نحوه انتخاب توپ فوتبال

به گزارش وبلاگ فروش، انواع توپ های فوتبال موجود در بازار را کشف کنید و یاد بگیرید که کدام یک برای شما برترین است. انتخاب یک توپ فوتبال کار ساده ای به نظر می رسد تا زمانی که بسیاری از گزینه های موجود را کشف کنید. با مواد، میزان ها و انواع مختلف، خرید یک توپ فوتبال می تواند دلهره آور باشد. اما نترسید، ما تمام ویژگی های کلیدی را که باید هنگام انتخاب برترین توپ فوتبال برای سبک بازی تان در نظر داشته باشید، تحلیل نموده ایم.

نحوه انتخاب توپ فوتبال

متداول ترین توپ های فوتبالی که با آنها روبرو می شوید، توپ های مسابقه و توپ های تمرینی هستند. توپ های مسابقه برای بازی هستند و باید از قوانین رسمی میزان، وزن و شکل پیروی نمایند. توپ های تمرینی برای تمرین و استفاده تفریحی در محیط های مختلف بازی طراحی شده اند. آنها بعلاوه دوام بیشتری دارند زیرا به طور خاص برای استفاده طولانی مدت ساخته شده اند.

مواد

توپ های فوتبال از دو قسمت تشکیل شده اند: رویه و کیسه داخل . رویه چیزی است که قسمت بیرونی توپ و پانل های آن را می پوشاند، در حالی که کیسه محفظه ای در داخل توپ است که هوا را نگه می دارد. هر کدام را می توان از چندین ماده مختلف ساخت.

پانل ها لحاف هایی به شکل هشت ضلعی هستند که در قسمت بیرونی توپ های فوتبال دیده می شوند. توپ های رسمی تایید شده به وسیله فیفا شامل 32 پنل هستند، اما سایر توپ ها شامل 26 و 18 پنل است.

روکش ها از PVC (پلی وینیل کربنات)، PU (پلی اورتان)، ترکیبی از هر دو PVC/PU یا چرم مصنوعی ساخته شده اند. توپ های پی وی سی معمولا مقرون به صرفه تر، از بیرون سخت تر و بسیار بادوام هستند. توپ های PU معمولاً از نظر کیفیت بالاتر، در لمس نرم تر و واکنش پذیرتر از توپ های PVC هستند. توپ های چرم مصنوعی برای بالاترین سطح بازی یا مسابقات حرفه ای طراحی شده اند، زیرا کنترل بیشتری را ارائه می دهند. روکش های براق اغلب به انواع توپ ها اضافه می گردد تا به کاهش آسیب آب و بعلاوه خراش یاری کند.

کیسه داخلی از لاتکس یا بوتیل تشکیل شده است. کیسه های لاتکس نرم تر هستند و بسیاری از متخصصان آن را ترجیح می دهند. کیسه های بوتیل دارای احتباس هوای بسیار بیشتری هستند و باید کمتر از توپ های دارای مثانه لاتکس باد شوند.

میزان ها

توپ های فوتبال در چهار سایز هستند و میزان مناسب برای شما معمولاً به سن شما بستگی دارد. اما آنها بعلاوه می توانند از لیگی به لیگ دیگر متفاوت باشند، بنابراین بهتر است قبل از خرید با یک مربی در خصوص محدودیت های میزان مشورت کنید.

توپ های فوتبال سایز 1 که به عنوان توپ های مینی فوتبال یا توپ های مهارتی نیز شناخته می شوند، برای بهبود حرکت پا یا فقط برای تفریح استفاده می شوند.

توپ های فوتبال سایز 3 کوچک ترین توپ رسمی هستند و در هنگام بازی برای بچه ها زیر 8 سال استفاده می شوند.

توپ های فوتبال سایز 4 در طول مسابقات برای بچه ها 8 تا 12 ساله استفاده می گردد.

توپ های فوتبال سایز 5 بزرگترین توپ رسمی و استاندارد برای همه بازیکنان بالای 12 سال است.

سایر تغییرات

در حالی که بیشتر لیگ های فوتبال بزرگسالان از یک توپ رسمی 32 تیکه ای سایز 5 استفاده می نمایند، انواع دیگری از توپ های فوتبال وجود دارد که ممکن است در خرید خود با آنها روبرو شوید.

توپ های فوتبال چمن برای مقاومت در برابر سایش بیشتر در زمین های مصنوعی که سطح بازی خشن تری دارند، ساخته شده اند.

توپ های فوتبال سرپوشیده اغلب میزان 5 هستند، اما به گونه ای ساخته شده اند که برای سطوح سخت تر و چمن هایی که زمین بازی و دیوارهای یک زمین فوتبال سرپوشیده را می پوشانند، برگشت کمتری داشته باشند.

توپ های فوتبال ساحلی میزان 5 هستند، اما سبک تر از توپ های رسمی فوتبال چمن هستند و معمولاً نرم تر هستند تا راحتی بیشتری را برای پاهای برهنه فراهم نمایند. آن ها معمولاً رنگ های روشن دارند تا در زمین های ساحلی شنی راحت تر دیده شوند، و اغلب در صورت پرتاب شدن به اقیانوس در برابر آب مقاوم می شوند.

توپ های فوتسال سایز 4 هستند اما وزن آنها معمولاً به میزان توپ 5 است. آنها معمولاً با جهش کمتر ساخته می شوند زیرا بازی روی سطح سخت در داخل سالن انجام می گردد و گاهی اوقات دارای روکش های نمدی یا جیر هستند که به تثبیت توپ در زمین بازی لغزنده یاری می نماید.

منبع: فرارو

به "نحوه انتخاب توپ فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب توپ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید