پاسخ وزیر جوان به پیغام کوتاه امیرحسین

به گزارش وبلاگ فروش، یادتان است حدود یک ماه پیش با پسر نوجوانی بنام امیرحسین گفت وگو کردیم که از نداشتن اینترنت در روستای گروکان استان سیستان و بلوچستان گله نموده و در اوج ناامیدی از وزیر ارتباطات خواسته بود شرایط اینترنت روستا را درست کند؟ همان پسری که وسط سرما و به امید وصل شدن اینترنت زیر یک پارچه لرزان قرمزرنگ نشسته بود؟

پاسخ وزیر جوان به پیغام کوتاه امیرحسین

به گزارش گروه حوادث وبلاگ فروش از روزنامه وبلاگ فروش، همان که گفته بود او و بقیه همکلاسی هایش برای استفاده از اینترنت مجبورند به ارتفاعات بروند که ممکن است از آن بالا سقوط نمایند؟ امیرحسین دوم آذرماه، همه این ها را به جام جم گفت و بعد همه چیز را از یاد برد، چون فکر می کرد این درخواست هم مثل خیلی چیزهای دیگر روی زمین می ماند، ام فکرش را هم نمی کرد، گزارش وبلاگ فروش به گوش وزیر برسد و او با همکارانش به روستای امیرحسین و چند روستای دیگر برود و اینترنت آنها را برقرارکند.

این اتفاق دو روز پیش افتاد و حالا تمام دانش آموزان و دانشجویان روستای گروکان و چند روستای دیگر اول قدردان امیرحسین و وزیر هستند که حالا صاحب یک اینترنت پرسرعت شده اند.

قبل از سفر وزیر، امیرحسین از مسائل زیادی با ما حرف زد، از این که اینترنت نداشت، از این که گوشی هوشمند نداشت و ناچار بود گوشی دانش آموزان و دانشجویانی را قرض بگیرد که در آن ساعت کلاس نداشتند. از این که حتی نگران دانش آموزان و دانشجویان نخبه روستایش بود که به خاطر نداشتن اینترنت، افت درسی پیدا نموده یا حتی مشروط شده بودند.

از سختی راهی گفت که هر روز باید می رفت ؛ از این که مجبور بود هر روز حدود دو کیلومتر پیاده، راه را گز کند و دوباره برگردد. از این که پدرش با این که خودش تحصیلات عالیه ندارد، اما هر کاری می نماید تا فرزندانش درس بخوانند. امیرحسین غصه می خورد از این که روستایشان پزشک نداشت تا به هم ولایتی هایش رسیدگی کند. امیرحسین خوب می دانست برای تحصیل در رشته پزشکی، باید سختی بکشد.

تمام اینها را به ما گفت تا دو خواسته اش را به مسؤولان و وزیر ارتباطات بگوید. از وزیر ارتباطات خواست برای حل مشکل اینترنت روستا و روستاهای اطراف کاری انجام دهد تا نبود اینترنت باعث ترک تحصیل دانش آموزان دیگر نگردد.

از مسؤولان شهرستان شان هم خواست خوابگاه های دانش آموزی را تعطیل ننمایند: قرنطینه در اینجا بیشتر از خانه است. دانش آموزانی که اینجا هستند، سختی دور بودن از خانواده را تحمل نموده اند تا بتوانند به هدف های خود برسند. تعطیلی خوابگاه یعنی زندگی بدون گوشی و اینترنت.

آرزویی که یک ماهه برآورده شد

بعد از انتشار این گزارش، روزنامه جام جم سفیر انتقال حرف ها و درددل های امیرحسین به وزیر ارتباطات شد.

13دی ماه، انتشار یک فیلم 32ثانیه ای از سفر جهرمی، وزیر ارتباطات به روستای امیرحسین در صفحه اینستاگرامی اش نشان داد که جام جم به وظیفه خبر رسانی اش درست عمل نموده که باعث شده وزیر آستین بالا بزند، همراه با همکارانش بزند به دل جاده و نه تنها روستای امیرحسین که چند روستای دیگر را هم به اینترنت وصل کند. امیرحسین در فیلم مشترکش با وزیر از ته دل می خندید و شاد بود.

دیدن قیافه خندان امیرحسین در فیلم وزیر باعث شد تا دوباره با او تماس بگیریم. از صدای او مشخص بود خرسند است. لحنش طوری است که انگار بار سنگینی از روی دوشش برداشته اند.

از امیرحسین در خصوص روزی پرسیدیم که قرار شد وزیر به روستا بیاید: آقای وزیر دیروز (شنبه 13دی ماه) به روستا آمد. چند شب پیش و قبل از این که وزیر ارتباطات بیاید، به ما اطلاع دادند که قرار است او برای افتتاح اینترنت بیاید. خیلی خرسند شدم. وقتی آمد، با من احوالپرسی کرد وگفت قرار است اینترنت نسل سوم راه اندازی گردد و یک تا سه هفته دیگر هم طول می کشد تا روستایمان به اینترنت نسل چهارم وصل گردد. الان هم روستا به اینترنت نسل سوم وصل است و دیگر مجبور نیستیم بالای کوه یا به خوابگاه برویم.

همان قدر که امیرحسین خرسند است، بقیه هم شاگردی ها و حتی دانشجویان هم خرسند هستند که به جای تحمل سوز و سرمای زمستانی در بیرون، راحت در خانه لم می دهند و از اینترنت پرسرعت استفاده می نمایند: قبلا دانشجو داشتیم که به خاطر نداشتن اینترنت یک ترم مشروط شده بود. ممکن بود پای بچه های هم سن وسالم روی سنگ برود و از کوه سقوط نمایند. تمام این خطرها وجود داشت، اما حالا همه از این دردسرها راحت شده ایم. پدر و مادرم هم خرسند هستند که می توانم در خانه درس بخوانم و به کارهای آنان رسیدگی کنم.

امیرحسین به ما می گوید، غیر از او بچه های زیاد دیگری در نقاط محروم کشور وجود دارند که به اینترنت دسترسی ندارند و نمی توانند درس بخوانند. او درخواستی از استانداران دارد: از استانداران می خواهم این مناطق را شناسایی نموده و یاری نمایند اینترنت به روستاهای محروم هم وصل گردد تا بچه ها از نعمت درس خواندن محروم نشوند. در روستاها دانش آموزان نخبه ای وجود دارند که باید کشف شوند.

بچه ها هم وظیفه دارند فقط کوشش نمایند و خوب درس بخوانند. از دانش آموزانی که در شهرهای عظیم زندگی می نمایند و به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، می خواهم فقط به این موضوع فکر نمایند که اینترنت در خانه ندارند و مجبورند کلی راه بروند تا شاید جایی اینترنت وصل شوند. حالا که چنین امکانات خوبی دارند، بهتر است از این فرصت خوب استفاده نمایند تا با درس خواندن آینده درخشانی برای خود و کشورشان رقم بزنند.

امیرحسین در سرانجام حرف هایش گفت: انتشار درددل هایم در روزنامه جام جم تاثیر زیادی در سفر وزیر ارتباطات به روستا و وصل شدن اینترنت داشت. آن قدر که بچه های روستا، همکلاسی ها و حتی دانشجویان هم از من بارها تشکر کردند که اگر تو مصاحبه نمی کردی، الان اینترنت نداشتیم و از این بابت خیلی خرسند هستند.

منبع: جام جم آنلاین

به "پاسخ وزیر جوان به پیغام کوتاه امیرحسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ وزیر جوان به پیغام کوتاه امیرحسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید