همه چیز درباره کادیلا؛ نسخه ایرانی ال 90

به گزارش وبلاگ فروش، محصول نو سایپا بر پایه پلتفرم تندر 90 توسعه پیدا نموده و با نام پروژه P90 شناخته می گردد. این خودرو به احتمال زیاد در بهمن ماه معرفی خواهد شد.

همه چیز درباره کادیلا؛ نسخه ایرانی ال 90

خبر ها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا میخواهد محصول نو خود را با نام کادیلا معرفی و به بازار عرضه کند.

محصول نو سایپا بر پایه پلتفرم تندر 90 توسعه پیدا نموده و با نام پروژه P90 شناخته می گردد. این خودرو به احتمال زیاد در بهمن ماه معرفی خواهد شد.

نسخه ایرانی ال 90 یا کادیلا محصول مشترک سایپا و پارس خودرو بوده که قرار است با موتور ارتقا پیدا نموده TU5 یا ME16 به بازار ایران عرضه گردد.

این پیشرانه می تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ ها منتقل خواهد شد که این گیربکس در سایپا شاهین نیز به کار رفته است.

کادیلا در نمای ظاهری نسبت به تندر 90 تغییراتی را تجربه نموده و طراحان سایپا در نمای جلو آن برای نخستین بار همچون چانگان CS75 عناصر کرومی براق را به عنوان خط متصل کننده چراغ های جلو در نظر گرفتند.

بعلاوه طراحان به جای کاسه چراغ های نسبتا کوچک تندر 90 از چراغ های بزرگ با نوار LED روشنایی روز استفاده کردند. در نمای جلو یک جلوپنجره شش ضلعی به چشم می خورد که به محصولات قدیمی هیوندای شباهت دارد.

هرچند طراحی نمای جلوی کادیلا نسبتا قابل قبول است، اما نمی توان به بخش عقب آن نمره قبولی داد؛ چراکه چراغ های بزرگ عقب با سبک طراحی این خودرو هماهنگ نیستند.

از سایر نکات منفی این بخش می توان به کشیدگی چراغ ها به دو طرف بدنه، نصب نشان تجاری سایپا در وسط صندوق و پلاستیک سیاه در سپر اشاره نمود. البته سایپا تا پیش از فراوری نسخه نهایی می تواند این نکات منفی را اصلاح کند.

در نمای داخلی نسخه ایرانی ال 90 تغییرات جزئی در نظر گرفته شده و کابین این خودرو از همان داشبورد ساده رنو بهره خواهد برد. از مهم ترین تغییرات این بخش نسبت به ساندرو می توان به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان نو اشاره نمود.

منبع: روزنامه هفت صبح

منبع: فرادید

به "همه چیز درباره کادیلا؛ نسخه ایرانی ال 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کادیلا؛ نسخه ایرانی ال 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید