نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد 25 درصد گران شد

به گزارش وبلاگ فروش، افزایش 25 درصدی نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد کلید خورد. مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها اظهار داشت نرخ عوارض آزادراه های کشور از ابتدای خرداد ماه افزایش یافت که به مرور به آزادراه های کشور ابلاغ می گردد.

نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد 25 درصد گران شد

بیت ران - محمود ملازینل مدیر کل دفتر امور مجریان آزادراه ها گفت: افزایش نرخ عوارض به صورت مرحله ای در حال اجرا است. نرخ های تازه به مرور زمان به آزاد راه های کشور ابلاغ می گردد.

به بیان مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، افزایش نرخ عوارض آزادراه های کشور بعد از سه سال 25 درصد افزایش یافت. البته این اندازه افزایش قیمت ناچیز است. چرا که هزینه های نگهداری و جاری برای بازسازی آزاد راه های کشور را جوابگو نیست.

او می گوید: از ابتدای خرداد این افزایش نرخ به آزاد راه های کشور ابلاغ شد. تا به امروز به نیمی از 28 آزاد راه افزایش 25 درصد ابلاغ شده است.

ملازینل گفت: با توجه به رشد چشمگیر ساخت و توسعه آزاد راه های کشور برای نگهداری و بازسازی آنها احتیاج به تامین منابع مالی داریم. همین امر (افزایش نرخ عوارض آزادراه ها) انگیزه بخش خصوصی برای حضور در این بخش را هم بیشتر خواهد نمود.

در حال حاضر نرخ عوارض اتوبان تهران شمال برای خودروهای سواری در روزهای عادی 30 هزار تومان است. این رقم در روزهای خاتمه هفته به 50 هزار تومان هم می رسد.

افزایش 25 درصدی نرخ عوارض آزادراه ها بدان معنا است که هزینه عبور خودروهای سواری در این اتوبان به 37/500 تومان خواهد رسید. البته این نرخ در روزهای پیک آخر هفته 62/500 تومان خواهد شد.

لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گردید

عرضه خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه به سال بعد موکول شد؟ / آمار ثبت نام

سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی نمایند!

قیمت خودرو در مسیر کاهش / آنالیز میدانی قیمت ها و بازار خودرو

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

منبع: بیت ران

به "نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد 25 درصد گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد 25 درصد گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید