(فیلم و عکس) تست و آنالیز خودرو آریزو 5 تازه قبل از ورود به بازار ایران

به گزارش وبلاگ فروش، عرضه آریزو 5 در ایران به وسیله مدیران خودرو از سال 95 شروع شد. نسخه اولیه این محصول به فاصله کوتاهی از رونمایی جهانی آن با یک موتور تنفس طبیعی و دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و CVT وارد بازار ایران شد.

(فیلم و عکس) تست و آنالیز خودرو آریزو 5 تازه قبل از ورود به بازار ایران

به گزارش عصر ایران، مدیران خودرو یک سال بعد و در سال 96 برای بر طرف کردن ضعف های بخش محرکه خودرو نسخه مجهز به موتور توربو شارژ این محصول را راهی بازار کرد تا آریزو با موتور چابک تری عرضه گردد.

با گذشت 5 سال از عرضه آریزو 5 در ایران و فروش بیش از 50 هزار خودرو اکنون مدیران میخواهد تا خودرو نسخه نوتر و به نوعی فیس لیفت این محصول را روانه بازار کند.

در نمای ظاهری این خودرو تغییرات ظاهری کم است، جلوپنجره این خودرو کمی تغییر نموده و به صورت معروف به کهکشانی درآمده است . بعلاوه طرح رینگ های این خودرو هم عوض شده است.

بزرگ ترین تغییر آریزو 5 نو را باید در فضای داخل کابین آن دانست.داشبورد، رودری ها، کنسول مرکزی، غربیلک فرمان، نشانگرهای پشت فرمان، همه و همه به طور کامل عوض شده و مورد باز طراحی قرار گرفته اند.

نمایشگر لمسی نو با قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند اندروید و ios سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، اهرم تعویض دنده نو، رودری های بازطراحی شده است.

موتور به کار رفته در آریزو 5 توربو نو همان نسخه 1.5 لیتری توربو قبلی است که توانایی فراوری 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را داراست.

بزرگترین تغییر فنی را باید در استفاده از گیربکس نو این خودرو دانست. گیربکس این خودرو از 7 سرعته سی وی تی به 9 سرعته سی وی تی تغییر نموده است که این تغییر توان خودرو را به خوبی افزایش داده است

یکی از مهمترین تغییرات اجرا شده در آریزو 5 توربو نو استفاده از ترمز پارک برقی، اتو هولد و سامانه یاریی آغاز حرکت در سربالایی است. همچون نسخه قبلی، آریزو 5 توربو نو مجهز به ESP یا سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که به اسم یک سیستم یاریی در مواقعی که کنترل خودرو از دست راننده خارج می گردد، وارد مدار شده و با اثر گذاری بر روی گاز و ترمز به راننده جهت کنترل پایداری و حرکت خودرو در جهت مورد نظر یاری خواهد نمود.

امکانات این خودرو شامل فرمان یاریی برقی،ترمزهای دیسکی جلو و عقب ،سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سامانه کنترل پایدرای الکترونیکی (ESP)، سامانه یاریی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای ایمنی جانبی و پردهای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتو هولد، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع با پنل لمسی و دریچه ردیف عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) سامانه استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، سامانه چند رسانه ای به همراه نمایشگر لمسی، اتصال تلفن همراه هوشمند به سیستم چند رسانه ای، سیستم چند رسانه ای دارای درگاه USB، AUX و بلوتوث، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، روکش چرمی جایگاه ها، تنظیم برقی جایگاه راننده و سرنشین جلو، دکمه های کنترلی روی فرمان، چراغ روشنایی در روز، تنظیم برقی شیشهها و آینه های کناری است.

منبع: فرارو

به "(فیلم و عکس) تست و آنالیز خودرو آریزو 5 تازه قبل از ورود به بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(فیلم و عکس) تست و آنالیز خودرو آریزو 5 تازه قبل از ورود به بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید