مطالعات نو: لنزهای تماسی نرم حاوی مواد سرطان زا و خطرناک

به گزارش وبلاگ فروش، تحقیقات تازه نشان داده است که بسیاری از لنزهای نرم تماسی از ترکیباتی تشکیل شده اند که با مسائل سلامتی متعددی مانند سرطان، بیماری کبد و کلیه، اختلالات ایمنی بیماری و مسائل ناباروری در ارتباط هستند.

مطالعات نو: لنزهای تماسی نرم حاوی مواد سرطان زا و خطرناک

فلوروپلیمرها به طور تعریفی به عنوان مواد PFAS یا مواد شیمیایی ابدی توصیف می شوند و بعضی از لنزهای تماسی سطوح بسیار بالایی از فلورونیک آلی، نشانگری از PFAS، دارند.

آنها به عنوان مواد شیمیایی ابدی شناخته می شوند زیرا به طور طبیعی تجزیه نمی شوند و در محصولات مصرفی که در برابر آب، لکه ها و حرارت مقاومت نشان می دهند، یافت می شوند.

پژوهشگرانی از چند دانشگاه آمریکایی از جمله دانشگاه استان کارولینای شمالی، 18 جفت مختلف از لنزهای نرم تماسی را برای آنالیز وجود PFAS آزمایش کردند.

حداقل نیمی از این لنزها لنزهای روزانه بودند.

تحقیقات نو نشان می دهد که بسیاری از لنزهای نرم تماسی در ایالات متحده از ترکیباتی تشکیل شده اند که با مجموعه ای از مسائل جدی سلامتی مرتبط هستند.

تست ها، که به وسیله وبلاگ های سلامت عمومی Mamavation و Environmental Health News سفارش داده شده و در یک آزمایشگاه تأیید شده به وسیله آژانس محیط زیست ایالات متحده (EPA) صورت گرفته، در پی ردیابی اثرات فلورین آلی در لنزهای برندهای Acuvue، Alcon و Coopervision بودند.

اسکات بلچر، پژوهشگری از دانشگاه استان کارولینای شمالی، به گاردین گفت: می توانید لنزها را تقریباً خالص PFAS در نظر بگیرید.

فلورین با مقادیری بین 105 پارت بر میلیون (ppm) تا 20،700 ppm تشخیص داده شد.

این بدان معناست که همهٔ لنزهای تست شده، بیش از 100 ppm هستند که معادل 100،000،000 ppt است، یا 50،000 برابر حداکثر سطح ایمن به وسیله EPA برای آب آشامیدنی معین شده است.

سه لنز با بیشترین اندازه فلورین آلی عبارت بودند از: Alcon Air Optix (بدون Hydraglide) برای آستیگماتیسم (20،000 ppm)، Alcon Air Optix Colors با فناوری Smartshield (20،700 ppm) و لنزهای تماسی روزانه Alcon Total30 (20،400 ppm).

این سموم به مواد شیمیایی ابدی معروف هستند زیرا به طور طبیعی تجزیه نمی شوند. Getty Images/iStockphoto

تست ها، به سفارش وبلاگ های سلامت عمومی Mamavation و Environmental Health News و در یک آزمایشگاه مورد تأیید EPA صورت گرفته، در پی ردیابی اثرات فلورین آلی در لنزها بودند. Getty Images/iStockphoto

میانگین سطوح پایین تر شامل Acuvue Oasys با Hydraclear Plus و فیلتر UV (113ppm) و Alcon Dailies Total One-Day Water Gradient برای آستیگماتیسم (106ppm) بود.

این مواد شیمیایی به طور گسترده ای استفاده می شوند و ممکن است به طور ناخواسته به محصولات در طول زنجیره تأمین اضافه شوند.

پژوهشگران مستقل و دانشگاهی در سال های اخیر آنها را در مجموعه ای از محصولات از جمله کاغذ توالت، ظروف غذایی پلاستیکی و آبمیوه پیدا نموده اند.

منبع: فوت و فن / nypost.com

به "مطالعات نو: لنزهای تماسی نرم حاوی مواد سرطان زا و خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات نو: لنزهای تماسی نرم حاوی مواد سرطان زا و خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید