هوشمندسازی در کلان شهرها به اجرا درمی آید ، احتیاج امروز و ضرورت فردا

به گزارش وبلاگ فروش، هوشمندسازی شهرها با تمرکز بر حمل ونقل هوشمند ویژه شهرهای بالای 500 هزار نفر و کلان شهرها از موضوعات مطرح در قانون جهش فراوری دانش بنیان است.

هوشمندسازی در کلان شهرها به اجرا درمی آید ، احتیاج امروز و ضرورت فردا

به گزارش وبلاگ فروش و به نقل از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهر هوشمند، احتیاج امروز و ضرورت فردا است، یکی از موارد اهمیت شهر هوشمند این است که امروزه با رشد چشمگیر اطلاعات و فناوری ها شاهد تحول و توسعه خوبی در حوزه اداره امور شهری هستیم که نادیده گرفتن آن باعث بی نظمی در اداره شهرها و عدم ارائه خدمات مناسب و... می گردد.

تحقق اصولی شهر هوشمند و هوشمندسازی شهرها و شهرداری الکترونیک باید همیشه از اولویت های اصلی مدیریت شهری باشد.

بر همین اساس در یکی از آیین نامه های قانون جهش فراوری دانش بنیان آمده که وزارت کشور در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تدوین ویژگی ها، راهبردهای و ضوابط شهرهای هوشمند و اقدامات کلیدی جهت تحقق آن با تمرکز بر حمل ونقل هوشمند ویژه شهرهای بالای 500 هزار نفر و کلان شهرها ظرف مدت 6 ماه اقدام کند.

فرمانداری ها و شهرداری های شهرهای بالای 500 هزار نفر و کلان شهرها موظف هستند بر اساس موارد تدوین شده، برنامه عملیاتی خود از آغاز سال 1402 تا انتها سال 1405 جهت تحقق شهر هوشمند به وزارت کشور ارائه نمایند و پس از تأیید وزارتخانه آن را به اجرا برسانند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوشمندسازی در کلان شهرها به اجرا درمی آید ، احتیاج امروز و ضرورت فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندسازی در کلان شهرها به اجرا درمی آید ، احتیاج امروز و ضرورت فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید