداش های مصوب است و برای رفع این معضل دیدارهای مشترکی از طرف سازمان نظام پرستاری با قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و معاونین وی، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان مرتبط با حوزه سلامت انجام شد.

وی یادآور شد: به دنبال جلسات مشترک نظام پرستاری و مجموعه های فوق تصویب شد رقم ثابتی به عنوان فوق العاده ویژه و بر اساس معیارهای استاندارد متناسب با سنوات و تحصیلات پرستاران به آن ها پرداخت شود که اگر چه سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت هم این مصوبه را پذیرفتند اما هنوز متولی خاصی برای تقبل هزینه مورد نیاز این کار مشخص نبوده و با چالش روبرو است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه مدعی بود که پرداختی پرستارها از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها صورت بگیرد و از طرفی وزارت بهداشت هم مدعی بود که در شرایط فعلی درآمد بیمارستان ها که بسکمک از جراحی های خود را کنسل کرده اند کاهش پیدا کرده است و بنابراین هنوز معوقه پرستاران در این حوزه پرداخت نشده و بلاتکلیف مانده است.

زارعیان گفت: آنچه در سرانجام تصویب شد این بود که فوق العاده ویژه پرستاران در رقمی ثابت از محل بودجه سازمان برنامه و بودجه و یا وزارت بهداشت تامین شود و این موضوع از طرف معاونت توسعه و پشتیبانی منابع وزارت بداشت اعلام شد.

وی یادآور شد: تمام تلاشمان را در نظام پرستاری تهران برای پرداخت به موقع فوق العاده ویژه پرستاران به کار می گیریم و باید بگویم که عدم پرداخت به موقع گریبانگیر نظام سلامت کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وبلاگ فروش در کرونا مسائل پرستاران را به خوبی عنوان کردند

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران از ابتدای دی ماه ، ایثارگر محسوب شدن مدافعان سلامت همچنان در بلاتکلیفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران از ابتدای دی ماه ، ایثارگر محسوب شدن مدافعان سلامت همچنان در بلاتکلیفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید