پورمرجان نماینده بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی شد

به گزارش وبلاگ فروش، تهران (پانا) - معاون سابق بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات که به عنوان رایزن فرهنگی ایران در باکو مأمور شده، با حکم رئیس بنیاد سعدی، به عنوان نماینده این بنیاد در امر آموزش و گسترش زبان فارسی منصوب شد.

پورمرجان نماینده بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی شد

به گزارش مهر، دیدار و نشست قربانعلی پورمرجان معاون سابق بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزن فرهنگی جدید ایران در باکو، با غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی برگزار گشت و حکم نمایندگی بنیاد سعدی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی به قربانعلی پورمرجان اعطا شد.

حداد عادل گفت در این نشست گفت: طبق ماده چهار اساس نامه بنیاد سعدی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول کرده، رایزن های فرهنگی، نمایندگان ما در خارج از کشور خواهند بود.

وی خطاب به رایزن فرهنگی ایران در باکو اضافه نمود: به همین دلیل و در اجرای موافقت نامه بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جناب عالی به عنوان نماینده بنیاد تعیین می شوید.

رئیس بنیاد سعدی همچنین ضمن قدردانی از همکاری نماینده پیشین و رایزن فرهنگی سابق ایران در باکو، ضرورت توجه به زبان فارسی در جمهوری آذربایجان را الزامی دانست و گفت: بنیاد سعدی آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت دو طرفه با تمام دانشگاه های باکو اعلام می کند.

حداد عادل همچنین با تأکید بر آموزش استاندارد زبان فارسی با جدیدترین رویکردهای آموزشی بنیاد سعدی و به روزرسانی منابع آموزشی زبان فارسی در باکو گفت: بازآموزی و دانش افزایی مدرسان و استادان حوزه آزفا در آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می رود نمایندگی فرهنگی ایران بتواند هم در حوزۀ منابع آموزشی و هم در حوزۀ نیروی انسانی آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی را توسعه دهد.

پورمرجان رایزن جدید فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در باکو نیز در این جلسه بر اهمیت نسخ خطی و وجود اشتراک فرهنگی ایران و آذربایجان تأکید کرد و گفت: زبان فارسی سفیر ناملموس ماست.

در این جلسه شهروز فلاحت پیشه، معاون امور بین الملل، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش و ثریا خرمی، کارشناس آسیای مرکزی و قفقاز حضور داشتند.

پورمرجان پیش از این، سابقه معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، و مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آفریقا - عربی آن سازمان را در کارنامه خود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پورمرجان نماینده بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورمرجان نماینده بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید