ترفندهایی برای نجات زندگی ، رازهایی که نمیدانستید!

به گزارش وبلاگ فروش، در این مطلب ترفندهایی را می آموزید که شانس زنده ماندن شما را در موقعیت های مختلفی مثل گم شدن در جنگل، زلزله، طوفان و ... افزایش می دهند.هرگز نمی گردد اتفاقات ناگوار را پیش بینی کرد، اما می گردد یاد گرفت چطور در موقعیت های حساس جان سالم به در برد..این چند مورد ترفند کابردی را به خاطر بسپارید ،شاید روزی به کارتان آمد و یا با استفاده از آنها جان شخصی را نجات دادید. در ادامه با ترفندهایی برای نجات زندگی و ترفندهای زندگی باما همراه باشید.

ترفندهایی برای نجات زندگی ، رازهایی که نمیدانستید!

ساخت چاقو با سیگار

اگر احتمالا در طبیعت گم شوید، برای به کار گیری ترفندهایی برای نجات زندگی احتیاج به چند چیز اساسی دارید، یک سرپناه امن، آب و البته چاقو. پیدا کردن یک سرپناه و مقداری آب نستا راحت تر است، اما اگر چاقو همراه خود نداشته باشید، می توانید با استفاده از سیگار چاقو درست کنید! ساخت یک چاقوی موقت با سیگار آسان است، اما حواستان باشد که این چاقو می تواند بسیار تیز و برنده باشد! برای ساخت چاقو از سیگار اول فیلتر آن را روشن کنید و اجازه دهید بسوزد. زمانی که سوخت، با انگشت خیس فیلتر را فشار دهید تا شکل بگیرد. حالا شما یک چاقوی تیز خواهید داشت.

گیر افتادن در یک ماشین غرق شده

اغلب همه فکر می نمایند که گیر افتادن در ماشینی که در حال غرق شدن است، فقط در فیلم ها اتفاق می افتد. ولی، باور کنید یا نه، افراد زیادی هستند که در این موقعیت گرفتار می شوند؛ و حتی بدتر از آن، خیلی از آن ها درون این اتومبیل ها جان داده اند، چون نمی دانستند چطور باید خود را خلاص نمایند. اگر چنین موقعیتی برایتان پیش آمد، اصلا سعی نکنید در را باز کنید، چون فشار آب به شما اجازه این کار را نمی دهد. بلکه با کمربند ایمنی یا هر وسیله دیگری که در ماشین دارید سعی کنید شیشه ها را بشکنید و وقت خود را برای باز کردن در از دست ندهید.

دست های بسته

اگر خدای ناکرده ربوده شدید و آدم ربا دست های شما را محکم گره زد، یک راه هوشمندانه برای فرار شما وجود دارد. در مجموعه نکات ترفندهای زندگی بدانید که برای این کار اول باید مطمئن شوید که آدم ربایان نزدیک شما نیستند. اولین کاری که باید بکنید این است که مشتتان را تا جایی که برایتان ممکن است، محکم گره کنید. این کار باعث می گردد ماهیچه های مچ شما منبسط شوند. سپس دستتان را شل کنید و از میان طنابی که دور مچتان گره خورده دستتان را بیرون بکشید.

مثل یک حرفه ای آتش روشن کنید

اگر روزی هیچ ماده ای در دسترس نداشتید که با استفاده از آن بتوانید آتش روشن کنید، نترسید. یک ترفند هوشمندانه هست که به شما اجازه می دهد با یک وسیله غیرمعمول آتش روشن کنید.شاید باورش کمی برایتان سخت باشد ولی شما میتوانید با استفاده از چیپس این کار را انجام دهید! بله، چیپس سیب زمینی! احتمالا شما در سفر چیپس همراه دارید،. ضروری است بدانید که نودل های فوری و غلات صبحانه می تواند آتش را شعله ور نگه دارند بنابراین از قلم نیاندازید همراه چیپس، کمی نودل هم یاری زیادی به شما خواهد نمود!

کلید به عنوان وسیله دفاعی

اگر روزی ناچار بودید از محله ای عبور کنید که آمار جرم و جنایت در آن بالاست، توصیه ما از مجموعه ترفندهایی برای نجات زندگی این است که چیزی با خودتان داشته باشید که در حملات احتمالی از شما محافظت کند. لازم نیست این وسیله حتما چاقو یا تفنگ باشد. حتی کلید هم می تواند کارتان را راه بیندازد. اما باید یاد بگیرید که کلید را چطور برای دفاع از خودتان نگه دارید. نباید کلید را بین انگشتانتان بگیرید بلکه باید در یک جهت مستقیم نگه دارید و فشار مناسب را وارد کنید تا بتوانید ضربه بزنید و خود را از مهلکه نجات دهید.

برق رفته و شمع ندارید؟

قطعی برق این روزها زیاد اتفاق می افتد. اما همه قادر هستند با روشن کردن شمعی، قطعی برق در شب را تحمل نمایند. با این حال، ترس واقعی وقتی آغاز می گردد که شمع هم در خانه موجود نباشد. اما در این باره هم نگران باشید، از مجموعه ترفندهای زندگی بدانید که چون یک جایگزین خوب به جای آن به شما معرفی می کنیم. این جایگزین فوق العاده مدادشمعی است. مداد شمعی ها فقط برای نقاشی نیستند، آن ها هنگام قطع شدن برق هم کاربرد دارند و می توانید به جای شمع آن ها را روشن کنید وتا ساعاتی از روشنایی آن بهره ببرید.

دور کردن کنه ها

اگر روزی خواستید یک روز کامل را در جنگل بگذرانید، باید بدانید که احتمال زیادی دارد که از دست کنه ها راحت نخواهید بود، اگر آنها به شما حمله نمایند، حیوانات بسیار خطرناکی هستند، چون ناقل بیماری های خطرناکی مثل لایم و تب کلرادو هستند. یک راه هوشمندانه از مجموعه ترفندهایی برای زندگی این است که برای دور کردن این حیوان وجود دارد. تنها چیزی که احتیاج دارید روغن درخت چای و مقداری آب است. برای تهیه محلول روغن چای درختی و آب را به نسبت یک به دو ترکیب کنید و محلول حاصل را روی لباس ها و کفش هایتان اسپری کنید.از شر کنه ها در امان خواهید بود.

طوفان

در هنگام طوفان زیر پل یا سازه های ترافیکی دیگر هرگز جای امنی نیستند. علت آن هم ساده است. در مجموعه نکات ترفندهایی برای نجات زندگی بدانید که این سازه ها در طوفان به راحتی فرو می ریزند. در عوض می توانید به سمت نزدیک ترین پناهگاهی که می شناسید رانندگی کنید. اگر برای این کار زیادی دیر شده، اتومبیلتان را متوقف کنید، کمربند ایمنی را بیندید، همه پنجره ها را ببندید و سرتان را با چیزی حفاظت کنید تا طوفان فروکش کند.

طوفان رعد و برق

این نوع طوفان ها بسیار ترسناک هستند، چون هر سال جان هزاران نفر را می گیرند. اما درواقع این طوفان تندری نیست که جان افراد را می گیرد بلکه اشتباهات افراد است که نمی دانند چطور نسبت به این پدیده واکنش نشان دهند. برای حفظ جانتان هنگام طوفان تندری ضروری است که دو چیز مهم را بدانید. اولین و مهم ترین نکته این است که هنگام طوفان تندری هرگز زیر سازه ها یا درختان بلند پنهان نشوید، زیرا رعد و برق جذب چنین اشیایی می گردد. هم چنین اگر بیرون هستید نباید از گوشی موبایلتان بهره ببرید.

گیر افتادن زیر بهمن

نمونه دیگر این که اگر زیر بهمن گیر افتادید از مجموعه ترفندهایی برای نجات زندگی بدانید که باید سرعت عمل داشته باشید تا بتوانید خودتان را نجات دهید؛ اولین کاری که باید بکنید این است که حرکت نکنید. سپس مقداری فضا مقابل دهانتان ایجاد کنید. بعد آب دهان خود را بیرون بریزید و ببینید که گرانش زمین آن را به کدام سمت حرکت می دهد. وقتی متوجه شدید شرایط تان چگونه است، بلافاصله آغاز به کندن برف ها در جهت مخالفش کنید!

رفع تشنگی در منطقه ها برفی

اگر روزی در یک منطقه برفی گم شوید و هیچ آبی برای خوردن نداشته باشید چه می کنید؟ احتمالا آغاز به خوردن برف و یخ می کنید تا تشنگیتان رفع گردد. اما هرگز نباید چنین کاری بکنید. چون ممکن است منجر به بیماری خطرناک هیپوترمی گردد. در چنین مواقعی از مجموعه دانستنی ها و ترفندهایی برای نجات زندگی در این مرحله احتیاج به یک فندک و مقداری برف دارید. ابتدا برف را ذوب کنید و سپس آنچه بیرون می آید را بنوشید.

محافظت در برابر زلزله

و اما زلزله ها ،پدیده های طبیعی هستند که هنوز قابل پیش بینی نیستند. به همین علت است که هزاران نفر بر اثر زلزله جان خود را از دست می دهند. اما اگر زلزله محل زندگی شما را لرزاند چطور باید جان خود را حفظ کنید؟ وقتی زمین آغاز به تکان خوردن می نماید از مجموعه ترفندهای زندگی بدانید که فورا خودتان را به شکل جنین گرد کنید. سپس سعی کنید خودتان را در شیء بزرگی مثل کمد یا مبل جای دهید.

ساعت به عنوان قطب نما

گم کردن مسیر در جنگل یا بیابان بدون قطب نما وحشتناک است. اما تا زمانی که ساعت مچی دارید احتیاج نیست از چیزی بترسید، زیرا ساعتتان می تواند به عنوان قطب نما عمل کند. اگر در نیمکره شمالی هستید عقربه ساعت شمار را با خورشید تراز کنید. نقطه ای که بین ساعت 12 و عقربه ساعت شمار قرار می گیرد جنوب را نشان می دهد؛ و اگر در نیمکره جنوبی گم شدید ساعت 12 را با خورشید تراز کنید.به این ترتیب یافتن مسیر درست برایتان میسر است.

آب آلوده قابل نوشیدن

از مجموعه ترفندهای زندگی این است که احیانا اگر در بیابان گم شدید هرگز نباید به خودتان اجازه دهید که آب آلوده بنوشید. راه چاره ساده ای وجود دارد که می توانید آب آلوده را قابل آشامیدن کنید. برای این کار احتیاج به سفید نماینده دارید! چند قطره سفید نماینده را داخل بطری آب آلوده بریزید و اجازه دهید نیم ساعت ته نشین گردد. این کار آب آلوده را برای خوردن بی خطر می نماید و میتوانید آب را بنوشید.

چاقو را بیرون نکشید

افراد زیادی هستند که فکر می نمایند اگر کسی به آن ها چاقو زد و فرار کرد باید فورا چاقو را بیرون بکشند و با اورژانس تماس بگیرند. این افراد نمی دانند که بیرون کشیدن چاقو یا هر شیء برنده دیگری که با آن آسیب دیده اند می تواند خطرناک باشد. بیرون کشیدن چاقو می تواند خونریزی را تشدید کند و در نهایت منجر به مرگ گردد.

دست در جیب

افراد زیادی هستند در حالی که دست هایشان در جیبشان است از پله ها پایین می روند و احتمالا نمی دانند که این کارشان می تواند فاجعه آفرین باشد. زیرا اگر از پله ها پایین بیفتید هیچ چیزی نخواهید داشت که روی آن فرود امنی داشته باشید. شما به دست هایتان احتیاج دارید که هنگام افتادن از پله ها بطور غریزی روی آن ها فرود بیایید، بنابراین دست در جیب از پله پایین نیایید.

ساختمان محترق

اگر در آتش سوزی یک ساختمان گیر افتادید می توانید با دنبال کردن یک قانون به راحتی جان سالم به در ببرید: پایین بروید، بیرون بروید به این معنی که در این مواقع تا حد امکان پایین بمانید و در پی راه خروج از ساختمان باشید.

گیر افتادن در جریان شکافنده دریا

بیشتر کسانی که در این جریان گیر می افتند کاری می نمایند که شرایط را بدتر می نماید و آن این است که سعی می نمایندبرخلاف جریان شکافنده و مستقیما به طرف ساحل شنا نمایند. شما هرگز نباید در چنین موقعیتی به سمت ساحل شنا کنید بلکه باید مورب شنا کنید تا بتوانید خو را نجات دهید.

ضدعفونی در طبیعت

در مجموعه نکات ترفندهایی برای نجات زندگی اگر در طبیعت بودید و دچار بریدگی شدید چه می کنید؟ آیا منطقه بریده شده را با آب رودخانه یا دریاچه می شویید و تمیز می کنید؟ اگر به این روش بریدگی را تمیز می کنید اشتباه می کنید. ضدعفونی بریدگی با آب رودخانه یا دریاچه زخم را بدتر می نماید. در عوض این قسمت را با آب آشامیدنی تصفیه شده بشویید و تمیز کنید.آب رودخانه مناسب تمیز کردن بریدگی نیست.

منبع: همگردی

به "ترفندهایی برای نجات زندگی ، رازهایی که نمیدانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای نجات زندگی ، رازهایی که نمیدانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید