هر دهه هشتادی هیس طوری می تواند سفیر کتابخوانی و کنش گری خلاق در میان همسالانش باشد

به گزارش وبلاگ فروش (ایبنا)، سجاد صفارهرندی، مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با دهه هشتادی های هیس طوری به عنوان بزرگ ترین پویش کتابخوانی کشور در قالب کارگاهی آموزشی ملاقات و گفت وگو کرد.

هر دهه هشتادی هیس طوری می تواند سفیر کتابخوانی و کنش گری خلاق در میان همسالانش باشد

صفارهرندی گفت: پویش کتابخوانی هیس طوری حرکت ارزشمندی است؛ چرا که دهه هشتادی ها را به سوی مطالعه کتاب پرمغزی به نام سرگذشت استعمار راهنمایی کرد و از همه مهم تر آنها را وادار به کنش گری های خلاقانه بر اساس آن کرد.

وی با اشاره به کارگاهی که با تدریس خود در اردوی گفت وگومحور هیس طوری برگزار گردید، گفت: نوجوانان پسر و دختر این پویش دارای اذهان تیز و برنده ای از جغرافیای گوناگون کشور و اقشار متفاوت جامعه هستند که همگی پذیرای علوم و دانایی همراه با بینش و قوه تحلیل مناسب هستند.

صفار هرندی اضافه کرد: کارگاهی که در آن با نخبگان بزرگ ترین پویش کتابخوانی کشور یعنی هیس طوری ملاقات و گفت وگو کردم فرصت خوبی فراهم کرد تا با تیپ های مختلف نوجوان روبه رو شوم و افکار و نوع نگاه شان را به جهانی پیرامون خود درک و فهم کنم. همین که نوجوانان امروز ما به رویدادهای روزانه کشور و جهان توجه دارند و تحلیل خود را بر اساس آموزه های علمی و آگاهانه از آن ارائه نمایند نشانه پیروزی هیس طوری در کار خود است.

مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در ادامه بیان نمود: استمرار برگزاری این پویش کتابخوانی و فعالیت های مرتبط با آن قابل دفاع است؛ چرا که می توانیم چنین پویشی را با مسیر ترسیم شده ای که دارد با دیگر موضوعات مهم نیز برگزار کنیم.

وی در خاتمه گفت: تداوم ارتباط حوزه هنری کودک و نوجوان با برگزیدگان این پویش نقش مهمی در آینده تاریخی و بینش سیاسی نسل بعدی دارد؛ چرا که هر دهه هشتادی هیس طوری می تواند سفیر این حرکت میان دیگر همسن و سال هایش در مدرسه، محله، دوستان و آشنایان باشد. به منظور محصول این فرصت، هر نوجوان نخبه کتابخوانی پویش با کنشگری های خلاقانه خود و فراوری محتوای مرتبط با آن می تواند وارد عمل گردد.

یادآوری می گردد، پویش کتابخوانی هیس طوری شهریورماه همزمان با سالروز اشغال ایران به وسیله متفقین و فرار رضاخان با پشت سر گذاشتن مجموعه برنامه هایی به کار خود خاتمه می دهد و نفرات برگزیده را معرفی می نماید. هیس طوری که یک پویش سراسری حول مطالعه و کنش گری، پیرامون 15 جلد کتاب سرگذشت استعمار نوشته مهدی میرکیایی است، کار خود را از آبان 1401 شروع کرد و روند برگزاری آن تا خاتمه تیرماه 1402 ادامه داشت. هدف اصلی این پویش به بهانه مطالعه 15 جلد کتاب سرگذشت استعمار این بود که بچه ها با مفهوم مهم و بنیادین ذیل عرصه دشمن شناسی و مطالعه تاریخ با عنوان استعمار که از غرب برخاسته است، آشنا شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هر دهه هشتادی هیس طوری می تواند سفیر کتابخوانی و کنش گری خلاق در میان همسالانش باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر دهه هشتادی هیس طوری می تواند سفیر کتابخوانی و کنش گری خلاق در میان همسالانش باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید