محبوب ترین مقصد سفر پس از کرونا کجاست؟

به گزارش وبلاگ فروش، داده های گوگل نشان می دهد که امارات متحده عربی، هدف بیشترین جستجوهای اینترنتی برای انتخاب مقصد سفر برای سال 2021 است.

محبوب ترین مقصد سفر پس از کرونا کجاست؟

طی چند ماه گذشته، زندگی همه انسان ها، تغییرهای زیادی را متحمل شده است؛ طوری که بسیاری از جنبه های آشنای زندگی که تا پیش از آن بی توجه از کنار آن ها می گذشتند، مختل شد و حواشی آن دامن زندگی ها را گرفت.

یک مثال شاخص در این زمینه، سفر و رفت وآمدهای آزادانه در میان مرزها است؛ خواه این جابه جایی ها از سر ضرورت و به عنوان یک نیاز اصلی انجام شوند و خواه با اهداف کاری و تجاری یا برای تفریح. به طور طبیعی، انسان ها در هر گوشه از جهان چشم به راه زمانی دوخته اند که سوار هواپیما شدن یک بار دیگر برایشان امکان پذیر باشد.

حال نکته آنجا است که فکر می کنید این مردم دلشان می خواهد پس از بازگشت به شرایط گذشته به کجا سفر کنند؟ به عبارت دیگر، محبوب ترین مقصد سفر در دوران پساکرونا، کجا خواهد بود؟ پژوهش جدیدی در همین خصوص صورت گرفته که به نتایج جالبی دست یافته است.

پژوهشی از طریق شرکت گردشگری Kuoni صورت گرفته که توانسته با استخراج داده های گوگل، محبوب ترین مقاصد سفر و نیز مقاصدی که کاربران اینترنت نام و مشخصات آن ها را بیشتر از سایرین در گوگل جستجو می کنند، به دست بیاورد. یافته های این پژوهش بیانگر فرایند آشکار تقاضاها برای سفر در دوران پس از کرونا است. ضمن اینکه گوگل ترندز نشان می دهد که جستجوی برای عبارت تعطیلات 2021 یا 2021 holiday در مقایسه با روزهای پایانی مارس، 124 درصد بیشتر شده است. شرکت Kuoni یافته های خود را به صورت یک نقشه منتشر کرده است که نشان می دهد مردم هرکدام از 131 کشور جهان در حال حاضر به کدام یکی از منطقه ها جهان توجه بیشتری نشان می دهند.

با در نظر گرفتن داده ها در مقیاس جهانی، نتایج نشان می دهد که از دیدگاه ساکنان تمامی کشورهای جهان، امارات متحده عربی محبوب ترین مقصد سفر برای سال 2021 خواهد بود. کشورهای قطر، کانادا و آمریکا به صورت مشترک جایگاه دوم را از آن خود کرده اند و پس از آن ها، مصر به جایگاه سومی تکیه زده است. با تحلیل داده ها بر مبنای هر قاره نیز به این نتیجه می رسیم که اروپایی ها، مالدیو را بیشتر از هر کشور دیگری برای سفر کردن ترجیح می دهند؛ این در حالی است که آسیایی ها بیشتر ترجیح می دهند سال آینده به آمریکا و کانادا سفر بکنند. از دیدگاه آفریقایی ها نیز امارات متحده عربی بهترین مقصد برای سفر است. اهالی کشورهای آمریکای جنوبی نیز پرو را به عنوان مقصد سفرهای خود در سال 2021 می پسندند.

برای انتخاب مقصد سفر در سال پیش رو، بریتانیایی ها در اینترنت بیشتر در پی مالدیو، مکزیک و بالی گشته اند و ژاپن نیز در راس کشورهای هدف در جستجوهای اینترنتی آمریکایی ها و کانادایی ها واقع شده است. علاوه بر آن، نقشه نشان می دهد که روس ها نیز دوست دارند به مکزیک سفر کنند و در جهت کاملا مخالف با آن ها، استرالیایی ها فیجی را ترجیح می دهند.

دین هاروی، یکی از کارشناسان شرکت Kuoni می گوید:

اکنون که هنوز بسیاری از منطقه ها در گوشه و کنار جهان در مراحل مختلف قرنطینه به سر می برند، تعجب برانگیز نیست که بسیاری از ما برای آنکه امیدمان را به آینده از دست ندهیم، می خواهیم چیزی رزرو کنیم.

دیدن اینکه مقاصد محبوب هر کشور با کشور دیگر چقدر تفاوت دارد، سرگرم کننده است و فرایند روبه رشد مشاهده شده در جستجوهای اینترنتی در تطابق کامل با تغییرهای صورت گرفته در رزروهای 2021 است که در هفته های آخر شاهد بودیم که سفرهای مالدیو برای روزهای تعطیلات بیشتر از سایرین رزرو شده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "محبوب ترین مقصد سفر پس از کرونا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین مقصد سفر پس از کرونا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید