هوش مصنوعی زندانیان تازه آزاد شده را رصد می نماید

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از نیواطلس، دو محقق حوزه رایانه در دانشگاه پوردو قصد دارند در یک تحقیق چهار ساله با استفاده از هوش مصنوعی مجرمانی که با عفو مشروط از زندان آزاد شده اند را رصد نمایند. هدف این پروژه کاهش میزان بازگشت افراد به بزهکاری است.

هوش مصنوعی زندانیان تازه آزاد شده را رصد می نماید

مارکوس راجرز و امید کارابیک این پروژه تحقیقاتی را پیشنهاد نموده اند. کارابیک در این باره می گوید: دلیل اصلی بازگشت به بزهکاری آن است که زندان تازه آزاد شده احساس تعلق به جامعه ندارند. آنها دوره سختی را پشت سر گذاشته اند و بلافاصله به عادت های مجرمانه شان برمی گیرند.

طی این پروژه که در ایالت ایندیانا آمریکا انجام می گردد، 250 زندانی که عفو مشروط دریافت نموده اند، داوطلب شده اند. نیمی از آنها یک دستبند مخصوص دریافت می نمایند که اطلاعات سلامتی مانند میزان استرس و ضربان قلب را رصد می نماید. علاوه بر آن موبایلی در اختیار افراد قرار داده می گردد که اطلاعات آنها مانند تصاویر و مکان هایی که بازدید می نمایند را جمع آوری می نماید.

نیمی دیگر از شرکت نمایندگان نقش گروه کنترل را دارند و به طور فعال رصد نمی شوند. درمرحله بعد یک سیستم هوش مصنوعی اطلاعات جمع آوری شده از شرکت نمایندگان را آنالیز می نماید تا درک بهتری از عوامل مرتبط با نرخ بالای بازگشت به بزهکاری مشخص گردد. محققان اشاره می نمایند سیستم هوش مصنوعی توسعه یافته به طور مداوم افراد را رصد نمی نماید، بلکه در فواصلی مشخص اطلاعات را ارزیابی می نماید. بنابراین سیستم نظارتی محسوب نمی گردد.

هدف از این پروژه کاهش نرخ عود مجدد با شناسایی مداخلات اولیه برای یاری به افراد در حال گذر از زندان به جامعه عادی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هوش مصنوعی زندانیان تازه آزاد شده را رصد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی زندانیان تازه آزاد شده را رصد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید