متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ فروش، یک فعال بازنشستگی تاکید نمود: دولت سیزدهم ضرورت دارد به قانون بازگشت کند و اگر قرار است به حداقلی بگیران یاری گردد، از منابع دولتی این اتفاق رخ دهد و از سایر سطوح حقی برنداشته نگردد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

به گزارش خبرآنلاین، مهدی گلبان با اشاره به اینکه کف حقوق حداقل بگیران پنج میلیون و هشتصد هزار تومان است، گفت: ما با توجه به سیر صعودی تورم و مسائل شدید معیشت این گروه از بازنشستگان، به هیچ عنوان با افزایش حقوق حداقل بگیران مخالف نیستیم لیکن مخالف این هستیم که بجای بهره مندی از منابع عمومی و یاری دولت برای گروه یادشده، از سهم سایر سطوح کسر و به آنان اضافه گردد و این کار عدالت بیمه ای را از بین خواهد برد.

وی تاکید نمود: دولت سیزدهم ضرورت دارد به قانون بازگشت کند و اگر قرار است به حداقلی بگیران یاری گردد، از منابع دولتی این اتفاق رخ دهد و از سایر سطوح حقی برنداشته نگردد.

این فعال بازنشستگان اشاره ای دوباره به قانون کرد و گفت: در ماده 96 قانون تامین اجتماعی نیز تاکید شده که تامین اجتماعی مکلف است اندازه کلیه مستمری های بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی به نسبت نرخ تورم رسمی کشور افزایش دهد، اما می بینیم که نزدیک به 15 سال است این اتفاق رخ نمی دهد به طوریکه در حال حاضر حقوق بازنشستگان نزدیک به 50 درصد کمتر از تورم رسمی کشور است.

وی در شرح این مطلب ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تامین اجتماعی این قانون را رعایت نمی کند و همین نکته نیز در دو دسته شدن خلاف قانون بازنشستگان موثر افتاده است.

این فعال حقوق بازنشستگان یادآوری کرد که بازنشستگان سایر سطوح هنوز از متناسب سازی سال های 1399و 1400 مطالباتی دارند تحت عنوان 25 درصد به جای مانده متناسب سازی که علیرغم موافقت و قول مدیرعامل سازمان به دفعات مختلف اعم از مصاحبه تلویزیونی در شبکه خبر در خرداد1401 و جلسات مکرر با تشکلات صنفی به ویژه اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران و بازنشستگان کشور، تا به امروز اقدامی صورت نگرفته و بازنشستگان همچنان چشم انتظار طلب خود از سازمان هستند.

منبع: فرارو

به "متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید